EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO (/thread-6334.html) |
EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - norbis97 - 25.01.2018 Od września ur w Wielkopolsce, natomiast później w innych rejonach kraju pojawiły się zmodernizowane jednostki EN57 o oznaczeniach ALc oraz ALd dla Przewozów Regionalnych. Obie serie się głównie silnikiem oraz hamulcem. Wersja ALc jest z hamulcem IPSZ i silnikami SKODY , zaś wersja ALd jest z hamulcem Knora i silnikami TSA. Po modernizacji EN57 mają 165 miejsc siedzących w układzie klasycznym i 10 uchylnych, ustawionych bokiem do kierunku jazdy. Silniki trakcyjne są nowe, asynchroniczne o mocy min. 250 kVA. Przejścia międzyczłonowe są wyposażone w przeszklone i elektrycznie otwierane drzwi z fotokomórką. W zmodernizowanych pociągach układ wnętrza jest jednoprzestrzenny na całej długości drugiej klasy, dodatkowo wyposażony w klimatyzację. Siedzenia zapewniają personifikację miejsca i są bardzo wygodne. Dodatkowo w jednostkach jest Wi-Fi. Nad fotelami pozostały półki na bagaż. W pociągu są 4 miejsca na rowery i dwa dla wózków inwalidzkich. Pod fotelami są umieszczone gniazdka dla pasażera. Dodatkowo w przedziale wielofunkcyjnym pojawiły się cztery ładowarki USB. W każdym składzie są dwie toalety, w tym jedna dla osób niepełnosprawnych i przystosowana do przewijania niemowląt. Są tam próżniowe toalety, które wyposażone są w suszarki elektryczne do rąk. Zmodernizowane jednostki są malowane w nowy schemat marki POLREGIO, czerwowno-szaro-pomarańczowy. Opis jednostki opracowano na podstawie http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pierwsze-zmodernizowane-en57-juz-w-polregio-zdjecia-83587.html Fot POLREGIO Co sądzicie o tej wersji modernizacji ? Odpowiada wam standard tych jednostek, jak oceniacie aranżację wnętrza, itp. Czy to dobry pomysł by modernizować klasyczne EN57 w tym stylu ( Czy modernizacja ma sens) ? Zapraszam do dyskusji RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - wołodyjowskiIC - 25.01.2018 Gdyby to piszczenie zmniejszyli by było świetnie. RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - SAP102 - 25.01.2018 A ja osobiście uważam, że epoka tak zasłużonych dla kolei w PL EN57 powinna powoli dobiegać końca - jeśli PR chcą być konkurencyjne wobec busiarstwa, pksów, bla-bla carów to trzeba zacząć inwestować w tabor; najlepiej w Impulsy lub Elfy. RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - DamianT - 25.01.2018 Dokładnie. EN57 już powinno być historią. Pudrują te trupy i pudrują. RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - Adams - 25.01.2018 @DamianT, zapomnij. Ja jestem wyznawcą teorii, że wszelkie współczesne Elfy, Impulsy, czy Flirty wcześniej pójdą na żyletki, a po polskich torach nadal będzie jeździć 57 generacja modernizacji EN57 RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - SAP102 - 25.01.2018 @ Adams a ile nowych pociągów poszło na żyletki, w czasie kursowania EN57? RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - Adams - 25.01.2018 Na razie nie poszły, bo są jeszcze nowe, ale to co napisałem to moja "przepowiednia" na to, co być może za jakieś 20 lat. RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - norbis97 - 25.01.2018 Co by nie mówić o EN57 to wykonane są o wiele solidniej niż nowe produkty, ale wtedy inaczej się produkowało itp. (25.01.2018, 21:10)SAP102 napisał(a): @ Adams a ile nowych pociągów poszło na żyletki, w czasie kursowania EN57? Chodzi raczej oto że nowe pojazdy nie będą tak długo czynne, jak poczciwie "kibelki" Co wynika że nowe pojazdy są w ogóle inaczej budowane, z innych materiałów, inną technologią niż EN57. RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - SAP102 - 25.01.2018 Wcale bym się nie zdziwił gdyby tak było, choć osobiście uważam, że ich era powinna dobiegać końca, bo ileż można te EZT remontować.... RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - norbis97 - 25.01.2018 (25.01.2018, 21:18)SAP102 napisał(a): Choć osobiście uważam, że ich era powinna dobiegać końca, bo ileż można te EZT remontować.... Jeśli modernizacja poprawia choćby ciut komfort podróży, tj klimatyzacja, Wi-Fi, dostosowane do potrzeb niepełnosprawnych, oraz o wiele lepsze WC niż w klasykach, nowe fotele itp., to myślę że nie jest tak najgorzej. Prócz tego EN57 i pochodne, mają lepiej rozplanowane wnętrze, które jest dużo pojemniejsze od nowych EZT, choć to jest subiektywna opinia. RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - SAP102 - 25.01.2018 Oj nie powiedziałbym - Elf ma więcej miejsca od EN57 RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - norbis97 - 25.01.2018 Dlatego napisałem że to subiektywna opinia , choć Elf ma według mnie niezbyt dobre ułożone miejsca, chodzi mi o układ "autobusowy". ________________________ To mój 600 post na forum RE: EN57ALc & EN57ALd POLREGIO - DamianT - 29.01.2018 (25.01.2018, 20:45)Adams napisał(a): @DamianT, zapomnij. Ja jestem wyznawcą teorii, że wszelkie współczesne Elfy, Impulsy, czy Flirty wcześniej pójdą na żyletki, a po polskich torach nadal będzie jeździć 57 generacja modernizacji EN57 Jak będzie 57 generacja, to sam się nią przejadę A tak serio, to myślę, że masz rację. Dzisiaj produkowane pojazdy na pewno nie wytrzymają tyle co EN57. Tak czy inaczej ich czas powoli powinien się kończyć. |