![]() |
Zakończenie jazdy pociągowej a rozpoczęcie jazdy manewrowej. - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Zakończenie jazdy pociągowej a rozpoczęcie jazdy manewrowej. (/thread-7367.html) |
Zakończenie jazdy pociągowej a rozpoczęcie jazdy manewrowej. - thomson - 11.07.2020 Cześć ![]() ![]() RE: Zakończenie jazdy pociągowej a rozpoczęcie jazdy manewrowej. - Paweł Piotr - 12.07.2020 Jazda pociągowa to nie tylko fizyczny ruch pociągu, ale także właściwe i zgodne z przepisami jego osygnalizowanie (sygnał czoła pociągu, sygnał końca pociągu), które po zakończeniu jazdy pociągowej należy wygasić. W przypadku jazdy lokomotywy z wagonami, należy z ostatniego wagonu zdjąć tarczki sygnału końca pociągu lub wygasić czerwone latarnie, taka czynność wymaga zatrzymania pociągu. Dalsza jazda, będąca jazdą manewrową, będzie odbywać się na sygnał Ms 2 podany na semaforze. Sygnał taki (Ms 2) można podać na semaforze po rozwiązaniu drogi przebiegu wjazdowego pod ten semafor, co jest możliwe przed zatrzymaniem się pociągu pod tym semaforem. W przypadku jazdy EZT lub lokomotywy luzem, jeżeli możliwa jest zmiana sygnałów pociągowych na sygnał Tb 1 z kabiny maszynisty, zatrzymanie nie jest konieczne. Zaznaczam, że moja odpowiedź jest oparta wyłącznie na przepisach dotyczących usrk i pracy isdr, nie znam przepisów dotyczących pracy maszynisty - tu proszę zapyta swojego instruktora - zakładam, że jesteś maszynistą... RE: Zakończenie jazdy pociągowej a rozpoczęcie jazdy manewrowej. - rustsaltz - 13.07.2020 Formalnie nie ma żadnego wymogu zatrzymania, praktykuje się zatrzymanie, żeby na taśmie był odbity postój, bo w razie jakiegoś wypadku pojawić się mógł zarzut przejechania semafora. W czasach, gdy są kamery traci to sens. |