Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: AKTUALNOŚCI ZE ŚWIATA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-93.html) +--- Dział: AKTUALNOŚCI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-4.html) +--- Wątek: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich (/thread-5917.html) |
Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - 1mark - 20.03.2017 Ciekawa infografika przedstawiająca długość linii kolejowych w stosunku do powierzchni krajów europejskich. http://www.observationzone.com/2017/03/length-of-railway-lines-in-kilometres.html RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - ET40 - 21.03.2017 Czołówka zgodna z przewidywaniami. Ciekawe, jak na tej infografice przedstawiałaby się Polska 20 lat temu? Ciekawe jest to, że Wielka Brytania wcale nie ma gęstej sieci kolejowej, jako ojczyzna tego środka transportu. Choć tam w czasach Thatcher zaczęto uwalać kolej, co trwało zresztą do niedawna. RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - masovian - 21.03.2017 No to nie wiedziałem, że mamy gęstszą sieć niż Francja. Ale żeby po tej naszej sieci coś cżeściej jeździło... RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - wołodyjowskiIC - 21.03.2017 Mnie zdziwiła gęstość sieci w Czechach i Szwajcarii. Takie małe państewko, a ma większą gęstość sieci niż Polska czy Francja RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - masovian - 21.03.2017 Małe państeweko to jest San Marino A powód takiej gęstości kolei jest łatwy do odgadnięcia. Koleje tam i to masowo zaczęto budować zanim wynaleziono samochód... RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - ET40 - 22.03.2017 Na ziemiach polskich też. Ale tylko na Z. Odzyskanych, ewentualnie jeszcze na terenach zaboru pruskiego... Niestety, po upadku PRL na tych terenach zaczęto wyrównywać kilometry z dawną "Kongresówką" i ścianą wschodnią... Ciekawe, czy liczą tylko linie normalno- i szerokotorowe, czy wąskotorowe też? RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - masovian - 22.03.2017 W Galicji też jest gęstsza sieć kolejowa. Natomiast włądze carsko-królewskie nie sprzyjały budowei kolei w Polsce. Polska była i tak najbogatszą częścią tego Imperium, więc nie chciano, aby stawała się jeszcze bogatsza, a rozwój kolei temu sprzyjał... RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - ET40 - 22.03.2017 Z drugiej strony najzamożniejsza i najbardziej niezależna dotąd "wersja" Polski, czyli III RP nie nadrobiła tych opóźnień: w II RP w miarę skromnych możliwości finansowych wybudowano kilka istotnych, a brakujących odcinków. Na przykład spięcie brzegów Wisły w Płocku (dzisiejsza D29-33) i większa część dzisiejszej D29-131, czyli nowej "węglówki", która jest linią umożliwiającą najkrótszy przejazd pociągu na linii Wybrzeże/Pomorze - Śląsk/Małopolska. W PRL między innymi: CMK, "70", Kozłów - Koniecpol, LHS, Bełchatów (niedokończony). Od 25 lat działania na kolei są dokładnie odwrotne. RE: Gęstość sieci kolejowych w państwach europejskich - masovian - 23.03.2017 (22.03.2017, 19:24)ET40 napisał(a): Z drugiej strony najzamożniejsza i najbardziej niezależna dotąd "wersja" Polski, czyli III RP nie nadrobiła tych opóźnień Najzamożniejsza na pewno, ale na pewno nie najbardziej niezależna. II RP, w której panowało smród, brud i ubóstwo, była jednak bardziej niezależna. Ale wiara w neoliberalizm balcerowiczowski z głównie spowodowała brak inwestycji kolejowych. |