Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Rok Zarządu PKP Intercity - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html)
+--- Wątek: Rok Zarządu PKP Intercity (/thread-5892.html)



Rok Zarządu PKP Intercity - Antoni Kłusek - 01.03.2017

Za kilka dni będziemy obchodzili pierwszą rocznicę odejścia bankomatów z PKP Intercity (Leonkiewicz, Zajączkowska, Rybotycki) i rozpoczęcia pracy przez nowy zarząd. Mimo tak ważnej zmiany nie widzę na forum konstruktywnej krytyki o zarządzie Intercity, która zawsze była obecna. 

Marek Chraniuk i Jarosław Oniszczuk to wieloletni pracownicy PKP Intercity. Artur Resmer to finansista, wszak jest Członkiem Zarządu ds. Finansowych. 

Czy ubiegłoroczna zmiana wyszła kolei na dobre? I tak i nie. 

na plus: 
+ ograniczenie liczby dyrektorów w centrali 
+ wdrożenie programu modernizacji i zakupów taboru 
+ pociągi międzynarodowe go Grodna i Lwowa 
+ zakończenie sporu zbiorowego z pracownikami 

na minus: 
- utrzymanie problemów z wagonami restauracyjnymi - ich brak w pociągach EIC 
- brak WiFi w Pendolino 
- kiepskie kierowanie wizerunku - jałowe odpowiedzi na Facebooku, zatrudnienie nikomu nieznanego człowieka na stanowisku rzecznika prasowego 
- mimo zakończenia sporu zbiorowego pracownicy nadal nie mają konkretnych informacji o podwyżkach wynagrodzeń 

A Wy jak oceniacie obecny stan PKP Intercity?


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - wołodyjowskiIC - 01.03.2017

Według mnie jest o wiele lepiej niż było, dla przykładu w ub. roku tj. w 2016 przewieziono najwięcej pasażerów w historii przewoźnika. Co się tyczy minusów, które wymieniłeś z paroma się zgodzę, a z niektórymi nie np wspomniałeś o wagonach restauracyjnych, a problemem jest Pesa, która zwleka z oddaniem wagonów, a Wi-Fi nie zamontują dopóki im tego Alstom nie zrobi, bo inaczej stracą gwarancję.


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - DamianT - 02.03.2017

(01.03.2017, 22:52)wołodyjowskiIC napisał(a): Według mnie jest o wiele lepiej niż było, dla przykładu w ub. roku tj. w 2016 przewieziono najwięcej pasażerów w historii przewoźnika.

I uważasz, że to zasługa PKP IC? Moim zdaniem to zasługa lepszej infrastruktury.


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - dak - 02.03.2017

Infrastruktura, infrastrukturą ale trochę ludzi chciało się przejechać Pendolino, trochę się poprawiła jakość. A ja jako mieszkaniec "Dzikiego Wschodu" już zapomniałem co to jest IC...


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - wołodyjowskiIC - 03.03.2017

DamianT uważam tak, bo wiele zależy od komfortu pasażerów, dobrej reklamie, zniżkom, które honoruję PKP IC. Ja osobiście cieszę się, że PIC wraz ze zmianą zarządu stało się bardziej przychylne MK np. wyremontowało EP05, przemalowało EP07. Zajęli się wreszcie rdzewiejącymi ED74 w Bieżanowie, a także chcą modernizować tabor. Jednak zgadzam się, że także trochę zależy od infrastruktury to, że pasażerowie częściej jeździli pociągami PIC.


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - SAP102 - 03.03.2017

Dla mnie jako osoby dość często kursującej do W-wy jest sporym minusem, że teraz zamiast ED74, jeżdżą stare TLKi, owszem lubię stare wagony i pociągi jednakże osobiście na dłuższą trasę odpowiadały bezprzedziałowce Wink


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - Antoni Kłusek - 03.03.2017

ED74 to kolejny nieuregulowany temat.

A jak oceniacie wizerunek medialny PKP Intercity - za Żurkowskiego, za Prześługi, za Warsewicza, za Malinowskiego, za bankomatów i teraz? Jakieś tendencje są?


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - ET40 - 04.03.2017

Raczej PKP IC jest coraz lepiej postrzegane, co wynika z dużego doinwestowania w ostatnich latach. Obawiam się, że tylko z tego, choć wymiana pokoleniowa w kadrach mających bezpośredni kontakt z klientem (pasażerem) też chyba wychodzi spółce na dobre. Z całym szacunkiem dla starszych pokoleń konduktorów i kierowników, wraz z naturalnym procesem wymiany kadr na młodsze coraz rzadsza jest opryskliwość wobec pasażerów. Choć to oczywiście żadna reguła, że młodzi konduktorzy są bardziej uprzejmi, bo wcale nie zawsze tacy są, a starsi bywają bardzo pomocni.


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - Antoni Kłusek - 04.03.2017

A czy przejęcie sterów w spółce-matce PKP S.A. prze Mamińskiego może zaszkodzić PKP Intercity? Czy raczej wszytskim trzem spółkom (PKP, PKP IC, PR) wyjdzie to na dobre?


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - SAP102 - 04.03.2017

Czas pokaże.


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - Afrika Bambaataa - 04.03.2017

(01.03.2017, 21:23)Antoni Kłusek napisał(a): na plus: 
+ ograniczenie liczby dyrektorów w centrali 
+ wdrożenie programu modernizacji i zakupów taboru 
+ pociągi międzynarodowe go Grodna i Lwowa 
+ zakończenie sporu zbiorowego z pracownikami 

A czy wcześniej nie było pociągów do Lwowa? To raz. Dwa - IC w ostatnich latach bardzo odmłodziło swój park taborowy (60 nowych EZT, 10 spalinowych Gam), więc to wdrożenie programu szału nie robi. W kwestii wagonów się nie wypowiadam, aczkolwiek często widzę świeżo wyglądające wagony w ekspresach.
Ciągle czekam na chwilę kiedy IC zamówi przynajmniej z 40 nowych elektrowozów :-).

(01.03.2017, 22:52)wołodyjowskiIC napisał(a): Według mnie jest o wiele lepiej niż było, dla przykładu w ub. roku tj. w 2016 przewieziono najwięcej pasażerów w historii przewoźnika.

Bzdura. PKP Intercity w 2009, po przejęciu od Przewozów Regionalnych całości połączeń pospiesznych, przewiozło prawie 52 miliony pasażerów. Przy tej liczbie 38 milionów, które przewieziono w 2016, nie robi takiego wrażenia. Natomiast warto odnotować, że liczba pasażerów w IC wzrosła w przeciągu 2 lat o 50%!

(02.03.2017, 20:59)dak napisał(a): Infrastruktura, infrastrukturą ale trochę ludzi chciało się przejechać Pendolino, trochę się poprawiła jakość. A ja jako mieszkaniec "Dzikiego Wschodu" już zapomniałem co to jest IC...

Myślę, że efekt Pendolino miał miejsce w pierwszym roku kursowania tych składów w Polsce.

(03.03.2017, 10:06)wołodyjowskiIC napisał(a): Ja osobiście cieszę się, że PIC wraz ze zmianą zarządu stało się bardziej przychylne MK np. wyremontowało EP05, przemalowało EP07. Zajęli się wreszcie rdzewiejącymi ED74 w Bieżanowie, a także chcą modernizować tabor. Jednak zgadzam się, że także trochę zależy od infrastruktury to, że pasażerowie częściej jeździli pociągami PIC.

A wcześniej to PIC nie był przychylny MK? Litości... Nie pamiętasz jak w 2010 przywrócono musztardowe malowanie EP09-046? A w 2013 pomarańczowe EP08-007? Żółte czoło EP07-174 też przecież było namalowane jakiś czas temu? A trapezy 338 i 442?
Co do ED74, to widocznie komuś zamigotało przed oczami widmo prokuratury. No kurna, żeby w miarę nowy tabor gnił w krzakach bez jakiejkolwiek ochrony?! Toż to nadaje się do kryminału.
Nie trochę, nie trochę. Infrastruktura jest ważna, choć niektórzy zdają się nie zauważać jej znaczenia. Bez dobrej infrastruktury niewiele się zdziała. Jeśli czas przejazdu nie będzie atrakcyjny, to wygodny tabor, czy niska cena biletu może nie wystarczyć.


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - wołodyjowskiIC - 05.03.2017

Niech Ci będzie, ale bardziej chodzi mi o to, że obecny zarząd jest cały czas przychylny MK i to mnie cieszy , co się tyczy ilości przewiezionych pasażerów to masz rację to ja się źle wysłowiłem chodziło mi, że w ubiegłym roku przewieźli najwięcej pasażerów od paru ładnych lat.


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - Antoni Kłusek - 10.03.2017

No i okrągły roczek minął. Na szczęście wagony restauracyjne powoli wracają do pociągów EIC...


RE: Rok Zarządu PKP Intercity - masovian - 20.03.2017

Zamiast pozbywać się swojej firmy, państwowa kolej planuje duże inwestycje w tabor Intercity. Mamiński jest przekonany, że uda się zrealizować program taborowy. Zakłada on do 2020 r. zakup 55 nowych wagonów i gruntowną modernizację 455 już używanych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw elektrycznych i spalinowych




http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/pkp-prywatyzacja-intercity-maminski,212,0,2282452.html