Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Zasilanie pantografów en57 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+--- Wątek: Zasilanie pantografów en57 (/thread-7141.html)



Zasilanie pantografów en57 - Sacer - 14.10.2019

Witam.
Chciałbym, żeby ktoś mi wyjaśnił jak wygląda zasilanie pantografów po uruchomieniu sprężarki głównej. Jak i dokąd trafia powietrze. Bo przecież jak podniesiemy pantografy wyłączamy sprężarkę małą. A na manometrze pantografów ciśnienie jest max 4,5, więc pewnie jakiś reduktor z głównego? Ale na logikę jakby główny opróżnić podczas hamowania a pantografy opadły i trzeba podnieść to lipa.. czy z rozrządczego idzie hmmm?
Proszę o wyjaśnienie skąd się bierze powietrze która droga i jak z uzupełnianiem po opuszczaniu po uruchomieniu itp.
Pozdrawiam


RE: Zasilanie pantografów en57 - rustsaltz - 14.10.2019

Na pantografie starego typu powietrze potrzebujesz tylko po to, by podnieść pantograf, dalej docisk realizuje sprężyna. Hamowanie odbywa się poprzez opróżnienie przewodu głównego, w zasilającym, a więc i w zbiorniku głównym powietrze ciągle masz, więc podniesiesz pantograf nawet po opuszczeniu.

Na pantografach nowego typu masz sterownik z regulacją, wówczas docisk jest regulowany przez ciśnienie powietrza i po opróżnieniu przewodu zasilającego patyki mogą opaść albo zmienić siłę docisku.


RE: Zasilanie pantografów en57 - Sacer - 14.10.2019

Pantografy starego typu i nowego czyli ,, nożycowy,, i ,,połowkowy,, jak myślę?
No okej wyjaśniłeś kwestię docisku.
Czyli patyki zasilane są z przewodu zasilającego poprzedzonego jakimś reduktorem tak? Oczywiście po uruchomieniu (wyłączeniu małej i załączeniu głównej )


RE: Zasilanie pantografów en57 - rustsaltz - 16.10.2019

Aż tak mnie budowa kibla nie zajmowała nigdy.