Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej (/thread-5718.html) |
Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty k - kazio - 05.11.2016 Cytat:Nowa ekipa w spółce PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiedziała, że przyspieszy remonty. Problem w tym, że pieniądze nie zawsze będą wydawane z sensem. Całość: Gazeta Wyborcza RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - matiwi - 30.01.2017 Ruszyły pracę przy koncepcji zastępczej w związku z wielkim remontem Poznań-Warszawa: "Przygotowano kilka koncepcji połączeń autobusowych: autobus za pociąg na odcinku wyłączonym z ruchu pociągów zatrzymujący się na wszystkich stacjach i przystankach przy wykorzystaniu drogi krajowej 92 i dróg gminnych. Prognozowany czas przejazdu na krytycznym odcinku (Konin – Września), to 116 min co w konsekwencji wydłuży czas przejazdu na odcinku Poznań – Konin z obecnych 88 min do około 180 min. W ramach tego czasu uwzględniono 15 minut na zmianę środka transportu w punktach przesiadkowych, uruchomienie bezpośrednich wahadłowych połączeń autobusowych na odcinku Konin – Poznań przy korzystaniu z autostrady A2 – zakładany czas podróży około 100 min, rozważane jest także podobne połączenie na odcinku Słupca – Poznań (czas przejazdu około 80 min)." Źródło: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29441/jak-bedzie-wygladal-rozklad-jazdy-kolei-wielkopolskich-podczas-modernizacji-linii-e20.html Wygląda na to,że remont może okazać się dość dokuczliwy dla mieszkańców. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty k - masovian - 30.01.2017 Cytat:Teraz pociągi mogą się na nich rozpędzić do 160 km/godz., ale po tej modernizacji będzie tak samo. (...) Do tego remontu to mam tylko jeden komentarz, ale za obrazkowy: Ponadto chciałbym poznać tego "geniusza", który zdecydował się wpakować te miliony na ten "remont" praktycznie w błoto... RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - pitagoras23 - 26.03.2017 Tak to jest, jak osoby niekompetentne zabiorą głos w dyskusjach oraz co gorsza przekażą swoje spostrzeżenia do mediów, które zrobiły z tego sobie pożywkę. Na samym początku to należy sobie przypomnieć, co zostało wykonane podczas pierwszej modernizacji linii E20, a co zostało pominięte. Po drugie nie każda modernizacja musi przynieść korzyść w postaci skrócenia czasu przejazdu. Ta modernizacja to przede wszystkim wymiana urządzeń srk, które na tej linii mają już blisko lub ponad 20 lat pracy. Do tego budowa lokalnych centrów sterowania, bowiem teraz każda stacja sterowana jest indywidualnie. Kolejna rzecz to braki mocy na linii. Z każdym rokiem na trasie pojawia się coraz więcej pociągów oraz bardziej nowoczesny tabor, który musi mieć gwarantowany poziom napięcia. Te wymienione przeze mnie rzeczy kosztują. A dodatkowo przebudowane zostaną perony w Koninie, Kutnie czy Kole. Jednak te ostatnie prace, faktycznie nie przełożą się wielce na skrócenie czasu podróży, jednak zdecydowanie poprawią komfort, bezpieczeństwo podróży. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - szy_mat - 26.03.2017 Ano właśnie, co zostało zrobione. Została całkowicie wymieniona nawierzchnia - w tej chwili jeździmy 160 km/h po strunobetonach na całej trasie pomijając jeden tor w okolicach Kłodawy (na odcinku kilkudziesięciu kilometrów). Linia ta boryka się z dwoma problemami w tej chwili: wspomniany kawałek toru w złym stanie oraz niekorzystne układy torowe stacji i ograniczenia w stacjach - najbardziej we znaki daje się Kutno. I tylko dlatego chcesz uziemiać na 3 lata jedną z najważniejszych linii kolejowych w kraju, na prawie całej jej długości? Spróbuj tylko ogłosić podobne plany co do równoległej autostrady - pół kraju zabiłaby cię śmiechem. Dla wymiany jednego toru można zamknąć tylko ten jeden tor prowadząc ruch na drugim (między Zamkowem a Kłodawą), stacje też można remontować (korekcja układów torowych, wymiana SRK) pod ruchem - zapewniając przejezdność w jednym torze przez stację. Perony też można remontować pod ruchem - zamykając tylko jeden peron i przyległe tory, i tak dalej. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - greenman - 26.03.2017 Tylko w tym przypadku jest presja czasu na wykorzystanie środków w terminie. Poza tym od Kutna do Swarzędza "leci" 100 % sieci trakcyjnej i konstrukcji wsporczych, wzmocnienie podtorza na większości odcinków, remont obiektów inżynieryjnych, ect. Z tym 160 to też nie 100 %, bo przez Koło i podejście do Konina jedziemy 100 km/h. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - pitagoras23 - 26.03.2017 Ok, dużo zostało zrobione, ale ile lat temu? Wszystko ma swoją trwałość i tylko dzięki odpowiedniemu utrzymaniu, prędkość na większości trasy nadal wynosi 160km/h. Ponadto są pewne procesy technologiczne, które wymagają zamknięć. A dwa przedłużające się modernizacje, np. E59, E65 czy linii Warszawa - Łódź dają do myślenia i czasami lepiej zamknąć linię całkowicie na 3 lata niż męczyć się z pracami przez 10 lat czy więcej. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - masovian - 27.03.2017 (26.03.2017, 17:47)szy_mat napisał(a): I tylko dlatego chcesz uziemiać na 3 lata jedną z najważniejszych linii kolejowych w kraju, na prawie całej jej długości? Właśnie. "Znaj proporcje, mocium Panie". Uziemiają całą linię trylko dlatego, żeby było im wygodniej. A pasażer? A co ich tam obchodzi jakiś pasażer... RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - matiwi - 27.03.2017 http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/29759/ke-popiera-modernizacje-linii-poznan---warszawa.html Unia jest zadowolona :-D. Pozostaje tylko trzymać kciuki, że te 3 lata jakoś wytrzymamy. Choć moim skromnym zdaniem tak wielkie fundusze pozwoliły by na remont kilku innych lini. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - szy_mat - 27.03.2017 Niestety rozwalenie ruchu regionalnego to jest zdecydowana przesada. Przyjmijmy że linia byłaby zamknięta w całości ale tylko na jednym torze. W takim wypadku i tak ruch dalekobieżny pójdzie "górą" przez Gniezno i węglówkę, towarowy "dołem" przez Jarocin, Pleszew, Ostrów, Kalisz, Łódź bo przepustowości by nie wystarczyło ale regionalny zostanie - regionalny się zmieści. A teraz właśnie mieszkańcy miejscowości wzdłuż linii zaczynają przekonywać się z powrotem do kolei, bo szybko, bo wygodnie, bo nowe Elfy itd a tu ktoś chce ot tak sobie to rozwalić. Wydaje mi się że na trasie poza stacjami nie ma dużo "bramek" trakcyjnych ani innych elementów łączących oba tory, więc chyba dałoby się zamknąć tylko częściowo jeden tor? Poza tym, czy ta modernizacja przybliża coś nas do 200/230 km/h i przejścia na 25kV? RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - masovian - 27.03.2017 (27.03.2017, 10:00)matiwi napisał(a): Choć moim skromnym zdaniem tak wielkie fundusze pozwoliły by na remont kilku innych lini. Albo wybudowanie nowych... RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - pitagoras23 - 27.03.2017 A czy ktoś z was kiedykolwiek pracował na budowie w wykonawstwie, że pisze, że "pewnie da się zamknąć tylko jeden tor"? Ja pracuje w takiej firmie, więc wiem jak wygląda praca przy ruchu jednotorowym. Wydłuża się ona i to znacząco, bo mijanki, bo należy przestrzegać wielu obostrzeń z tego wynikających. Zamknięcie linii w całości, daje Wykonawcy większe pole manewru, co przy wyborze dobrego Wykonawcy da szansę wykonać prace w terminie lub nawet je skrócić, bo wtedy mamy do dyspozycji szeroki front robót. Ale zapraszam jedną czy drugą osobę na budowę by zobaczyła sobie jak to jest. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - ET40 - 27.03.2017 Wystarczy przejechać się regio na odcinku Włocławek - Toruń i można nabyć jako-takie pojęcie na temat tego, jakim utrudnieniem jest zamknięcie jednego toru. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - greenman - 27.03.2017 A po co tak daleko ? Wystarczy pojechać (jeszcze) Poznań - Czempin. Ale w myśl powiedzenia: "przeżyliśmy komunę i Zwiazek Radziecki ..." przeżyjemy zamknięcie linii 3. Liczy się cel ( czyt. wydanie kasy w terminie). A efekty ? mniejsza o nie. RE: Warszawa-Poznań: po 3 latach remontu pojedziemy o 2 minuty krócej - pitagoras23 - 27.03.2017 Właśnie. Ja jestem na budowie na Poznań - Czempiń. Gdyby zdecydowano się na całkowite zamknięcie, linia która jest robiona ponad 5 lat (ok. 35km) już dawno byłaby zrobiona. A tak to ciągle się kopiemy z koniem, jakim jest PLK, która uniemożliwia nam wykonywania robót. |