Hamulec Knorr KE i SAB WABCO - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: Hamulec Knorr KE i SAB WABCO (/thread-5568.html) |
Hamulec Knorr KE i SAB WABCO - wołodyjowskiIC - 05.07.2016 Niedawno w paru EZT (ED74,ED59) zauważyłem, że nie posiadają osobnego nastawnika jazdy i hamulca zespolonego tylko hamulec pomocniczy i takie cuś:http://www.transportszynowy.pl/ed74/ed74pulpit3.html Chodzi mi o dźwignię z numerem 5. Czy ktoś byłby w stanie opisać mi sposób działania takiego rodzaju hamulca? Podobno nazywa się Knorr KE, ale Husarz jeśli się nie mylę też ma Knorr'a KE i ma osobną dźwignię. Jak to możliwe? Co zaś się tyczy ED59 ma przekładnię SAB WABCO. Na czym polega działanie tej przekładni? - rustsaltz - 05.07.2016 System Knorr KE to tzw. zawory ujednoliconego stosowania. Niezależnie od tego co jest na pulpicie to w pojeździe jest tablica pneumatyczna, która sygnały z nastawnika (niezależnie czy zespolonego z zadajnikiem jazdy czy też nie) przekształca w odpowiednie sygnały dla zaworu rozrządczego lub hamulca dodatkowego. W nowoczesnych pojazdach generalnie nie ma mechanicznego sterowania pneumatyką (nie wiem na pewno jak jest z zaworem nagłego hamowania, on może być połączony bezpośrednio z przewodem głównym). - wołodyjowskiIC - 05.07.2016 Czyli jak było na tamtym zdjęciu jeślibym pociągnął dźwignię do siebie bym jechał, a jeśli od siebie bym hamował? W dalszym ciągu jednak nie mogę zrozumieć czemu ED74 ma taki nastawnik jazdy i hamowania, a Husarz inny czyli ma nastawnik siły pociągowej osobno, a hamulec osobno. A druga sprawa po co EZT hamulec dodatkowy? I ostatnia co to ta przekładnia SAB WABCO?! - mixer - 05.07.2016 Pozycja nr 5 tak jak tam podpisane: Nastawnik Jazdy i hamulca. Do przodu to jazda do siebie hamowanie ED. Obok dźwignia to hamulec pneumatyczny. - rustsaltz - 05.07.2016 Generalnie przekładnie SAB służą do samoczynnej regulacji docisku klocków, podejrzewam, że tu chodzi o docisk tarcz. A zadajniki ma osobno, bo chwilowe przestawienie zadajnika z "jazdy" w "hamowanie" może rodzić poważne problemy, a w ezt de facto nie stanie się nic. - jarząbek019 - 07.07.2016 rustsaltz napisał(a):A zadajniki ma osobno, bo chwilowe przestawienie zadajnika z "jazdy" w "hamowanie" może rodzić poważne problemy, a w ezt de facto nie stanie się nic.A jak to działa na zmodernizowanych SM42? - rustsaltz - 09.07.2016 Tak samo. Tylko tam jest w jednym zadajniku hamulec dodatkowy i nastawnik jazdy. - zeus04 - 12.07.2016 jarząbek019 napisał(a):rustsaltz napisał(a):A zadajniki ma osobno, bo chwilowe przestawienie zadajnika z "jazdy" w "hamowanie" może rodzić poważne problemy, a w ezt de facto nie stanie się nic.A jak to działa na zmodernizowanych SM42? Działa bardzo źle. Można równocześnie i hamować i napędzać... |