Elektryczny Gagarin 207E - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: Elektryczny Gagarin 207E (/thread-6329.html) |
Elektryczny Gagarin 207E - DamianT - 23.01.2018 Aż dziw, że jeszcze nie powstał temat o tej lokomotywie. Rail Polska dziś wysłała swoją prototypową lokomotywę 207E-001 do Żmigrodu na testy. Moje zdjęcie poglądowe: https://www.wrphoto.eu/details.php?image_id=40713 Docelowo tych lokomotyw ma być nawet kilkanaście. Mają powstawać na bazie odstawionych M62 należących do tego przewoźnika. Co sądzicie na ten temat? RE: Elektryczny Gagarin 207E - PeKaP - 24.01.2018 Ktoś wie jaki był zamysł inżynierów by w tych typach kabin na lokomotywach szybę czołową zaprojektować tak by była widoczność tylko do przodu? Na ukos mechanik nie ma możliwości nic dojrzeć a po bokach są małe okna i musiałby się nawet do nich wychylić w tył... RE: Elektryczny Gagarin 207E - Lokermat - 24.01.2018 Z tego co gdzieś czytałem zamierzenia w tego typu kabinach są dwa: 1 "mądre głowy" twierdzą że maszynista ma skupić cała uwagę na szlaku i nie mogą go rozpraszać żadne ładne widoczki za bocznym oknem 2 grube boczne słupki są elementem tzw klatki bezpieczeństwa obejmującej kabinę (chociaż nie wiem czy tutaj zastosowano coś takiego) czyli solidna konstrukcja ma w razie "w" wytrzymać jak najwięcej a każdy duży otwór w konstrukcji osłabia jej wytrzymałość RE: Elektryczny Gagarin 207E - CounterSpace838 - 24.01.2018 Ciekawe jak wyjdą na tym eksperymencie, ale chyba są pewni swego bo planują mieć 30 takich loków. Chyba ich zabolało po kieszeni puszcznie Gagarinów po zelektryfikowanych szlakach RE: Elektryczny Gagarin 207E - PeKaP - 25.01.2018 Swoją drogą ciekawe czy ktoś z was wie, jaki jest koszt przewoźników po torach PLKi np za 1km używając elektrowozu a jaki diesla.. wg mnie taniej wychodzą spalinowozy, wszak na szlaku jest ich mnóstwo... No powiedzmy że najlepiej jakby to przeliczyć na 100km.. RE: Elektryczny Gagarin 207E - rustsaltz - 25.01.2018 Gdzieś tam w czasach zamierzchłych było coś takiego jak próg elektryfikacji. Diesel ma większe koszty jednostkowe i jest droższy w zakupie oraz utrzymaniu. RE: Elektryczny Gagarin 207E - Lokermat - 25.01.2018 Ekonomiczniej wychodzi elektryk koszt przewiezienia danego brutta lokiem elektrycznym jest ponoć 30% niższy niż gdyby ten pociąg ciągnąć spalinówką. Do tego zazwyczaj elektryk jest mocniejszy a więc można wziąć większe brutto, a jak wiadomo u prywaciarza liczy się każdy wagon. Na korzyść diesli przemawia jedynie fakt że można nią wjechać na praktycznie każdą bocznice lub punkt załadunkowy, przy elektryku trzeba ciągnąc ze sobą jakąś stonke lub trzymać ją na stacji końcowej a więc płacić za postojowe. RE: Elektryczny Gagarin 207E - CounterSpace838 - 25.01.2018 Całe życie mieszkam obok "Odrzanki" i tam spalinowka to naprawdę rzadkość, jak się pojawia to najczęściej jakaś stonka lub trumna ciagnieta przez elektryka. Poza tym zauważyłem że wielu przewoźników na stacjach takich jak Czerwieńsk lub Krzyż Wielkopolski gdzie odchodzą linie niezelektryfikowane trzyma na stałe jakąś spalinke aby mogła jechać dalej. RE: Elektryczny Gagarin 207E - vulcan - 15.03.2018 (24.01.2018, 11:06)Lokermat napisał(a): 2 grube boczne słupki są elementem tzw klatki bezpieczeństwa obejmującej kabinę (chociaż nie wiem czy tutaj zastosowano coś takiego) czyli solidna konstrukcja ma w razie "w" wytrzymać jak najwięcej a każdy duży otwór w konstrukcji osłabia jej wytrzymałość 207E Ma klatkę bezpieczeństwa. (24.01.2018, 20:52)Konrad1961 napisał(a): Ciekawe jak wyjdą na tym eksperymencie, ale chyba są pewni swego bo planują mieć 30 takich loków. Chyba ich zabolało po kieszeni puszcznie Gagarinów po zelektryfikowanych szlakach. Loków ma być 20. Gagariny po zelektryfikowanych czy nie zelektryfikowanych szlakach są tak samo drogie w utrzymaniu (25.01.2018, 06:56)PeKaP napisał(a): Swoją drogą ciekawe czy ktoś z was wie, jaki jest koszt przewoźników po torach PLKi np za 1km używając elektrowozu a jaki diesla.. wg mnie taniej wychodzą spalinowozy, wszak na szlaku jest ich mnóstwo... Kalkulacja jest dużo bardziej złożona niż Ci się wydaje, zależy ona przede wszystkim od brutta pociągu. (25.01.2018, 14:10)Lokermat napisał(a): Ekonomiczniej wychodzi elektryk koszt przewiezienia danego brutta lokiem elektrycznym jest ponoć 30% niższy niż gdyby ten pociąg ciągnąć spalinówką. Do tego zazwyczaj elektryk jest mocniejszy a więc można wziąć większe brutto, a jak wiadomo u prywaciarza liczy się każdy wagon. Na korzyść diesli przemawia jedynie fakt że można nią wjechać na praktycznie każdą bocznice lub punkt załadunkowy, przy elektryku trzeba ciągnąc ze sobą jakąś stonke lub trzymać ją na stacji końcowej a więc płacić za postojowe.Istotnie można przyjąć w zależności od przypadku, że jest to ok 30 % taniej . E6ACTd wjedzie PRAWIE wszędzie (25.01.2018, 15:14)Konrad1961 napisał(a): Całe życie mieszkam obok "Odrzanki" i tam spalinowka to naprawdę rzadkość, jak się pojawia to najczęściej jakaś stonka lub trumna ciagnieta przez elektryka. Poza tym zauważyłem że wielu przewoźników na stacjach takich jak Czerwieńsk lub Krzyż Wielkopolski gdzie odchodzą linie niezelektryfikowane trzyma na stałe jakąś spalinke aby mogła jechać dalej. To jeszcze mało widziałeś |