PESA Gama - nowa platforma lokomotyw - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: PESA Gama - nowa platforma lokomotyw (/thread-850.html) |
PESA Gama - nowa platforma lokomotyw - sphinx - 12.04.2011 Bardzo wstępne info, ale wątek niech będzie. Cytat: PESA pracuje nad nową lokomotywąRynek Kolejowy - przem710 - 12.04.2011 No proszę jakie nasz kraj ma ambicje, niedługo będziemy mieli więcej producentów lokomotyw niż jest w całej europie. ZNLE, NEWAG, PESA tylko ciekawe kto nie wytrzyma tempa, bo ktoś odpaść musi. - mikrobart - 12.04.2011 Najciekawsze jest, czy będzie produkowana z myślą o przewozach pasażerskich, czy towarowych. Czekajmy na szczegóły. - sphinx - 12.04.2011 Albo jedno i drugie, jedna platforma, różne wersje. Ze względu na doświadczenie i większą ofertę (E6ACT, E4ACU, E4ACP, spalinówki Newagu - nowość projektowana z GE, dogłębne modernizacje) to akurat w lokomotywach Pesie ciężko będzie przebić Newag. - Obleśny Szczur - 12.04.2011 Jedna uniwersalna platforma jest bardziej ni¿ pewna, teraz to ju¿ jest standard w Europie, przynajmniej je¶li chodzi o lokomotywy liniowe. Wystarczy popatrzeæ chocia¿by na TRAXXy, w³a¶ciwie wszystkie maj± ten sam szkielet, w którym zale¿nie od ¿yczenia zamawiaj±cego montuje siê odpowiednie modu³y (przy czym mog± one byæ w razie potrzeby ca³kiem ³atwo wymienione). - psim - 12.04.2011 To się robi interesujące. Jest dużo narzekań na jakość produktów tych firm - ale trzeba pamiętać że jeszcze kilkadziesiąt lat temu rozmaite produkty "made in USA" odznaczały się... wyjątkowo podłą jakością (coś jak dziś chińszczyzna). Może i u nas uda się powtórzyć ten fenomen? - przem710 - 13.04.2011 Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów. Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna. Jeżeli naprawdę chcemy coś ugrać, trzeba się postarać, postawić na jakość i niezawodność za rozsądną cenę, a głównie chodzi o niezawodność. - sphinx - 13.04.2011 Newag i ZNLE to w zasadzie jedna firma, nie będą wchodzić sobie w drogę. - Maciek - 18.04.2011 Zapamiętajcie raz na zawsze że jakość zwykle idzie w parze z ceną, a polskie firmy mają ją niższą niż zachodnie. - psim - 19.04.2011 Maciek, to akurat korzystne zjawisko, jeśli w grę wchodzi prawo o zamówieniach publicznych :-) przem710 napisał(a):Dlatego wątpię że powiedzie się któryś projekt, nasz rynek jest zbyt mały na trzech producentów Jak będzie za mały, to ktoś odpadnie, ktoś zostanie. przem710 napisał(a):Rynek zagraniczny może być bardzo trudny do zdobycia gdyż konkurencja jest bardzo silna. Solarisowi się udało. Polskie autobusy śmigają w komunikacji miejskiej po Berlinie aż miło. Życzę podobnych sukcesów naszym producentom kolejowym. - ET40 - 19.04.2011 przem710 napisał(a):No proszę jakie nasz kraj ma ambicje, niedługo będziemy mieli więcej producentów lokomotyw niż jest w całej europie. ZNLE, NEWAG, PESA tylko ciekawe kto nie wytrzyma tempa, bo ktoś odpaść musi.Albo ktoś odpadnie, albo producenci zbiorą się w kupę i razem będą podbijać rynek nie tylko polski ale też inne rynki w całej Europie. Ta druga opcja jest o wiele lepsza :-) - Mika - 19.04.2011 I to w tej drugiej opcji widzę przyszłość naszych zakładów. - mikrobart - 19.04.2011 A ja wręcz przeciwnie - wydaje mi się, że właśnie konkurencja pozwoli firmom opracować lepsze, niezawodniejsze projekty. Konkurencja już w macierzystym kraju powinna stymulować rozwój. - Obleśny Szczur - 19.04.2011 Hmmmm, a czy Siemens na terenie Niemiec ma konkurencjê? - Lutek - 19.04.2011 Lokomotywa ta będzie miała wbudowany falownik. |