Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-34.html)
+--- Wątek: Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich (/thread-6712.html)



Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - Adams - 24.08.2018

Od pierwszego września wprowadzonych zostało wiele zmian w ofertach biletowych Kolei Dolnośląskich. Przedstawiamy większość z nich: 

-Największa zmiana zaszła w regulaminie oferty Dobry Bilet, który pozostaje dla relacji: Dzierżoniów – Świdnica; Jawor – Legnica; Jelenia Góra – Szklarska Poręba; Piechowice – Szklarska Poręba oraz Strzegom – Świdnica. Dla pozostałych relacji wprowadzona została nowa oferta biletowa „Taryfa Aglomeracyjna”, która zakłada wprowadzenie jednolitej taryfy wokół największych miast województwa: Wrocławia, Wałbrzycha, Jeleniej Góry oraz Kłodzka.

-Kolejna ważna zmiana dotyczy biletu „Podróżuj z KD”, który od 1 września będzie nosił nazwę „Weekend z KD”. Zmianie uległa także cena, która wzrosła z 35 zł na 47 zł. Okresy obowiązywania biletu pozostają bez zmian. Wprowadzona została również nowa oferta pn. „Kibicuj z KD”. Ma ona ujednolicić zasady obowiązywania wszystkich klubów piłkarskich, z którymi Koleje Dolnośląskie współpracują. Aktualizacji uległy także ceny Biletów Zintegrowanych weekendowych dla Gór Sowich oraz Karpacza, ich ceny wynoszą teraz odpowiednio: 50 zł i 60 zł

-Od początku miesiąca nie będą już honorowane bilety Polregio według ofert: REGIOkarnet; Bilet Turystyczny; Bilet Turystyczny + Czechy; Razem w Polskę Standard oraz Razem w Polskę Komfort. Zlikwidowany został również Bilet Jednodniowy ČD, Bilet z ceną zryczałtowaną („BZZ”, który dublował bilety weekendowe) oraz oferta „Razem do Skalnego Miasta” a w „Taryfie Polska-Czechy”, od 3 września, nie ma też możliwości przejazdu do Trutnova i Adršpachu.

Szczegóły: Koleje Dolnośląskie S.A.

Z racji pełnionej funkcji na tym forum, przez co nie wszystko mi wypada postaram się powyższe skomentować najłagodniej jak tylko potrafię. 
Od czasów powstania KD uważałem tą spółkę za wzór do naśladowania dla innych spółek samorządowych. Stoczyłem niejedną batalię z Administracją "sąsiedniego" forum wieszającą psy na KD, stając w obronie KD. Niestety, ale po tym co odwaliło KD mógłbym z nimi w tej materii wejść w koalicję. 

Krótko i na temat. Kolejom Dolnośląskim w czterech literach  się poprzewracało. Spółka którą do tej pory uważałem za najtrafniejszą i najbardziej pro pasażerską od 1 września wypina się na ludzi gołym tyłkiem. Liczę że  te "zmiany" odbiją się im czkawką i to konkretną, czego z resztą serdecznie im życzę. Teraz trzymam kciuki za PolRegio  żeby dogadali się w sprawie przystąpienia do biletu samorządowego (nawet kosztem likwidacji RegioKarnetu). Gdyby tak się stało, to byłby pierwszy cios dla KD za kretyńskie pomysły.


RE: Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - Afrika Bambaataa - 24.08.2018

Mnie najbardziej spodobał się ten fragment:
"Obecnie do przejazdów wielokrotnych pociągami KD uprawnia szereg różnego rodzaju ofert – dzięki wprowadzonej zmianie liczba tych ofert ulegnie znacznemu zmniejszeniu, dzięki czemu oferta taryfowa KD stanie się bardziej przejrzysta (obowiązywać będą dwa podstawowe rodzaje biletów na przejazdy wielokrotne: WBS (Wspólny Bilet Samorządowy) za 38 zł – na 24 godziny, Weekend z KD za 47 zł– na weekend) – dla porównania REGIOkarnet kosztował 75 zł i uprawniał do przejazdów w trzy wybrane dni."

Wszystko fajnie, tylko że Weekend z KD to trochę co innego niż RegioKarnet. Zresztą... Przewozy w swojej ofercie mają przecież bilet turystyczny, który terminowo obowiązuje tak samo jak Weekend z KD. No ale przecież nie zrobią takiego porównania, ponieważ turystyk kosztuje 45 złotych (na większość samorządowych przewoźników), a goły zaledwie 39 złotych.
Słabo wygląda ten ruch KD od strony marketingowej. Nagle podniesiono cenę biletu weekendowego w zasadzie o 25%.
Czy wszystkie połączenia na DŚ są obsługiwane przez KD? Ktoś podpowie?


RE: Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - Adams - 24.08.2018

(24.08.2018, 12:13)Afrika Bambaataa napisał(a): Czy wszystkie połączenia na DŚ są obsługiwane przez KD? Ktoś podpowie?

Otóż nie. Wszystkie połączenia z Wrocławia w kierunku Oleśnicy, Głogowa czy Oławy obsługuje Polregio. Poza tym są wspólne odcinki takie jak Wrocław - Kłodzko - Międzylesie, Wrocław - Rawicz, Wrocław - Szklarska Poręba, czy Węgliniec - Zgorzelec które są obsługiwane przez pociągi obu przewoźników. W tej sytuacji pasażer jadący np. z Głogowa do Jeleniej Góry czy Kłodzka mimo że będzie poruszał się na terenie jednego województwa, będzie zmuszony do zakupu dwóch biletów. To już nawet w tej materii Koleje Mazowieckie są bardziej przychylne, gdyż na wspólnych odcinkach z Polregio honorują wzajemnie bilety we wszystkich ofertach. Osobiście jechałem z Siedlec do Łukowa pociągiem KM na mini turystyku, który teoretycznie jest ważny wyłącznie w pociągach Regio.

P.S.
Z ostatniej chwili. Po fali krytyki bilet "weekend z KD" pozostaje w starej cenie 35 zł.


RE: Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - Afrika Bambaataa - 24.08.2018

Ja jechałem z Fronołowa do Siedlec na Regiokarnecie. Co prawda nikt nie sprawdzał biletów na trasie, ale na stronie KM stało jak wół, że na odcinku Czeremcha - Siedlce karnet jest honorowany.
Natomiast fakt, że KD przestają honorować bilety PR w sytuacji, gdy nie ogarniają w 100% połączeń/tras na terenie DŚ (vide KM na Mazowszu), jest wielką kupą.
Szkoda.


RE: Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - Adams - 24.08.2018

Dlatego tak jak napisałem powyżej, mimo że KM na ogół nie honorują ofert PR, to jednak na wspólnych odcinkach potrafili się dogadać co do tej kwestii.
Po decyzji KD mogą zniknąć bardzo atrakcyjne oferty z Czechami. Z tego co napisał @Kolejoman na rozmównicy już ma zniknąć turystyk + Czechy, ale to jest logiczne gdyż PR do Czech już nie wjeżdżają, a kursujące tam KŚ i teraz KD tego biletu nie honorują więc byłaby to martwa oferta.  Najbardziej żal będzie jak przez tą sytuację niknie oferta Czechy+ ,a zwłaszcza wersja Max dzięki której z dowolnej stacji granicznej w Polsce można sobie było zrobić jednodniową wycieczkę do Pragi i nazad za 49zł. (w dniu wczorajszym z tego zdążyłem skorzystać). Nawet Czesi wewnętrznie nie posiadają oferty w tej cenie. Nawet jadąc z głębi Polski na taką wycieczkę w weekend  koszt wynosi 130 zł (weekendowiec  PKP IC do granicy i Czechy+Max od granicy), więc także wychodziło bardzo tanio.

Swoje oświadczenie na temat zmian taryfowych w Kolejach Dolnośląskich zamieściły Przewozy Regionalne na łamach Rynku Kolejowego
Cytat:"Uprzejmie informujemy, że decyzją KD od 1 września br. w pociągach Kolei Dolnośląskich nie będą honorowane bilety z ofert „Razem w Polskę Komfort” , „Razem w Polskę Standard”, REGIOkarnet i Bilet Turystyczny. Bilety zakupione w przedsprzedaży do 31 sierpnia br. włącznie będą honorowane zgodnie z terminem ważności na nich określonym. W sprawie przyczyn takiej decyzji prosimy o kontakt z Kolejami Dolnośląskimi. Informujemy, że Spółka Koleje Dolnośląskie otrzymywała wynagrodzenie od każdego sprzedanego biletu, a jego wysokość została określona w stosownych umowach."



RE: Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - Adams - 30.08.2018

Polregio: To pasażerowie ocenią decyzję KD o dezintegracji taryfowej

Rynek Kolejowy


RE: Taryfowy "odlot" Kolei Dolnośląskich - rustsaltz - 01.09.2018

Bardzo ładnie, podać informację, że 20% pasażerów korzysta z ofert zintegrowanych nie mówiąc o jakie oferty chodzi... Wionie próbą manipulacji. A nawet jeśli nie, to z danych ZTM Warszawa i UTK wynika, że ponad połowa pasażerów KM korzysta z oferty biletów zintegrowanych (ZTM-KM-WKD), podobna liczba dotyczy biletów we wspomnianej ofercie w pociągach WKD. Nie chce mi się szukać danych dla Trójmiasta, ale spodziewam się dość dużej ilości podróżnych z biletem łączonym z komunikacją miejską i SKM (pewnie też jest liczona do tych 20%), podobne oferty istnieją w innych miastach, gdzie mogą cieszyć się pewną popularnością.
Jeżeli KD widzi się jako przewoźnik dowożący podróżnych do aglomeracji, względnie większego miasta w pobliżu jakakolwiek integracja taryfowa z PR jest im kompletnie niepotrzebna (w dodatku taką ofertę adresuje się dla posiadaczy biletów miesięcznych). Kwestia determinacji marszałka do wycięcia PR z tych linii, które w wizję KD się wpisują. Nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie się tłukł pociągiem osobowym przez pół Polski, a nawet jeśli - to zakup kilku biletów jednorazowych nie będzie dla niego problemem. Integracja z PRami miałaby może sens w czasach, gdy uruchamiały one pociągi InterRegio, dzisiaj bardziej celowym byłoby szukać wspólnej drogi z IC, na zasadzie (wątpliwej etycznie i gospodarczo) metody zwalczania konkurencji poprzez wciskanie zniżki na inny produkt (w tym wypadku biletu na pociąg regionalny) przy zakupie biletu na pociąg dalekobieżny.