Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Remont Katowickiego węzła kolejowego - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Remont Katowickiego węzła kolejowego (/thread-8526.html)



Remont Katowickiego węzła kolejowego - Mar82 - 30.09.2024

Dzień dobry, jestem nowy w tym forum i też trochę nowy w Polsce ponieważ mieszkam w Katowicach od 7 lat ale jestem Włochem (dlatego proszę przebaczyć moją gramatykę).
Zaczynał się remont węzła kolejowego w Katowicach, w tym względu chciałem dobry rozumieć jaki będzie impact: 
  • Od dworca głównego do Szopienic Połdniowych bedą 6 torów
  • Od dworca głównego będą 2 nowe przestanki (akademia i uniwersytet) i 2 będą remontowany (Zawodzie i Szopienice Połdniowe).

Czy te dwie nowe przestanki będą obsługiwać tylko nową kolej aglomeracyjną, czy też linię do Mysłowicach? (więc pociągi do Oświęcina i do Krakowa), bo kiedy wiedziałem różne wideo (Nowy przystanek kolejowy – Katowice Uniwersytet (youtube.com)) okazało się że  perony są tylko na pierwszym i ostatnie torem (cztery środkowy bez). Jeżeli tak będzie (4 tory środkowe dla lini do Sosnowca  do Mysłowic i dwa zewnętrzne dla koleje aglomeracyjnej) jak będzie wyglądać krzyżowanie po Szopienicach?
Dziękuję bardzo