szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html) +---- Wątek: szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego (/thread-6068.html) |
szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego - stach57 - 24.06.2017 Witam wszystkich! Na liniach jednotorowych ruch prowadzony jest zmiennokierunkowo szlaki te mogą być wyposażone w blokadę liniową dwukierunkową. Na linach dwutorowych ruch zmiennokierunkowy może być prowadzony jednokierunkowo z blokadą jednokierunkową dla toru prawego patrząc w kierunku jazdy. Wyjazdy i wjazdy w obu przypadkach odbywają się na sygnały zezwalające na semaforach wyjazdowych i wjazdowych (przebiegi zorganizowane). Wyjazd na tor lewy na sygnał zezwalający jest nie możliwy, jeżeli semafory wyjazdowe nie zostały do takich jazd przystosowane, a jeżeli tak, to tor szlakowy lewy jeszcze nie można uznać że został przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego - nie ma blokady liniowej dwukierunkowej i nie koniecznie przy torze lewym będzie semafor wjazdowy z możliwością podania sygnału zezwajającego. I tu mam pytanie czy można uznać tor lewy za przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego tylko po zabudowie blokady liniowej (SS, PP) z semaforem dwukomorowym (S1, Sz) przy torze lewym? Trudno nazwać taki semafor semaforem wjazdowym skoro nie można na nim nadać sygnału zezwalającego i wjazd odbywa się na Sz, co jest przebiegiem pociągowym niezorganizowanym. Wydaje się, że nie powinno być różnicy między torem prawym i lewych, jeżeli chodzi o przystosowanie ich (urz. srk) do ruchu zmiennokierunkowego. A jest to warunek niezbędny do prowadzenia takiego ruchu bez jego wprowadzania i ewentualnego wyznaczania toru lewego w wrj dla jazdy pociągu po torze lewym. RE: szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego - Paweł Piotr - 24.06.2017 Żeby uznać tor lewy za przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego to: 1. Musi istnieć w urządzeniach srk możliwość zorganizowanego przebiegu wyjazdowego ze stacji na ten tor (włącznie z obsługą blokady liniowej).
2. Musi istnieć w urządzeniach srk możliwość zorganizowanego przebiegu wjazdowego do stacji z tego toru (włącznie z obsługą blokady liniowej).
RE: szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego - stach57 - 25.06.2017 (24.06.2017, 22:09)Paweł Piotr napisał(a): Żeby uznać tor lewy za przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego to: Czyli tor przystosowany do ruchu zmiennokierunkowego, to jedno, a co innego tor z blokadą liniową dwukierunkową. Nie zawsze pkt 2 jest spełniony w pełnym zakresie, tzn. brak: "Musi istnieć w urządzeniach srk możliwość zorganizowanego przebiegu wjazdowego..." . Słyszałem, że są szlaki dla których w wrj mamy np. "SS" a wjazd z toru lewego odbywa się tylko i wyłącznie na Sz. RE: szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego - Paweł Piotr - 25.06.2017 Masz rację. Tory szlakowe (prawy i lewy) wyposażone w blokadę półsamoczynną dwukierunkową (PP) lub samoczynną blokadę liniową dwukierunkową (SS), a stacje na kluczach... To jest właśnie relatywizowanie pojęć. W ten sposób tory szlakowe (jak gdyby istniały same dla siebie, bez końca i początku) są oczywiście przystosowane, stacje już nie są, bo trudno jazdę na Sz nazwać jazdą zorganizowaną. Tyle, że każdy tor szlakowy ma swój początek i koniec, ale to jakby nie ma znaczenia... I tak się robi z tata wariata... RE: szlak z urz. srk przystosowanymi do ruchu zmiennokierunkowego - stach57 - 26.06.2017 (25.06.2017, 16:34)Paweł Piotr napisał(a): Masz rację. Tory szlakowe (prawy i lewy) wyposażone w blokadę półsamoczynną dwukierunkową (PP) lub samoczynną blokadę liniową dwukierunkową (SS), a stacje na kluczach... To jest właśnie relatywizowanie pojęć. W ten sposób tory szlakowe (jak gdyby istniały same dla siebie, bez końca i początku) są oczywiście przystosowane, stacje już nie są, bo trudno jazdę na Sz nazwać jazdą zorganizowaną. Tyle, że każdy tor szlakowy ma swój początek i koniec, ale to jakby nie ma znaczenia... I tak się robi z tata wariata... Wygląda to na to, że wprowadzono rozwiązania a przepisy zostały w tyle lub punkt widzenia zależy od miejsca siedzenia. Dziękuję. |