Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Najsilniejszy elektrowóz w Polsce - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html)
+---- Wątek: Najsilniejszy elektrowóz w Polsce (/thread-799.html)

Strony: 1 2 3 4


Najsilniejszy elektrowóz w Polsce - Chupacabra - 27.03.2011

// mikrobart: Wydzielono.

Jaki jest najsilniejszy elektrowóz w Polsce? Czy jest jakiś o mocy ciągłej 4500 kW lub wyższej?

Uważam, że powinno się użytkować trakcję spalinową i elektryczną.


- mikrobart - 27.03.2011

Czy chodzi Ci o elektrowozy polskiej produkcji czy ogólnie - elektrowozy jeżdżące na polskiej sieci?


- Chupacabra - 27.03.2011

Chodzi mi o maszyny jeżdżące po polskich torach.


- mikrobart - 27.03.2011

To stanowczo ES64U4, on ma moc ciągłą 6000 kW.


- Chupacabra - 27.03.2011

Słynny "Husarz". Na razie nie jest wykorzystywany do transportu. Obsługuje połącznie Eurocity, Euronight. To dziwne, że elektrowóz o takiej mocy ciągnie wagony pasażerskie.
Informacje zaczerpnąłem z Wikipedii. Mogą być nieaktualne?
Mi chodzi o konia pociągowego do transportu.

//Pisz staranniej.
przem710



- mikrobart - 27.03.2011

Jeśli chodzi o lokomotywy wykorzystywane w ruchu towarowym, to wydaje mi się, choć mogę się mylić, że najsilniejszy jest radziecki ET42 z mocą ciągłą 4480 kW.


- sphinx - 27.03.2011

Platforma Eurosprinter obejmuje dwie główne wersje - ES64U4 czyli uniwersalną, o Vmax 235km/h przeznaczoną do pociągów pasażerskich i lżejszych towarowych (np. szybkie kontenerowce, w Niemczech osiągające 160km/h) oraz ES64F4 czyli wersji towarowej, z innym zawieszeniem silników i krótszą przekładnią (więcej mocy przy niższych prędkościach). Obie mają 6MW (6,4MW przy zasilaniu prądem przemiennym). 5,8MW ma Bombardier Traxx, który obecnie jest na stanie Lotosu czy PMT. W trakcie jazd obserwowanych i negocjacji kupna jest ZNLE E6ACT, który ma 5MW.


- Chupacabra - 27.03.2011

Nie śledzę i nie znam się na rynku kolejowym. Co jest tańsze - lokomotywa elektryczna czy spalinowa?

// mikrobart: Trzymajmy się tematu.


- przem710 - 27.03.2011

Chupacabra napisał(a):... To dziwne, że elektrowóz o takiej mocy ciągnie wagony pasażerskie....

Dla uzyskania prędkości 200 km/,h a także i wyższych, potrzeba równie dużo mocy jak do ciągnięcia ciężkich wahadeł.


- Semaforek18 - 27.03.2011

Chupacabra napisał(a):Co jest tańsze - lokomotywa elektryczna czy spalinowa?

Elektryczna


- Mika - 27.03.2011

Tak jak już wspomniany Husarz EU44 (na razie na pociągach pasażerskich), a po nim 'Czapajew' ET42 (na razie wycofany z ruchu jakiegokolwiek).


- mikrobart - 27.03.2011

I, tak jak wspomniał sphinx, E6ACT Dragon, jego też można uznać za jeżdżącego po polskiej sieci.


- Mika - 27.03.2011

Na razie testy, ale jak najbardziej Smile


- Obleśny Szczur - 27.03.2011

Semaforek18 napisał(a):Elektryczna
W ka¿dej ksi±¿ce dotycz±cej podstaw transportu kolejowego znajdziesz taki ³adny wykres, na którym wyra¼ne widaæ, ¿e trakcja elektryczna jest tañsza od spalinowej dopiero od pewnego (ró¿nego dla ka¿dej linii) natê¿enia przewozów.


- przem710 - 27.03.2011

E189 produkcji simensa ma również moc ciągłą 6000KW, do tego grona można dodać jeszcze E186 (EU43) z mocą 5600 KW