Warszawska Kolej Dojazdowa - tabor - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Warszawska Kolej Dojazdowa - tabor (/thread-60.html) |
Warszawska Kolej Dojazdowa - tabor - yafal3390 - 09.06.2010 EN80 - 16 EN94 - 03, 04, 06, 08, 09, 10, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 37, 38, 39, 40 EN95 - 01 401Da - 314 WM15A - 230 - mikrobart - 09.06.2010 WKD mają plan przejścia na zasilanie 3kV, to poważna decyzja, bo wiążę się z wymianą taboru. Nie wiem, czy istnieje możliwość taniej przebudowy taboru z zasilania 600V na 3kV ? - rustsaltz - 09.06.2010 Taki p....y opornik Oczywiście, są przetwornice, ale 33 sztuki to nie tak znowu dużo, żeby trzeba było specjalnie projektować i wykonywać przetwornice tak dużej mocy (straty takie, że strach się bać, a jak to chłodzić?). Wymiana "z dnia na dzień" takiej ilości taboru nie jest przy możliwościach Warszawy (przypominam przetarg na 120 tramwajów) taka trudna. - mikrobart - 09.06.2010 Tylko czy jest sens przechodzić na 3kV? Koszty spore a zysk? Taka miejska kolejka przecież nie musi się rozpędzać do większych prędkości, a czy wyższe napięcie daje jeszcze jakieś inne zalety? - rustsaltz - 09.06.2010 Mniejsze straty w sieci (prawo Ohma do przypomnienia!), aczkolwiek gdyby już przechodzić, to ja bym się na prąd przemienny decydował, który poza kilkoma zagrożeniami (powiedzmy, że nasz organizm 50Hz nie lubi, ale przy tych napięciach to i tak nie gra roli) ma ogromne zalety (mniejszy problem z prostowaniem na maszynach) |