Linia 62 Lublin - Przeworsk - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Linia 62 Lublin - Przeworsk (/thread-5910.html) |
Linia 62 Lublin - Przeworsk - masovian - 17.03.2017 PKP PLK podpisały umowę na modernizację i elektryfikację linii Lublin - Stalowa Wola – Polska Wschodnia potrzebuje nowych inwestycji w infrastrukturę transportową. Dzięki modernizacji i elektryfikacji linii kolejowej pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą poprawi się jakość połączeń międzynarodowych oraz pomiędzy miastami wojewódzkimi, co wpłynie na lepszą dostępności transportową województw wschodnich. W rezultacie planowanych inwestycji zwiększy się konkurencyjność ekonomiczna regionów, co przełoży się na ich szybszy wzrost gospodarczy, a zarazem na poprawę jakości życia mieszkańców. – powiedział podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Bittel, 8 marca 2017 r. w Lublinie. http://mib.gov.pl/2-514324a4ec938-1797619-p_2.htm RE: Linia 62 Lublin - Przeworsk - szy_mat - 17.03.2017 Ta linia kilka lat temu była modernizowana, i w tej chwili jest na bardzo przyzwoitym poziomie, szczególnie jak na "bezdrucie". I nie jestem pewien, czy elektryfikacja jest tam potrzebna, bardziej wyprostowanie przebiegu na kilku odcinkach, między innymi w okolicach Kraśnika. RE: Linia 62 Lublin - Przeworsk - masovian - 17.03.2017 PICowi na pewno jest potrzebna, bo oni nie lubią spalinówek. RE: Linia 62 Lublin - Przeworsk - Mati_An - 18.03.2017 Linia 68 jak już. Co do samej elektryfikacji to bardzo by się przydała, tym bardziej że jak powieszą drut między Rzeszowem a Ocicami to jedynie w Lublinie trzeba będzie jedynie zmienić kierunek i oczywiście odpadną problemy ze spalinówkami, choć muszę przyznać że coś ostatnio cicho się zrobiło pod tym względem (albo się to stało nudne, albo coś się poprawiło). RE: Linia 62 Lublin - Przeworsk - szy_mat - 18.03.2017 W dzisiejszych czasach do takiego pociągu zapina się po prostu hybrydę na 160 km/h i hajda na całą trasę. Pesa i Newag pokazały że bez problemu mogą wyprodukować taką maszynę, kilka takich przecież jeździ u prywaciarzy, robili testy z wagonami osobowymi i przyspieszenie nie mając nad sobą druta jest więcej niż zadowalające. Choć w jednym się zgodzę - jeżeli sytuacja taborowa PICu będzie wyglądać jak wygląda to drut będzie faktycznie przydatny, ale patrząc na budżet na całą kolej (PLK + przewoźnicy) zdecydowanie taniej i lepiej będzie zainwestować PICowi w wynajem lub kupno hybryd. RE: Linia 62 Lublin - Przeworsk - masovian - 19.03.2017 PESA i NEWAG bez problemu moga wyprodukować hybrydę, ale PIC na pewno nie będzie ich bezproblemowo używał. Ostatnie doniesienia z forum mówią, że problemy ze spalinówkami na każdej trasie maja powód w praktycznej nieznajomości sprzetu na pocżatku użytkowania... RE: Linia 62 Lublin - Przeworsk - Rafel - 26.04.2017 Najistotniejszym problemem w takim przypadku jest przepinanie loków bo to zajmuje jednak trochę czasu tym bardziej jak trzeba to robić np. 2 razy a to już 30min w plecy. RE: Linia 62 Lublin - Przeworsk - greenman - 28.04.2017 (18.03.2017, 18:42)szy_mat napisał(a): W dzisiejszych czasach do takiego pociągu zapina się po prostu hybrydę na 160 km/h i hajda na całą trasę. Pesa i Newag pokazały że bez problemu mogą wyprodukować taką maszynę, kilka takich przecież jeździ u prywaciarzy, robili testy z wagonami osobowymi i przyspieszenie nie mając nad sobą druta jest więcej niż zadowalające. Choć w jednym się zgodzę - jeżeli sytuacja taborowa PICu będzie wyglądać jak wygląda to drut będzie faktycznie przydatny, ale patrząc na budżet na całą kolej (PLK + przewoźnicy) zdecydowanie taniej i lepiej będzie zainwestować PICowi w wynajem lub kupno hybryd. No to pokaż mi proszę w Europie jakiś przodujący zarząd który używa hybryd ? Nie lokomotywę "last mile" ale coś jak AMTRAK. W Europie to w ruchu dalekobieżnym używają na sieci RENFE ( ale to zestaw trakcyjny serii 730) oraz SNCF w pociągach TER (seria B81). Innych hybryd nie pamiętam. Zresztą w latach '80 w pl też używało się namiastki hybryd na linii W-wa - Gdańsk. |