Zabezpieczenie rozjazdu - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Zabezpieczenie rozjazdu (/thread-6699.html) |
Zabezpieczenie rozjazdu - Ula - 15.08.2018 Nie miałam okazji korbowac i zabezpieczać rozjazdu o chce się upewnić, czy dobrze ułożyłam sobie w głowie kolejność. Czyli najpierw jeśli trzeba to korbuje rozjazd do wymaganego położenia, aż kliknie w napędzie, następnie zakladam np. zamek, sprawdzam czy spełnią swoją rolę czyli muszę dokorbowac aby iglica się oparła na trzpieniu, sprawdzam czy wyszło zamknięcie, czy jest drogą oporowa, czy jest doleganie iglicy a następnie odkorbowuje. A jesli jest to anglik to powtarzam te wszystkie czynności jeszcze raz? RE: Zabezpieczenie rozjazdu - greenman - 01.09.2018 Po pierwsze to najpierw trzeba wyłączyć prąd nastawczy. Następnie zakładasz sponę lub sponozamek a nie zamek. Zamek trzpieniowy zabezpiecza iglicę odlegającą ( odsuniętą). Kończysz korbować jak usłyszysz "kliknięcie" w napędzie. Zakładasz sponę ( lub sponozamek) od spodu ( niektórzy na egzaminie praktycznym zakładali od góry) dokręcasz pokrętłem do oporu. Wsuwasz "cycek", przekluczasz, klucz w kieszeń i na nastawnię. Odpis w "papierach" |