Przetarg na nowe pojazdy dla PR - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: Przetarg na nowe pojazdy dla PR (/thread-722.html) |
Przetarg na nowe pojazdy dla PR - mikrobart - 03.03.2011 http://www.rynek-kolejowy.pl/22301/Tabo ... zerwcu.htm Rozważany jest zakup ok. 70 pojazdów - EZT lub push-pullów. PR wyraźnie zaznacza, że kupi to, co jest już na rynku, nie chce inwestować w prototypy. Elfy? - sphinx - 03.03.2011 Nie wiem jak zamierzają ominąć umowy z marszałkami bo od 1 marca mogą je zawierać tylko na 3 lata, tymczasem dla KE mile widziane są 10-letnie (właśnie dlatego MI i PIC tak się spieszyli). Co do samych pojazdów to ze względu na wielkość przetargów oprócz tradycyjnej trójki zgłoszą się też pewnie CAF, Siemens, może i Bombardier. - Virakocha - 07.03.2011 Szybkie pociągi PR nie dojadą do Lublina, Białegostoku i Olsztyna Cytat:W czerwcu Przewozy Regionalne chcą ogłosić przetarg na 70 składów elektrycznych, które będą się rozpędzać do prędkości 160 km/godz. Nowe składy PR na pewno nie pojadą ze stolicy do Olsztyna i Białegostoku. – Warmińsko-mazurskie i podlaskie wycofały się z projektu. Z lubelskim ciągle rozmawiamy – mówi Małgorzata Kuczewska-Łaska, prezes Przewozów Regionalnych. Źródło: Rynek Kolejowy No i mamy klops, dwa województwa już się wycofują. Co dalej :?: - kris123 - 07.03.2011 Ja mam nadzieję, że to nie będą pojazdy PESY, albo jeśli będą to wcześniej zrobią odpowiednie przeróbki. Nie może być tak, że zamawiane składy za ciężkie miliony maja od początku awarie. - Son. - 07.03.2011 Nie ma pojazdów bezawaryjnych. A nowe konstrukcje mają ich zawsze więcej w początkowym okresie eksploatacji. - kris123 - 07.03.2011 Za pewne tak. Ale w takim razie kupując następne pojazdy powinno poświęcić się więcej czasu na testy. Tak, żeby zminimalizować ewentualne awarie. poza tym muszą przemyśleć także przeznaczenie składu, bo nie każdy pojazd będzie się wszędzie nadawał. Tak jak ostatnio to było w Małopolsce. Skład nowoczesny, ładny, ale na dalekie trasy niestety ma za mało miejsca. jako podmiejski może być, ale puszczenie go w trasy typu Krynica może stanowić problem. - mikrobart - 07.03.2011 kris123, testy to przed homologacją, potem trochę jazd testowych, ale jak pojazd trafi już do przewoźnika, to nie ma raczej możliwości testowania go - umowa zawarta, pojazd sprzedany, zaczyna się jego eksploatacja. Miejmy nadzieję, że kolejne województwa się nie wycofają i tabor będzie zakupiony. Czas, aby coś się ruszyło w sprawie EZT do PR. - kris123 - 07.03.2011 Ale pewnie i tak producent daje jakąś gwarancję i naprawia pojazdy w jej ramach. W każdym razie EN 57 rządzi :-D :-P - przem710 - 07.03.2011 kris123 napisał(a):Za pewne tak. Ale w takim razie kupując następne pojazdy powinno poświęcić się więcej czasu na testy. Tak, żeby zminimalizować ewentualne awarie. poza tym muszą przemyśleć także przeznaczenie składu, bo nie każdy pojazd będzie się wszędzie nadawał. Tak jak ostatnio to było w Małopolsce. Skład nowoczesny, ładny, ale na dalekie trasy niestety ma za mało miejsca. jako podmiejski może być, ale puszczenie go w trasy typu Krynica może stanowić problem. Poświęcać czas na testy, hmm czas to pieniądz a każdy za tym goni. Pytanie do ciebie kto jest winny temu że EN77 nie nadaję się na trasy typu Krynica? PESA czy UM. Producent dostarcza tabor taki jaki zażyczy sobie tego klient, i to nie winna PESY że np perony w Krakowie są wyższe. Ktoś złożył takie zamówienie. - ET40 - 07.03.2011 Moim zdaniem Przewozy Regionalne powinny zacząć równocześnie inwestować w mniej pojemne, ale ekonomiczne elektryczne składy jedno- i dwuczłonowe. Coś jak EN81 albo ezety wielkości SA134. Na wiele tras zupełnie wystarczy, a nawet możliwe byłoby uruchamianie pociągów interREGIO na mniej obłożonych trasach. |