Warszawa: Przebudowa linii średnicowej potrwa aż do 2024 r. - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Warszawa: Przebudowa linii średnicowej potrwa aż do 2024 r. (/thread-5989.html) |
Warszawa: Przebudowa linii średnicowej potrwa aż do 2024 r. - kazio - 02.05.2017 Dwa lata temu kolejarze zapowiadali, że linia średnicowa między dworcami Wschodnim a Zachodnim zostanie wyremontowana w latach 2018–22. To się jednak nie uda. Konrad Kuźniarski, dyrektor projektu ze spółki PKP PLK zapowiedział, że linia średnicowa będzie remontowana w latach 2020-24. Duże utrudnienia czekają podróżnych już od wiosny 2019 r., gdy zacznie się gruntowna przebudowa torów, peronów i przejść podziemnych na Dworcu Zachodnim. W latach 2020-21 będą remontowane tory między Dworcem Zachodnim i Wschodnim dla pociągów dalekobieżnych, a w latach 2022-24 – dla podmiejskich. Kolejarze nie wykluczają prawdziwej rewolucji na Dworcu Śródmieście. Projektant przeanalizuje, czy powinny tam powstać cztery tory – po dwa w każdym kierunku. Wtedy zamiast trzech peronów, jak teraz, byłyby dwa. Pociągi mogłyby wjeżdżać raz po jednej, a innym razem po drugiej stronie peronu. – To by znacznie zwiększyło przepustowość części podmiejskiej i poprawiło częstotliwość kursów Są też duże szanse na budowę przejścia podziemnego z Dworca Śródmieście na stację metra Centrum. W czasie remontu linii średnicowej większość pociągów dalekobieżnych zamiast na Dworzec Centralny będzie kierowana na Gdański. Część w kierunku zachodnim ma wyruszać z odbudowanego Dworca Głównego przy pl. Zawiszy (byłby gotowy na początku 2020 r.). W późniejszych latach ma służyć m.in. tanim połączeniom dalekobieżnym. Są jednak obawy, czy Dworzec Gdański będzie w stanie obsłużyć tysiące podróżnych wysiadających z ekspresów czy pociągów pospiesznych. Źródło |