EZT dla PR - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: ZESPOŁY TRAKCYJNE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-88.html) +---- Wątek: EZT dla PR (/thread-858.html) |
EZT dla PR - Virakocha - 13.04.2011 Kriger: Nie ma jak sfinansować ezt dla Przewozów Regionalnych Cytat:Jak poinformowały nas Przewozy Regionalne, już w przyszłym miesiącu spółka planuje rozpisać przetarg na 62 elektryczne zespoły trakcyjne do obsługi połączeń międzywojewódzkich. Według Jerzego Krigera, dyrektora departamentu transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego, w obecnym stanie prawnym niemożliwe jest zabezpieczenie finansowania dla tej inwestycji. Co ten Jurko gada :?: Czyżby znowu złe PR (s..my we własne gniazdko) :?: Abstahując od mojego komenta, co państwo sądzicie o przetargu na EZT dla PR ;-) - Obleśny Szczur - 13.04.2011 Ale zaraz chwile, nowe chc± kupowaæ? ELFy? Acatusy? Mnie siê wydaje, ¿e tu chodzi tylko o przetarg na modernizacjê kibli. - mikrobart - 13.04.2011 Z tego co wiem, chodzi o przetarg na fabrycznie nowe EZT. - sphinx - 14.04.2011 62 fabrycznie nowe czteroczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne. Żeby chodziło o modernę kibli nikt by się z tym tak nie cackał, a i wartość byłaby dużo mniejsza. - przem710 - 14.04.2011 Nie po prostu nie da się czytać takich bzdur. Ten przykład dobitnie pokazuje jak zależy niektórym osobom na lepszej przyszłości kolei. Lepiej tworzyć spółeczki typu KD czy KŚ, obsadzać w zarządach swoich kumpli, to jest dopiero złoty interes. Lepiej inwestować w 20 super pociągów dla jednej linii, niż w 62 nowoczesne składy dla wielu linii. Szkoda że próbuje się blokować tak ważny przetarg, który nieco odmienił by polską kolej. No tak gdyby PR się udało to IC mogło by się pakować, i w tym problem. - pospieszny - 14.04.2011 przem710, Co jest bzdurą ? Może to że PR nie mają zabezpieczonych środków na przetarg i o którym mamią potencjalnych klientów. przem710 napisał(a):Szkoda że próbuje się blokować tak ważny przetarg, który nieco odmienił by polską kolej.Na czym twoim zadaniem polega to blokowanie, przykłady proszę! Całe szczęście że PR to nie cała "polska kolej". - przem710 - 14.04.2011 Cytat:Może to że PR nie mają zabezpieczonych środków na przetarg i o którym mamią potencjalnych klientów. PKP IC ma zabezpieczone środki na przetarg o Pendolino, którymi mamią pasażerów? Cytat:Na czym twoim zadaniem polega to blokowanie, przykłady proszę! Brak wieloletniej umowy na przewozy pasażerskie z samorządami, PKP IC również takowej umowy nie miało, ogłosiło przetarg na pociągi dużych prędkości i umowa się znalazła, dziwnie prawda? Cytat:Całe szczęście że PR to nie cała "polska kolej". Cała może nie, lecz jedyne 43% pasażerów kolei korzysta z pociągów PR. - pospieszny - 14.04.2011 przem710 napisał(a):PKP IC ma zabezpieczone środki na przetarg o PendolinoSłusznie, umowa z MI. przem710 napisał(a):Brak wieloletniej umowy na przewozy pasażerskie z samorządamiJasne , np. tak jak na Śląsku. przem710 napisał(a):lecz jedyne 43% pasażerów kolei korzysta z pociągów PRWidzisz, a będzie jeszcze mniej - monopolu :-) - Lubuszanin - 14.04.2011 Mniej monopolu na rzecz? Kolejowego planktonu? Rozbicia kolei na województwa. Kiedyś Polskę podzielono na dzielnica. Bokiem nam to wyszło. - sphinx - 14.04.2011 pospieszny napisał(a):przem710 napisał(a):PKP IC ma zabezpieczone środki na przetarg o PendolinoSłusznie, umowa z MI. Na nowe składy będą oddzielne umowy, niezależne od tych na pozostałe połączenia regionalne (i od sporów z nimi związanych). - przem710 - 15.04.2011 Dlatego właśnie PR powinno otrzymać te składy, a państwo powinno dołożyć wszelkich starań by tak się stało. Bo skoro nie PR to kto, PKP IC? Sądząc po burdelu jaki zrobiło z pośpiechami to jest najgorszy z możliwych wariantów. Pozostają jeszcze nowe spółki typu KD, które ledwo raczkują a już chciały by jak najwięcej. Powinno się przede wszystkim pomyśleć po pasażerach kolei, a nie kto będzie miał w tym swój najlepszy interes. Pociągi IR wprowadziły do polskiej kolei coś nowego, konkurencje i to całkiem atrakcyjną, bo jak każdy wie wiele osób przesiadło się z IC do IR, a te puste nie jeżdżą. |