Logika IC - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-5.html) +--- Wątek: Logika IC (/thread-6684.html) |
Logika IC - amder555 - 03.08.2018 Witam! Od pewnego czasu patrząc na wakacyjny rozkład jazdy (i nie tylko sezonowy) to PKP Intercity olewa pasażerów, a ludzie , którzy planują rozkład i pociągi to kompletne dzbany. Za swój przykład podam następujące przykłady: - z Krakowa do Słupska jest tylko jeden w miarę tani i w miarę szybki pociąg w dzień (wiecznie spóźniony TLK Malczewski dla którego rozkład jest napisany dla jazdy z EP09, a jest puszczany z EU/EP07; Jedzie tylko 11,54 h i jeżdżącym przez przysłowiowe "zadupie" zamiast przez Warszawę i Trójmiasto). Kilka lat temu było ich więcej ( np w 2013 roku EIC Fregata czy ubiegłoroczny wiecznie spóźniony TLK Pobrzeże - w tym roku puścili go z Łodzi.), wiem ,że kogoś to może nie obchodzić ale w wakacje trasa Kraków-Główny - Gdynia Główna/Lębork/Słupsk przez Warszawę były bardzo popularne , czasami aż za bardzo . - Większość składów przyjeżdżających do Przemyśla Głównego są puste ( wiem coś o tym bo sam kilka razy jechałem). Dlaczego niektórych pociągów IC/TLK nie można skrócić do Krakowa Głównego? PKP Intercity trochę jakby "celowo" olewają Kraków ,a stawiają na mniejszą miejscowość i mniejszy węzeł kolejowy . RE: Logika IC - vulcan - 04.08.2018 (03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): Witam! Trudno czegokolwiek oczekiwać jeśli średnio co dwa lata przychodzi tam wielka miotła, który wymiata ludzi z tego działu i przychodzą inni nie koniecznie lepsi. Druga sprawa nawet jak są lepsi to jeszcze muszą mieć mądrych szefów, a o to jeszcze trudniej. RE: Logika IC - Adams - 04.08.2018 (03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): - z Krakowa do Słupska jest tylko jeden w miarę tani i w miarę szybki pociąg w dzień (wiecznie spóźniony TLK Malczewski dla którego rozkład jest napisany dla jazdy z EP09, a jest puszczany z EU/EP07; Jedzie tylko 11,54 h i jeżdżącym przez przysłowiowe "zadupie" zamiast przez Warszawę i Trójmiasto). To że Warszawa jest stolicą, to wcale nie świadczy że wszystko ma tamtędy jeździć. Gdzie indziej także mieszkają ludzie i także potrzebują połączeń. A poza tym jak dla Ciebie Wrocław, czy Poznań jest "zadupiem" to proponuję się trochę podszkolić z geografii. Równie dobrze do takich samych "zadupi" można zaliczyć Kraków, przez to połączeń jest tyle ile jest. (03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): Kilka lat temu było ich więcej ( np w 2013 roku EIC Fregata czy ubiegłoroczny wiecznie spóźniony TLK Pobrzeże - w tym roku puścili go z Łodzi.), wiem ,że kogoś to może nie obchodzić ale w wakacje trasa Kraków-Główny - Gdynia Główna/Lębork/Słupsk przez Warszawę były bardzo popularne , czasami aż za bardzo . Jak dla kogoś celem podróży jest Słupsk, czy Kołobrzeg to raczej jest mu obojętne czy pociąg jedzie przez Warszawę, czy inną trasą. Natomiast jeśli chodzi o Trójmiasto, to Kraków ma wystarczającą liczbę połączeń z tym regionem, tak w nocy jak i w dzień. (03.08.2018, 18:17)amder555 napisał(a): - Większość składów przyjeżdżających do Przemyśla Głównego są puste ( wiem coś o tym bo sam kilka razy jechałem). Dlaczego niektórych pociągów IC/TLK nie można skrócić do Krakowa Głównego? PKP Intercity trochę jakby "celowo" olewają Kraków ,a stawiają na mniejszą miejscowość i mniejszy węzeł kolejowy . Mógłbyś racjonalnie wytłumaczyć dlaczego uważasz że PKP IC olewają Kraków pociągami z Przemyśla które przecież przez Kraków jadą? Olewaniem wschodniej Małopolski i Podkarpacia byłoby skracanie pociągów do Krakowa, którego tak się domagasz. No i jeszcze jedno, po modernizacji linii E30 między Krakowem a Rzeszowem, pociągi dalekobieżne na tym odcinku mają bardzo przyzwoitą frekwencję, więc nie wypisuj nieprawdziwych informacji o pustych pociągach. |