Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-34.html) +--- Wątek: Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" (/thread-7794.html) |
Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" - Adams - 26.07.2021 Decyzją Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego od 2 sierpnia 2021 roku zmieni się taryfa obowiązująca na terenie województwa oraz w połączeniach do Katowic. Bilet normalny między Katowicami a Krakowem będzie kosztował 14,5 zł zamiast 13 zł a miesięczny 245 zł zamiast 235 zł. Szczegóły: Kolejowy Portal Takim sposobem (o ile PKP IC nie będzie grzebało w ofercie "Bilet taniomiastowy") na odcinku Kraków - Katowice różnica w cenie pomiędzy osobówką, a IC/TLK będzie wynosić jedynie 1,40 zł. Myślę ze przy tak minimalnej różnicy cenowej względem czasu przejazdu (zwłaszcza szybkich IC bez postojów jadących poniżej godziny) popyt na pociągi PR/KŚ na tej tej trasie drastycznie spadnie (przynajmniej na odcinku Katowice - Trzebinia). RE: Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" - SAP102 - 03.08.2021 O, to jest świetna wiadomość. Swego czasu regularnie jeździłem na odcinku Katowice <-> Kraków i albo jeździłem Interbusem (najtaniej, do tego stawał w centrum Katowic, minus parę razy się sporo spóźniał bo były korki na A4), albo PR - i dla mnie wówczas PR to była porażka, czas jazdy blisko 2.5 godziny (fakt, że przed remontem), a cena nieznacznie niższa. Osobiście mam nadzieję, że trochę zachęci to ludzi dojeżdżających z Katowic do Krakowa do pracy do porzucenia 4 kółek i przejścia na pociągi RE: Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" - Adams - 03.08.2021 @SAP102, czasy kiedy z Katowic do Krakowa jechało się 2,5 godziny bezpowrotnie minęły. Obecnie pociąg wygrywa czasowo z transportem drogowym, nawet poza godzinami szczytu. Przewoźnicy autokarowi, mimo że obniżyli ceny biletów i tak nie mają oszałamiającej frekwencji. Poza tym, obecny czas przejazdu pociągiem nie jest ostateczny. Po zakończeniu remontu odcinka Katowice - Mysłowice, oraz stacji Trzebinia (która jest jeszcze rozgrzebana) ten czas jeszcze się skróci, niektórzy prognozują 40-45 dla pociągów IC i godziny dla pociągów osobowych. RE: Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" - SAP102 - 13.08.2021 To będzie szybszy transport w porównaniu z Interbusem (obecnie bodajże godzina i 15 minut) jak i z transportem drogowym. Połączeń też jest na tyle dużo, że każdy znajdzie coś dla siebie. Transport autem może wygrywać z pociągiem jedynie w przypadku jazdy w kilka osób autem, bo wtedy po prostu jak się wszyscy zrzucą na paliwo, to będzie taniej. No i jednak własnymi czterema kółkami się jedzie wygodniej RE: Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" - Adams - 13.08.2021 @SAP102, w przypadku wycieczki do Krakowa autem samo paliwo nie wystarczy. Nawet jadąc alternatywną trasą do autostrady ( co znacznie wydłuża czas) by uniknąć opłaty autostradowej, należy się liczyć z kosztami za parkowanie w centrum miasta, które tanie nie jest. Chyba że zakwaterujesz się w hotelu mającym bezpłatny parking dla swoich gości. RE: Taryfa "Małopolska" i "Krakowska" - SAP102 - 13.08.2021 @Adams jeśli jedziesz okrężną drogą by na A4 nie płacić za bramki to jest to "pozorna" oszczędność bo to co zaoszczędzisz na bramkach to zgubisz w paliwie. O parkowaniu w Krakowie to wiem jak to jest, to już bardziej opłaca się Panka wynająć za 40 zł na dwie osoby i wszędzie parking za free. Ale dobra, bo się off top zrobił, więc wrócę na chwilę do meritum. Jeśli faktycznie regio będzie jeździło jedynie godzinę, a TLK/IC 45 minut jest to bardzo kusząca propozycja. Można by jeszcze o jakimś bilecie zintegrowanym z transportem miejskim pomyśleć, ale to już chyba utopia... |