Najsilniejszy elektrowóz w Polsce - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: Najsilniejszy elektrowóz w Polsce (/thread-799.html) |
Najsilniejszy elektrowóz w Polsce - Chupacabra - 27.03.2011 // mikrobart: Wydzielono. Jaki jest najsilniejszy elektrowóz w Polsce? Czy jest jakiś o mocy ciągłej 4500 kW lub wyższej? Uważam, że powinno się użytkować trakcję spalinową i elektryczną. - mikrobart - 27.03.2011 Czy chodzi Ci o elektrowozy polskiej produkcji czy ogólnie - elektrowozy jeżdżące na polskiej sieci? - Chupacabra - 27.03.2011 Chodzi mi o maszyny jeżdżące po polskich torach. - mikrobart - 27.03.2011 To stanowczo ES64U4, on ma moc ciągłą 6000 kW. - Chupacabra - 27.03.2011 Słynny "Husarz". Na razie nie jest wykorzystywany do transportu. Obsługuje połącznie Eurocity, Euronight. To dziwne, że elektrowóz o takiej mocy ciągnie wagony pasażerskie. Informacje zaczerpnąłem z Wikipedii. Mogą być nieaktualne? Mi chodzi o konia pociągowego do transportu. //Pisz staranniej. przem710 - mikrobart - 27.03.2011 Jeśli chodzi o lokomotywy wykorzystywane w ruchu towarowym, to wydaje mi się, choć mogę się mylić, że najsilniejszy jest radziecki ET42 z mocą ciągłą 4480 kW. - sphinx - 27.03.2011 Platforma Eurosprinter obejmuje dwie główne wersje - ES64U4 czyli uniwersalną, o Vmax 235km/h przeznaczoną do pociągów pasażerskich i lżejszych towarowych (np. szybkie kontenerowce, w Niemczech osiągające 160km/h) oraz ES64F4 czyli wersji towarowej, z innym zawieszeniem silników i krótszą przekładnią (więcej mocy przy niższych prędkościach). Obie mają 6MW (6,4MW przy zasilaniu prądem przemiennym). 5,8MW ma Bombardier Traxx, który obecnie jest na stanie Lotosu czy PMT. W trakcie jazd obserwowanych i negocjacji kupna jest ZNLE E6ACT, który ma 5MW. - Chupacabra - 27.03.2011 Nie śledzę i nie znam się na rynku kolejowym. Co jest tańsze - lokomotywa elektryczna czy spalinowa? // mikrobart: Trzymajmy się tematu. - przem710 - 27.03.2011 Chupacabra napisał(a):... To dziwne, że elektrowóz o takiej mocy ciągnie wagony pasażerskie.... Dla uzyskania prędkości 200 km/,h a także i wyższych, potrzeba równie dużo mocy jak do ciągnięcia ciężkich wahadeł. - Semaforek18 - 27.03.2011 Chupacabra napisał(a):Co jest tańsze - lokomotywa elektryczna czy spalinowa? Elektryczna - Mika - 27.03.2011 Tak jak już wspomniany Husarz EU44 (na razie na pociągach pasażerskich), a po nim 'Czapajew' ET42 (na razie wycofany z ruchu jakiegokolwiek). - mikrobart - 27.03.2011 I, tak jak wspomniał sphinx, E6ACT Dragon, jego też można uznać za jeżdżącego po polskiej sieci. - Mika - 27.03.2011 Na razie testy, ale jak najbardziej - Obleśny Szczur - 27.03.2011 Semaforek18 napisał(a):ElektrycznaW ka¿dej ksi±¿ce dotycz±cej podstaw transportu kolejowego znajdziesz taki ³adny wykres, na którym wyra¼ne widaæ, ¿e trakcja elektryczna jest tañsza od spalinowej dopiero od pewnego (ró¿nego dla ka¿dej linii) natê¿enia przewozów. - przem710 - 27.03.2011 E189 produkcji simensa ma również moc ciągłą 6000KW, do tego grona można dodać jeszcze E186 (EU43) z mocą 5600 KW |