Próba szczelności - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Próba szczelności (/thread-6855.html) |
Próba szczelności - Nastawnik - 22.01.2019 Cześć Mam do was pytanko. Wiem że próbę szczelności składu dokonuje się przez 5 minut na odcięciu i ciśnienie nie może spaść więcej niż atmosferę. Tylko nie rozumiem dlaczego należy najpierw spuścić 1 atmosferę z przewodu a nie można zacząć pomiaru od tych 5 atmosfer? RE: Próba szczelności - rustsaltz - 22.01.2019 Bo trudniej utrzymać szczelność z 5 atn niż z 4 RE: Próba szczelności - Refe - 01.10.2020 Bowiem występują zawsze nieszczelności układu nawet przy odhamowaniu/luzie, na końcu pociągu pasażerskiego ciśnienie nie mniej niż 0,48 MPa dla pasażerskiego i 0,46 MPa dla towarowego. Te wartości są naturalnymi wielkościami ubytku powietrza dla urządzeń/połączeń pneumatycznych w pociągach. RE: Próba szczelności - zeus04 - 04.10.2020 Bo w stanie zahamowanym sprawdzimy cały układ łącznie z cylindrami hamulcowymi. Dziurawy cylinder będzie dopełniany ze zbiornika rozrządczego a ten będzie dopełniany poprzez zawór rozrządczy z przewodu głównego. Pozdrawiam RE: Próba szczelności - zeus04 - 04.10.2020 (22.01.2019, 21:39)rustsaltz napisał(a): Bo trudniej utrzymać szczelność z 5 atn niż z 4 Realnie jest łatwiej utrzymać szczelność w stanie odhamowanym tzn. przy 5 atm w przewodzie. |