SP42 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: SP42 (/thread-5631.html) |
SP42 - Piechu - 13.08.2016 Jak większość z Was wie na Dolnym Śląsku stacjonowała dość spora ilość kociołków, o ile nie największa część jaka była eksploatowana na ówczesnej sieci PKP. Zapewne było to podyktowane dużą ilością niezelektryfikowanych linii kolejowych i stąd moje pytanie. Na jakich dolnośląskich liniach można było je spotkać w ruchu planowym od początku ich eksploatacji? (okazjonalne przejazdy jak i w zastępstwie za.... - odpadają). Na pewno były to linie: - Jelenia Góra - Karpacz, - Jelenia Gra - Lwówek ŚL., - Marciszów - Lubawka (Kamienna Góra), - Wrocław - Jaworzyna Śl./ Dzierżoniów/ Świdnica Przedmieście, - Legnica - Jaworzyna Śląska - Kamieniec Ząbkowicki, - Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł., - Lubań Śl. - Węgliniec Które jeszcze? - ET40 - 13.08.2016 Na pewno kursowały do Złotoryi. - WinD - 18.08.2016 ET40 napisał(a):Na pewno kursowały do Złotoryi. Z Marciszowa czy Legnicy? - Piechu - 21.08.2016 WinD zapewne z Marciszowa. Pozostając jeszcze w wątku o kociołkach. Jaki jest faktyczny nr fabryczny SP42-001? W książce Bogdana Pokropińskiego "Lokomotywy spalinowe produkcji polskiej" widnieje informacja, że w/w lokomotywa miała nr fabryczny 8058, taki sam jak SM42-340, co jest także ujęte w tutejszym ilostanie pojazdów trakcyjnych. W książce tego autora jest także wpis, że SP42-001 "po próbnej rocznej eksploatacji nie została zakupiona przez PKP i przekształcono ją w lokomotywę przemysłową Ls800P". O jakim numerze Ls800P jest mowa? W związku z powyższym rodzi się trzecie pytanie. Z jakiej maszyny wzięła się obecnie istniejąca SP42-001? Re: SP42 - greenman - 22.08.2016 Piechu napisał(a):Jak większość z Was wie na Dolnym Śląsku stacjonowała dość spora ilość kociołków, o ile nie największa część jaka była eksploatowana na ówczesnej sieci PKP. Zapewne było to podyktowane dużą ilością niezelektryfikowanych linii kolejowych i stąd moje pytanie. Na jakich dolnośląskich liniach można było je spotkać w ruchu planowym .... Na pewno : - Węgliniec - Zgorzelec - Lubań - Węgliniec - Zawidów - Bogatynia - Legnica - Jerzmanice - Marciszów - Legnica - Ścinawa - Rawicz - Legnica - Żagań ( część pociągów) - Zielona Góra - Żary/Żagań - Węgliniec ( ale tę trasę to bodajże czerwieńskie - Czerwieńskie SP42 obsługiwały jedną z dłuższych relacji Czerwieńsk - Legnica p. Nowa Sól, Korzuchów, Niegosławice, Rokitki, Chojnów - ET40 - 23.08.2016 WinD napisał(a):Nie wiem. Natomiast pamiętam film z 1995 (?) roku, gdzie jest uwieczniony właśnie pociąg osobowy do Złotoryi z parowym ogonkiem. Być może nadal jest na yt. Również na pewno kursowały między Tomaszowem Maz. i Skarżyskiem, a także do Grudziądza.ET40 napisał(a):Na pewno kursowały do Złotoryi. RE: SP42 - Piechu - 25.11.2016 Żeby nie zakładać nowego wątku o kociołkach. Może ktoś ma informacje jak wyglądała sprawa SP42 w Kłodzku i Kamieńcu Ząbkowickim (gdy były na ich stanie)? |