Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Sygnał zastepczy / unieważniona blokada - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: Sygnał zastepczy / unieważniona blokada (/thread-5731.html)



Sygnał zastepczy / unieważniona blokada - Rafal92 - 15.11.2016

Witam

Z unieważnionej blokady samoczynnej rozkazem pisemnym S przyjeżdża pociąg. Zatrzymuje się przed semaforem wjazdowym i dyktowany jest kolejny rozkaz pisemny S na unieważnienie dalszej blokady samoczynnej i jazda kontynuowana jest na sygnał zastępczy. (dodatkowo sygnał zastępczy podawany jest na drogowskazowym i wyjazdowym) jakie prędkości powinien stosować pociąg na wjazd i wyjazd ?
(interesuje mnie również prędkość na wjazd ponieważ może nastąpić dyktowanie rozkazu w drodze )


RE: Sygnał zastepczy / unieważniona blokada - ICEMAN - 15.11.2016

Dyktowany rozkaz podczas jazdy pociągu - tylko przy podwójnej obsadzie.
Skoro SBL'ka jest unieważniona to prędkość max. 40km/h, potem największa dopuszczalna.


RE: Sygnał zastepczy / unieważniona blokada - szy_mat - 16.11.2016

Jeżeli chodzi o szlak - gdy SBLka jest unieważniona na szlaku między dwoma posterunkami zapowiadawczymi może znajdować się jeden pociąg (trzeba wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów?), w związku z czym można jechać z Vmax. Jeżeli zaś chodzi o przejazd przez stację - jeżeli możemy podać standardowe sygnały na semaforach jazda odbywa się według ich wskazań (może być tak że przez całą stację polecimy Vmax mimo że przed wjazdem i za wyjazdem jest unieważniona SBLka), a gdy nie można to trzeba podać zastępczy albo podyktować S na wyjeździe i wjeździe, wtedy przez osłaniane nimi rozjazdy jedzie się 40 km/h, nawet gdy są ułożone na wprost. Choć drogowskazowe zwykle nie są uzależnione od blokady liniowej, więc prawdopodobny jest przejazd przez stację na sygnałach Sz -> S5 -> Sz.


RE: Sygnał zastepczy / unieważniona blokada - Rafal92 - 16.11.2016

Dziękuje za szybką odpowiedz Smile Pozdrawiam


RE: Sygnał zastepczy / unieważniona blokada - mikrobart - 21.11.2016

Tu zastosowanie ma instrukcja Ie-1, która jasno wyjaśnia ten przypadek - §3, p. 18), b).

Jeżeli pociąg znajduje się przed semaforem wyjazdowym posterunku ruchu i jeśli rozkaz pisemny "S" unieważnia wskazania semaforów samoczynnej blokady liniowej to obowiązuje nas prędkość 40 km/h do granicy posterunku ruchu.