SM42 - pytanie inżynieryjne - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: SM42 - pytanie inżynieryjne (/thread-7649.html) |
SM42 - pytanie inżynieryjne - Garett - 15.03.2021 Witam wszystkich! Zwracam się do Was z prośbą o wytłumaczenie pewnej rzeczy nt. SM42: zgodnie z prawami fizyki prądnica wytwarza prąd przemienny (chodzi mi o prądnicę w SM42), a silniki w polskich elektrowozach są przystosowane do prądu stałego. Biorąc to pod uwagę, to czy silniki w stonkach używają prądu przemiennego, czy w obwodzie jest jeszcze prostownik prądu, który zamienia prąd przemienny w stały? Dziękuję Wam za każdą odpowiedź Pozdrawiam wszystkich MK RE: SM42 - pytanie inżynieryjne - rustsaltz - 19.03.2021 Prądnica w SM42 wytwarza prąd stały. Nie jest to generator jak w elektrowni, a prądnica obcowzbudna, która zgodnie z prawami fizyki wytwarza prąd stały. 6Dg mają prądnicę prądu przemiennego i prostowniki. RE: SM42 - pytanie inżynieryjne - Garett - 19.03.2021 (19.03.2021, 20:34)rustsaltz napisał(a): Prądnica w SM42 wytwarza prąd stały. Nie jest to generator jak w elektrowni, a prądnica obcowzbudna, która zgodnie z prawami fizyki wytwarza prąd stały. 6Dg mają prądnicę prądu przemiennego i prostowniki. Wielkie dzięki . To mi wiele wytłumaczyło |