Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
zamknięcie posterunku ruchu - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: zamknięcie posterunku ruchu (/thread-5904.html)



zamknięcie posterunku ruchu - stach57 - 11.03.2017

Ir-1 określa, że przed zamknięciem posterunku ruchu na stałe ("Z" w wrj) zwrotnice w torach głównych zasadniczych powinny być ustawione w położeniu umożliwiającym przejazd po tych torach i zabezpieczone w tym położeniu w sposób określony odrębnymi przepisami. O jakie przepisy tu chodzi? Myślę, że chodzi tu o regulamin tymczasowy prowadzenia ruchu w czasie robót, ale czy tylko?  Jeżeli ktoś miał taki przypadek u siebie proszę się podzielić, jak to wyglądało w praktyce. Z jaką prędkością w tedy jeżdżą pociągi? Czy jest tworzony regulamin techniczny posterunku ruchu stale zamkniętego?


RE: zamknięcie posterunku ruchu - greenman - 11.03.2017

(11.03.2017, 21:42)stach57 napisał(a): Ir-1 określa, że przed zamknięciem posterunku ruchu na stałe ("Z" w wrj) zwrotnice w torach głównych zasadniczych powinny być ustawione w położeniu umożliwiającym przejazd po tych torach i zabezpieczone w tym położeniu w sposób określony odrębnymi przepisami. O jakie przepisy tu chodzi? Myślę, że chodzi tu o regulamin tymczasowy prowadzenia ruchu w czasie robót, ale czy tylko?  Jeżeli ktoś miał taki przypadek u siebie proszę się podzielić, jak to wyglądało w praktyce. Z jaką prędkością w tedy jeżdżą pociągi? Czy jest tworzony regulamin techniczny posterunku ruchu stale zamkniętego?

R. Tym. nie są przepisami.
Zwrotnice rozjazdów zabezpiecza się zamkami/sponami lub spono-zamkami - jazda z v nie większą niż 40 km/h. Lub zamkami ryglowymi . Wredy jazda z v nie większą niż 120 km/h


RE: zamknięcie posterunku ruchu - stach57 - 12.03.2017

(11.03.2017, 23:19)greenman napisał(a):
(11.03.2017, 21:42)stach57 napisał(a): Ir-1 określa, że przed zamknięciem posterunku ruchu na stałe ("Z" w wrj) zwrotnice w torach głównych zasadniczych powinny być ustawione w położeniu umożliwiającym przejazd po tych torach i zabezpieczone w tym położeniu w sposób określony odrębnymi przepisami. O jakie przepisy tu chodzi? Myślę, że chodzi tu o regulamin tymczasowy prowadzenia ruchu w czasie robót, ale czy tylko?  Jeżeli ktoś miał taki przypadek u siebie proszę się podzielić, jak to wyglądało w praktyce. Z jaką prędkością w tedy jeżdżą pociągi? Czy jest tworzony regulamin techniczny posterunku ruchu stale zamkniętego?

R. Tym. nie są przepisami.
Zwrotnice rozjazdów zabezpiecza się zamkami/sponami lub spono-zamkami - jazda z v nie większą niż 40 km/h. Lub zamkami ryglowymi . Wredy jazda z v nie większą niż 120 km/h

Dzięki. Czyli prędkość rozkładowa jest zależna od zastosowanych zabezpieczeń, czy stosowane są stałe ograniczenia?


RE: zamknięcie posterunku ruchu - greenman - 12.03.2017

Zazwyczaj doraźnymi do terminu pierwszego WOS-u