Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
SP42 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: SP42 (/thread-5631.html)



SP42 - Piechu - 13.08.2016

Jak większość z Was wie na Dolnym Śląsku stacjonowała dość spora ilość kociołków, o ile nie największa część jaka była eksploatowana na ówczesnej sieci PKP. Zapewne było to podyktowane dużą ilością niezelektryfikowanych linii kolejowych i stąd moje pytanie. Na jakich dolnośląskich liniach można było je spotkać w ruchu planowym od początku ich eksploatacji? (okazjonalne przejazdy jak i w zastępstwie za.... - odpadają). Na pewno były to linie:
- Jelenia Góra - Karpacz,
- Jelenia Gra - Lwówek ŚL.,
- Marciszów - Lubawka (Kamienna Góra),
- Wrocław - Jaworzyna Śl./ Dzierżoniów/ Świdnica Przedmieście,
- Legnica - Jaworzyna Śląska - Kamieniec Ząbkowicki,
- Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł.,
- Lubań Śl. - Węgliniec
Które jeszcze?


- ET40 - 13.08.2016

Na pewno kursowały do Złotoryi.


- WinD - 18.08.2016

ET40 napisał(a):Na pewno kursowały do Złotoryi.

Z Marciszowa czy Legnicy?


- Piechu - 21.08.2016

WinD zapewne z Marciszowa.

Pozostając jeszcze w wątku o kociołkach. Jaki jest faktyczny nr fabryczny SP42-001? W książce Bogdana Pokropińskiego "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" widnieje informacja, że w/w lokomotywa miała nr fabryczny 8058, taki sam jak SM42-340, co jest także ujęte w tutejszym ilostanie pojazdów trakcyjnych.

W książce tego autora jest także wpis, że SP42-001 "po próbnej rocznej eksploatacji nie została zakupiona przez PKP i przekształcono ją w lokomotywę przemysłową Ls800P". O jakim numerze Ls800P jest mowa?

W związku z powyższym rodzi się trzecie pytanie. Z jakiej maszyny wzięła się obecnie istniejąca SP42-001?


Re: SP42 - greenman - 22.08.2016

Piechu napisał(a):Jak większość z Was wie na Dolnym Śląsku stacjonowała dość spora ilość kociołków, o ile nie największa część jaka była eksploatowana na ówczesnej sieci PKP. Zapewne było to podyktowane dużą ilością niezelektryfikowanych linii kolejowych i stąd moje pytanie. Na jakich dolnośląskich liniach można było je spotkać w ruchu planowym ....
?

Na pewno :
- Węgliniec - Zgorzelec - Lubań
- Węgliniec - Zawidów - Bogatynia
- Legnica - Jerzmanice - Marciszów
- Legnica - Ścinawa - Rawicz
- Legnica - Żagań ( część pociągów)
- Zielona Góra - Żary/Żagań - Węgliniec ( ale tę trasę to bodajże czerwieńskie
- Czerwieńskie SP42 obsługiwały jedną z dłuższych relacji Czerwieńsk - Legnica p. Nowa Sól, Korzuchów, Niegosławice, Rokitki, Chojnów


- ET40 - 23.08.2016

WinD napisał(a):
ET40 napisał(a):Na pewno kursowały do Złotoryi.

Z Marciszowa czy Legnicy?
Nie wiem. Natomiast pamiętam film z 1995 (?) roku, gdzie jest uwieczniony właśnie pociąg osobowy do Złotoryi z parowym ogonkiem. Być może nadal jest na yt. Również na pewno kursowały między Tomaszowem Maz. i Skarżyskiem, a także do Grudziądza.


RE: SP42 - Piechu - 25.11.2016

Żeby nie zakładać nowego wątku o kociołkach. Może ktoś ma informacje jak wyglądała sprawa SP42 w Kłodzku i Kamieńcu Ząbkowickim (gdy były na ich stanie)?