Prywatna bocznica i podłączenie jej do magistrali. - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Prywatna bocznica i podłączenie jej do magistrali. (/thread-5693.html) |
Prywatna bocznica i podłączenie jej do magistrali. - fred77 - 15.10.2016 Jest sobie skład opału. Skład ten jest położony zaraz przy stacji kolejowej. Kiedyś, bardzo dawno temu, na ten teren prowadziła bocznica kolejowa lecz została zlikwidowana. Tor urywa się przed bramą obecnego na tym miejscu składu opału. Czyli na dzisiaj, na terenie stacji jest zwrotnica wraz z torem, który przecina przejazd kolejowy i zaraz za przejazdem, przed płotem rzeczonego składu opału, się kończy. Przyjmijmy, że tor będzie ślepo zakończony i będzie miał długość 200m. Jak wygląda formalnie podłączenie się do toru stacyjnego? Czy obowiązują jakieś przeglądy? Czy są konieczne jakieś umowy? Czy są jakieś koszty miesięcznego utrzymania? Czy ktoś może powiedzieć ile kosztuje budowa od podstaw takiej bocznicy na prywatnym terenie? - rustsaltz - 17.10.2016 Tak, rozjazdy podlegają badaniu, tory podlegają badaniu. Konieczna jest umowa bocznicowa, zasady obsługi określi regulamin techniczny. - greenman - 17.10.2016 Puytanie - w którym miejscu znajduje się granica PKP ? Jeżeli na bramie to tor powinien należeć do zarządcy infry ( PKP PLK S.A.) ewentualnie do PKP Nieruchomości. I teraz jak wybudujesz bocznicę to zgodnie z PB badania przeprowadza raz do roku osoba uprawniona ( nie musi to być kolejarz, byle miał uprawnienia w branży linie stacje węzły) Musi być założona dokumentacja bocznicy - czyli oprócz regulaminu obsługi , książka obiektu budowlanego do której wpisuje się protokoły z przeglądów rocznych i 5-letnich. Czy musi być umowa - raczej nie. Tylko PKP Cargo zdaje się wymaga stałej umowy. Prywatni nie wymagają umowy , aczkolwiek drużyna musi mieć autoryzację na znajomość obsługi. Obecnie kosztów miesięcznych utrzymania już nie ma. Kiedyś były koszty za odc. toru dojazdowego z przyległymi rozjazdami należącymi do PKP. Koszty są do "przełknięcia". Natomiast problemem może być podłączenie ( ponowne) bocznicy. Zarządca będzie wymyślać cuda-wianki. No i regulamin bocznicy zatwierdzony prze UTK ( czytaj napisany przez członka rodziny "królika") Koszty można określić z KNR ( orientacyjnie) - fred77 - 28.10.2016 No dobra ale ile te koszty budowy bocznicy i oddania jej do użytku mniej więc by wynosiły, bo nie mam czasu na szukanie i dowiadywanie się. - greenman - 30.10.2016 Na to pytanie trudno odpowiedzieć bo : nie znana jest długość bocznicy ( materiał - m szyn; szt. podkładów; t - podsypki; roboty ziemne; ect.) Najlepiej popytać firmy które ostatnio budowały bocznice lub je budowały. Tanie to raczej nie będzie. - fred77 - 09.11.2016 Przecież napisałem, że długość około 200m. Może z 250m. |