Pneumatyka EU07 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +--- Wątek: Pneumatyka EU07 (/thread-7352.html) |
Pneumatyka EU07 - Masz - 23.06.2020 Witam. Czy może ktoś wyjaśnić mi "po chłopsku" od czego i po co jest zbiornik rozprezny i sterujący? RE: Pneumatyka EU07 - wołodyjowskiIC - 10.10.2020 Są to zbiorniki odpowiedzialne za współpracę z zaworem rozrządczym. Zbiornik rozprężny ma takie ciśnienie jak PG, do momentu osiągnięcia w PG ciśnienie ok 3atm, a zbiornik sterujący ma stałe ciśnienie 5atm. Oba zbiorniki oddziałowują w przypadku Lst1 na komorę 6(rozprężny) i 7(sterujący) organu rozrządczego. Dzięki stałemu ciśnieniu w komorze 7 a zmiennemu w 6, tłok który się porusza w tym organie, jest pchany przez błonę komory 7, która ma większe ciśnienie, i tłok idzie do góry otwierając zawór łączący komorę 1 i 2(zbiornik pomocniczy z cylindrami), cylindry się napełniają ciśnieniem do momentu wyrównania ciśnień w zaworze oraz w cylindrach. |