Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Modernizacja EU07 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Modernizacja EU07 (/thread-644.html)

Strony: 1 2 3


Modernizacja EU07 - kulachimk - 17.02.2011

Cytat:Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych z Gliwic rozpoczęły w tym roku modernizację 24 lokomotyw EU07 dla PKP CARGO.

Pierwsza lokomotywa EU07, zmodernizowana przez ZNLE w ramach kontraktu z PKP CARGO, jest już prawie gotowa.

- Zakres modernizacji tych pojazdów jest kompromisem między możliwościami technicznymi a ceną – przyznaje Ryszard Cygankiewicz, z-ca kierownika Działu Obsługi Klienta i Marketingu ZNLE.

W jednostkach zmodernizowana zostanie kabina maszynisty w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu pracy. Będzie ona wyposażona między innymi w nowy ergonomiczny pulpit, klimatyzację i nowoczesne fotele.
- Dzięki zastosowaniu sterowanego z pulpitu maszynisty odłącznika silników trakcyjnych istnieje możliwość dokonywania konfiguracji zasilania silników w stanie pracy awaryjnej bez wchodzenia do przedziału maszynowego, co zwiększa wygodę i bezpieczeństwo pracy maszynisty – mówi Ryszard Cygankiewicz.

W kabinie zamontowane zostaną również prędkościomierze z elektronicznym rejestratorem i czuwakiem oraz nowy radiotelefon. Ponadto wykonana będzie modernizacja silników trakcyjnych, która ma na celu zwiększenie ich trwałości i poprawę warunków komutacji. W silnikach zostanie podniesiona klasa izolacji wirnika i zostaną zamontowane odporne na uszkodzenia, wykonane z tworzywa sztucznego izolatory trzymaczy szczotkowych.

Jedna z przeprowadzanych w ramach kontraktu modernizacji będzie przeprowadzona w dużo większym zakresie.
- Oprócz zmian przeprowadzanych w ramach kontraktu we wszystkich pojazdach, w tej lokomotywie zostanie zabudowany elektroniczny system diagnostyki wraz z wielofunkcyjnym nastawnikiem jazdy typu joystick. Joystick zastąpi zamontowane w starszych maszynach koło nastawnika jazdy. Natomiast system diagnostyki zapewni szybkie wykrycie ewentualnych usterek – precyzuje Ryszard Cygankiewicz.

W tej lokomotywie zostaną zabudowane również nowe szafy wysokiego napięcia, dzięki czemu zostanie zwiększona ich niezawodność i ograniczone zostaną czynności serwisowe przez okres wielu lat.
- Nowością w tych szafach będą styczniki z napędem elektrycznym zamiast pneumatycznego. Jest to nowa konstrukcja, zaprojektowana w ZNLE w oparciu o podzespoły produkcji firmy Schaltbau. Dzięki nowym szafom, które zostaną wykonana w ZNLE oraz systemowi sterowania o około 20% zostanie ograniczona ilość przewodów niskiego napięcia w lokomotywie – wyjaśnia Ryszard Cygankiewicz.

Kontrakt jest realizowany przez ZNLE na bazie umowy zawartej z PKP CARGO w lipcu 2010 r. Realizacja zamówienia potrwa do końca 2011 r.

http://www.kow.com.pl/uploads/pics/siodemka_01.jpg


- mikrobart - 17.02.2011

Orientujecie się, jaki był zakres modernizacji siódemki ze zdjęcia?

http://www.railphoto.info/galeria/displ ... ?pos=-6631


- kulachimk - 17.02.2011

Mikrobart Przecież jest napisane ;-) .


- mikrobart - 17.02.2011

Niedokładnie - chodzi mi o to, czy to ta siódemka, która będzie miała joystick zamiast koła nastawnika.


- kulachimk - 17.02.2011

mikrobart, Ponoć pozostawiono stary nastawnik.


- mikrobart - 17.02.2011

Ciekawi mnie właśnie, czy to ten egzemplarz, w którym miała pojawić się "Europa". No na razie za dużo powiedzieć nie możemy, o awaryjności i wadach/zaletach powiemy dopiero, jak siódemka trochę pojeździ.


- przem710 - 17.02.2011

A co z modernizacją dla IC, coś cisza w eterze.


- przem710 - 23.08.2011

Trochę czasu już minęło o rozpoczęcia modernizacji, aktualnie mamy już 13 zmodernizowanych siódemek. Wszystkie maszyny zgrupowane są w lokomotywownie Poznań Franowo. Ktoś wie na jakich trasach jeżdżą? Wiem tylko że mają stały obieg do Warszawy.


- DamianT - 24.08.2011

Czy wszystkie mają numery 15XX?


- przem710 - 24.08.2011

Tak, wszystkie są numerowane od 1501 wzwyż.


- przem710 - 19.09.2011

Cytat:Jeszcze przed końcem tego roku zakończy się proces modernizacji 24 lokomotyw EU07, realizowany przez firmę ZNLE Gliwice dla PKP Cargo. Łączna wartość kontraktu wyniosła 45,5 mln zł (1,84 mln zł za sztukę).

http://www.rynek-kolejowy.pl/27297/ZNLE ... e_EU07.htm

Wychodzi na to że modernizacja siódemek dla Cargo jest udana, prawdopodobnie zmodernizują trzy kolejne EU07.


- przem710 - 24.11.2011

http://centrax.cba.pl/details.php?image ... 6468c35658

EU07-1521 (ex. EU07-059)zrobiona z typu 4E


- przem710 - 14.01.2012

EU07-1524 odbyła już jazdy próbne i aktualnie znajduje się już w Poznaniu. Ten egzemplarz nie wyróżnia się wizualnie niczym szczególnym od pozostałych z zakresu EU07-1500, natomiast w kabinie zamiast tradycyjnego nastawnika zastosowano joystick. Poza tym zakres modernizacji EU07-1524 jest nico szerszy od pozostałych lecz szczegółów nie znam.


- TOMEKKOT - 14.01.2012

1501-1523
[Obrazek: index.php?action=dlattach;topic=17789.0;...8818;image]

1524
[Obrazek: index.php?action=dlattach;topic=17789.0;...0992;image]


- przewoz - 15.01.2012

przem710 napisał(a):Poza tym zakres modernizacji EU07-1524 jest nico szerszy od pozostałych lecz szczegółów nie znam.

Zastosowano m.in nie klasyczne sterowanie stycznikami, lecz sterowanie i kontrolowanie rozruchu przez sterowniki PLC.