SM31 Poziom utrzymania P5 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: SM31 Poziom utrzymania P5 (/thread-6406.html) |
SM31 Poziom utrzymania P5 - damkon93 - 06.03.2018 Cześć Doszły mnie suchy że wszystkim lokomotywą serii SM31 w PKP Cargo wychodzi p5 w przyszłym roku i mają zostać wycofane z eksploatacji piszę z zapytaniem czy może ktoś coś wie więcej na ten temat ? RE: SM31 Poziom utrzymania P5 - Kamil Sikora - 16.03.2018 (06.03.2018, 20:30)damkon93 napisał(a): Cześć Czołem. W DSU [Dokumentacji Systemu Utrzymania] przyjętej przez UTK dla serii SM31 spółki PKP CARGO S.A. określono długość okresu eksploatacji pomiędzy naprawami P5 na 24 lata oraz 1,2 mln. kilometrów. Z tego co wiem i z danych, które mamy w Ilostanie to większość "Trumien" przeszła naprawy główne G1 pomiędzy końcem lat 90. a 2008 rokiem i po tych naprawach przeszła zaledwie jedną lub dwie a maksymalnie trzy naprawy rewizyjne / P4. Jako, że dla tej serii przebiegi miedzynaprawcze są raczej mało istotną sprawą to szybko dodając do daty NG owe 24 lata uzyskujemy datę graniczną eksploatacji konkretnej lokomotywy. Wniosek jest jeden - "suchy", które doszły kolegę są zdecydowanie głuche i przesadzone Ma mieć miejsce sytuacja wręcz odwrotna, gdyż PKP Cargo zaplanowało na ten rok wykonanie napraw P4 (w PKP CARGOTABO ZNT Czerwieńsk) aż 20 sztuk maszyn serii SM31 co z pewnością przedłuży eksploatację tej serii na następne parę lat a wiele maszyn wróci z przysłowiowych krzaków po dłuższej przerwie w eksploatacji. No i może uda się ładnie pomalować jedną lub dwie maszyny tej serii tak, aby wyróżniały się spośród niebieskiego świata PKP Cargo Pozdrawiam, Kamil |