![]() |
Modernizacja E30 odcinek Kraków-Medyka Granica Państwa - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Modernizacja E30 odcinek Kraków-Medyka Granica Państwa (/thread-727.html) |
Modernizacja E30 odcinek Kraków-Medyka Granica Państwa - Virakocha - 05.03.2011 Dziewięć ofert na modernizację szlaku Przeworsk - Jarosław 3 marca 2011 r., w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Krakowie, odbyło się otwarcie ofert na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na szlaku Przeworsk – Jarosław w torze nr 2, w ramach zadania pn.: „Modernizacja linii nr 91 Kraków Główny Osobowy – Medyka i linii nr 92 Przemyśl – Medyka, odcinek Rzeszów – granica państwa, etap I, odcinek Rzeszów – Jarosław”. Źródło:Rynek Kolejowy Pytanie do krisa i Adamsa. Panowie czy na tym odcinku prowadzone są jakieś roboty i jeśli jak to jak długo potrwają i jaka ma być docelowa Vmax :?: - kris123 - 05.03.2011 2 lipca 2010 r. w siedzibie PKP PLK S.A. Centrum Realizacji Inwestycji w Warszawie zostały otwarte oferty, złożone w przetargu na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Biadoliny – Tarnów. Przedmiotem zamówienia przetargu, ogłoszonego 30 kwietnia 2010 roku jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych modernizacji linii kolejowej nr 91 Kraków – Medyka – granica państwa na odcinku Biadoliny – Tarnów, liczącym 18,9 km. Modernizacja ciągu transportowego Zgorzelec - Wrocław - Katowice - Kraków - Rzeszów - Medyka Linia kolejowa E 30 należy do III Paneuropejskiego Korytarza Transportowego łączącego między innymi Drezno (Niemcy), Wrocław, Katowice, Kraków z Lwowem (Ukraina). Polski odcinek tej linii o długości 677 km łączy najważniejsze centra i regiony ekonomiczne południowej Polski: Dolny Śląsk, Górny Śląsk, Małopolskę i Podkarpacie. Celem modernizacji jest dostosowanie parametrów linii do nowych standardów oraz wymogów umów międzynarodowych AGC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych) i AGTC (o głównych międzynarodowych liniach kolejowych transportu kombinowanego). Zakres modernizacji linii obejmuje m.in.: * wykonanie na szlakach i stacjach robót w zakresie wymiany szyn i podkładów, odwodnienia, wymiany podtorza, * modernizację sieci trakcyjnej i linii potrzeb nietrakcyjnych, * modernizację przejazdów kolejowych w zakresie nawierzchni oraz tam, gdzie jest to konieczne budowy dróg równoległych, * modernizację obiektów inżynieryjnych, * modernizację urządzeń łączności i urządzeń sterowania ruchem kolejowym w zakresie umożliwiającym zdalne sterowanie odcinkami linii kolejowej. Źródła finasowania: * budżet państwa, * PHARE, * Europejski Bank Inwestycyjny (EBI), * Fundusz Spójności, * Środki własne PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. * TEN-T. Ochrona środowiska: * Linia E30/C-E 30 a obszary chronione więcej... * Korzyści dla społeczenstwa i środowiska wynikające z modernizacji linii E30/C-E30 więcej... Obecnie realizowane są roboty na odcinkach: * na odcinku Węgliniec – Zgorzelec/gr. państwa oraz Węgliniec – Bielawa Dolna/gr. państwa, * na odcinku Legnica – Węgliniec, * na odcinku Opole – Wrocław – Legnica. Projekty realizowane w ramach modernizacji linii: * Pomoc techniczna dla przygotowania projektu "Modernizacja linii kolejowej E 30/CE 30 na odcinku Opole-Katowice-Kraków" nr 2002/PL/16/P/PA/012 * Modernizacja linii E 30/C-E 30 na odcinku Kraków – Medyka – granica państwa - Projekt TEN-T 2004-PL-92601-S * Pilotażowe wdrożenie ERTMS w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna – granica państwa . * Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinkach Węgliniec – Zgorzelec i Węgliniec – Bielawa Dolna Projekt ISPA/FS nr 2002/PL/16/P/PT/016 j... * Odbudowa i modernizacja linii kolejowej E 30 i C-E 30 na odcinku Opole – Wrocław – Legnica... * Modernizacja linii kolejowej E 30 na odcinku Legnica - Węgliniec - Projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/013 * Poprawa stanu infrastruktury kolejowej w Polsce Projekt ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/015 Projekty inwestycyjne współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Źródło :http://www.plk-inwestycje.pl/index.php?id=121 - Virakocha - 06.03.2011 Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie złożyło najtańszą ofertę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na trasie Przeworsk-Jarosław - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Oferta złożona przez PNiUIK opiewa na prawie 18,1 mln zł brutto. Natomiast PKP PLK zamierzają przeznaczyć na realizację zadania 20,9 mln zł brutto. Źródło:WNP.PL No i mamy zwycięzcę przetargu. Ciekawe czy za ceną pójdzie jakość naprawy czy znów będzie barachło, jak w przypadku modernizacji E59 (Wrocław-Rawicz) czy linii nr 8 (skarpa pod Zastowem) :-D - mikrobart - 06.03.2011 Virakocha, co masz na myśli pisząc barachło Wrocław - Rawicz? Tak nic nie było robione oprócz trochę ponad 10 km na odcinku Skokowa-Żmigród. - Virakocha - 06.03.2011 Mam na myśli spadającą prędkość, bo I modernizacja zakładała Vmax 140 km/h, ale była tak poprowadzona, że co roku spada Vmax o 5-10 km/h, a na odcinku Wrocław Osobowice-Skokowa nawet tablice kierunkowe odpadały z wagonów, bo tak niespokojny był bieg pociągów na tym odcinku :-P (nie mówiąc nic o odcinku Korzeńsko-Garbce -> 50 km/h) - mikrobart - 06.03.2011 Ale modernizacji innych odcinków nie było, nie wiem więc, co masz na myśli. Teraz czekamy na rozstrzygniecie przetargu na remont Rawicz-Wrocław. Ale wróćmy do tematu. - Virakocha - 06.03.2011 Abstrahując od linii Wrocław-Poznań E30 na wschód od Katowic jest w fatalnym stanie. Słynne 10 km/h na moście na szlaku Mysłowice-Sosnowiec Jęzor- Jaworzno Szczakowa. 50 km/h na szlaku Trzebinia-Dulowa-Krzeszowice (jeszcze nie ogłoszono zwycięzcy przetargu na ten odcinek). Odcinek Kraków Płaszów-Biadoliny- Tarnów Vmax spadła ze 120 do 100 km/h. Dalej jest jeszcze gorzej-> 80-90 km/h i to po jednym torze bo na drugim 50-60 km/h. 100 i 120 km/h są, ale na pojedynczych odcinkach. No i te obowiązkowe drewniane podkłady próchniejące w zastraszającym tempie ![]() - kris123 - 06.03.2011 I tak dobrze, że tej linii nie chcą zamykać... - mikrobart - 06.03.2011 kris123, zacznij pisać tak, aby to wnosiło coś do tematu. Równie dobrze możesz napisać - jak dobrze, że nie chcą zamknąć CMK, E20, E59 itp. Jaki to ma związek z jej modernizacją? Chyba jak modernizują, to nie chcą zamknąć. - kris123 - 07.03.2011 No nie zawsze. Na przykład modernizują odcinki na Zagórz, a na terenie Małopolski linia jest zawieszona. niestety z nimi różnie to bywa. Mnie tylko zastanawia zdążą do EURO, czy nie :d - Virakocha - 07.03.2011 Kris c'mon, don't be fool. Przecież to jest międzynarodowy korytarz transportowy na Ukrainę -> do Odessy i Kijowa z dużym ruchem pasażerskim i ogromnym towarowym a nie lokalna linia do Sambora po której jeżdżą dwa pociągi na dobę :lol: |