SZT serii DH1 i DH2: SN82 i SN83 - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: SZT serii DH1 i DH2: SN82 i SN83 (/thread-75.html) |
SZT serii DH1 i DH2: SN82 i SN83 - mikrobart - 11.06.2010 11 czerwca rozpoczęła się próbna eksploatacja dwóch pojazdów DH zmodernizowanych przez ZNTK Poznań w Przewozach Regionalnych. Trafią one do województwa pomorskiego. - Od przyszłego tygodnia DH2 będzie obsługiwać połączenie Tczew - Chojnice, a pojazd DH1 - trasę Chojnice - Szczecinek - powiedział RK rzecznik Przewozów Regionalnych, Piotr Olszewski. ZNTK Poznań uzyskały homologację dla pojazdów DH1 i DH2 po przeprowadzonej naprawie pojazdu wraz z modernizacją, polonizacją oraz wymianą niektórych elementów na nowe. Jak informuje producent, w ramach modernizacji przeprowadzono m.in. nowe rozplanowanie przestrzeni pasażerskiej, wymianę siedzeń oraz obić siedzeń w przedziałach pasażerskich na wandaloodporne i spełniające warunki przeciwpożarowe, wymianę wyłożeń ścian, wymianę wykładziny podłogowej w całym pojeździe, wymianę lamp w przedsionkach i kloszy w przedziałach pasażerskich, zamontowano klimatyzację kabin maszynisty, zmodernizowano układy hydrauliczne, w tym instalacja wymuszonej wentylacji przedziału pasażerskiego. Wymienione zostały reflektory czołowe na Posteor, zamontowano instalację sygnalizacji przeciwpożarową oraz dźwiękowy sygnał ostrzegawczy, zabudowano SHP, CA, RS z radiotelefonem, najnowszy elektroniczny prędkościomierz PIAP oraz zabudowano stopnie uchylne umożliwiające wsiadanie z peronu o wysokości 300 mm. Jak dotąd, w poznańskich zakładach ukończona została naprawa pięciu pojazdów DH2 oraz jednego DH1, a kolejne autobusy szynowe przewidziane są do naprawy. Obecnie trwają rozmowy z urzędami marszałkowskimi oraz przewoźnikami publicznymi i prywatnymi na temat zakupu autobusów szynowych DH. Wielu przewoźników zainteresowanych jest nabyciem i eksploatacją używanych pojazdów, gdyż stanowią one korzystną alternatywę dla nowych pojazdów, w zależności od producenta nowych autobusów szynowych, może to być cena niższa o 50-70%, a są to pojazdy, które spełniają przewidziane normy, ich okres eksploatacji wynosi przynajmniej 15-20 lat, a po naprawie odpowiadają warunkom pojazdu nowego. Istotną zaletą pojazdów jest to, że są one już dopuszczone do eksploatacji i mogą być od razu dostępne - informuje producent. Zmodernizowany pojazd DH2 został zaprezentowany po raz pierwszy na zeszłorocznych targach Trako w Gdańsku. (źródło: mg, Rynek Kolejowy/ZNTK Poznań, 11 czerwca 2010) - TOMEKKOT - 12.06.2010 Uważam owy pojazd za dobry, Wnętrze wydaje się bardziej komfortowe, tylko czy wie ktoś ile jest tam miejsca na rowery? Moim zdaniem samorządy mogły by właśnie importować z zachodu używane SZT i przeprowadzić ich modernizację, lub spolonizować. Zakup używanych szynobusów wyjdzie bardziej opłacalnie w porównaniu do produktów Pesy Bydgoszcz np: typ 218Md, lecz często bywa tak że używane zachodnie produktu są bardziej paliwożerne od nowych tak jak to jest w przypadku np.SA110 A wiadomo ile jeszcze pojazdów typu DH2 oraz DH1może trafić do modernizacji? - Lutek - 13.06.2010 Pozostałe 4 sztuki DH znajdują się w ZNTK Paterek http://lutek.kolej.org.pl/galeria/albums/userpics/DSC_0067.JPG http://lutek.kolej.org.pl/galeria/albums/userpics/DSC_0078.JPG http://lutek.kolej.org.pl/DH/ - mikrobart - 13.06.2010 Ciekawy ten nowy wzór malowania PR :-D Kiedy wyjadą, już zmodernizowane? - Lutek - 13.06.2010 Na razie czekają na polonizację, konkretnych terminów nikt nie zna, nawet dyrektor zakładu. Wiadomo tylko, że wozy czekają na ludzi z IPS`u. - mikrobart - 13.06.2010 A wiesz może, kiedy te pojazdy przybyły do Polski? Długo stoją już? - Lutek - 13.06.2010 Pojazdy przybyły do ZNTK`u jakoś w marcu. Chyba, że przez zimę nocowały pod daszkiem i dopiero na wiosnę wyjechały na powietrze. Mogę się dowiedzieć. - mikrobart - 13.06.2010 Lutek napisał(a):Mogę się dowiedzieć.Jeśli to nie problem Trochę już stoją pod chmurką, bo wandale się do nich dobrali. Ręce opadają, jak słowo daję. - Lutek - 13.06.2010 Ale, ale. Wandale to nie u nas. Jak to ktoś pomalował to poza PL ;] No więc te DH znajdują się w ZNTK`u już od końcówki 2009 roku. SN83 - przem710 - 25.06.2010 Dziś byłem na stacji w Tczewie i zobaczyłem niespodzankę SN83-001 jest dawny holenderski szynobus została zmodernizowana w ZNTK Poznań jest oklejony naklejkami Przewozy Regionalne. Maszyna ta była prezentowana na TRACO09. Zdjęcie wykonałem telefonem - mikrobart - 25.06.2010 Na jakiej trasie jechała? Masz jakieś szczegółowe dane, czy była z pasażerami, czy jechała gdzieś w innym celu? Dzięki za info! :-) - Lutek - 25.06.2010 DH-3206 jeździ jako pociąg osobowy relacji Tczew - Chojnice http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/dat ... 0610_1.jpg DH-3102 był widziany w relacji Kościerzyna- Chojnice. "DH2 jeździć będzie na odcinku Chojnice - Tczew , a DH1 (chyba) Chojnice - Szczecinek. Dziś np. DH2 jechał z pociągiem rel. Tczew - Starogard Gdański - Tczew." WRP - Pawel_15 - 25.06.2010 Kogoś nieźle popiep..yło. Jeden DH robiący na 203 ma SN83 a drugi robiący na 211 ma mieć SN82... komuś się we łbie z tymi oznaczeniami poprzewracało... - Lutek - 25.06.2010 E ciekawe będzie co zrobią z resztą DH. Dojdziemy do SN100 ;] - przem710 - 25.06.2010 mikrobart napisał(a):Na jakiej trasie jechała? Masz jakieś szczegółowe dane, czy była z pasażerami, czy jechała gdzieś w innym celu? Dzięki za info! :-) Oczywiście przybył na stację w Tczewie jako pociąg osobowy relacji Chojnice - Tczew po czym udał się na bocznice i po krótkim odpoczynku pojechał z powrotem do Chojnic. W przyszłym tygodni udam się ze ze swoim aparatem i postaram się zrobić jakieś ciekawsze zdjęcia. Jeżeli ktoś jest zainteresowany posiadam foto kabiny i całego składu z TRACO09 |