Zasilanie pantografów en57 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Zasilanie pantografów en57 (/thread-7141.html) |
Zasilanie pantografów en57 - Sacer - 14.10.2019 Witam. Chciałbym, żeby ktoś mi wyjaśnił jak wygląda zasilanie pantografów po uruchomieniu sprężarki głównej. Jak i dokąd trafia powietrze. Bo przecież jak podniesiemy pantografy wyłączamy sprężarkę małą. A na manometrze pantografów ciśnienie jest max 4,5, więc pewnie jakiś reduktor z głównego? Ale na logikę jakby główny opróżnić podczas hamowania a pantografy opadły i trzeba podnieść to lipa.. czy z rozrządczego idzie hmmm? Proszę o wyjaśnienie skąd się bierze powietrze która droga i jak z uzupełnianiem po opuszczaniu po uruchomieniu itp. Pozdrawiam RE: Zasilanie pantografów en57 - rustsaltz - 14.10.2019 Na pantografie starego typu powietrze potrzebujesz tylko po to, by podnieść pantograf, dalej docisk realizuje sprężyna. Hamowanie odbywa się poprzez opróżnienie przewodu głównego, w zasilającym, a więc i w zbiorniku głównym powietrze ciągle masz, więc podniesiesz pantograf nawet po opuszczeniu. Na pantografach nowego typu masz sterownik z regulacją, wówczas docisk jest regulowany przez ciśnienie powietrza i po opróżnieniu przewodu zasilającego patyki mogą opaść albo zmienić siłę docisku. RE: Zasilanie pantografów en57 - Sacer - 14.10.2019 Pantografy starego typu i nowego czyli ,, nożycowy,, i ,,połowkowy,, jak myślę? No okej wyjaśniłeś kwestię docisku. Czyli patyki zasilane są z przewodu zasilającego poprzedzonego jakimś reduktorem tak? Oczywiście po uruchomieniu (wyłączeniu małej i załączeniu głównej ) RE: Zasilanie pantografów en57 - rustsaltz - 16.10.2019 Aż tak mnie budowa kibla nie zajmowała nigdy. |