![]() |
Praca jako maszynista w Austrii - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: NAUKA I PRACA NA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-19.html) +--- Wątek: Praca jako maszynista w Austrii (/thread-8597.html) |
Praca jako maszynista w Austrii - david_Austria - 07.01.2025 Cześć! Proszę, dajcie mi znać, jeśli łamię jakieś zasady forum. Pracuję dla firmy kolejowej w Austrii i obecnie przeprowadzam badania rynku dotyczące możliwości rekrutacji wyszkolonych polskich maszynistów kolejowych do prowadzenia pojazdów w Austrii. Interesuje mnie, jakie mogą być największe trudności i przeszkody (jedną z największych jest oczywiście język). Stworzyłem kwestionariusz (w języku polskim). Jeśli ktoś jest zainteresowany pracą jako maszynista lokomotywy w Austrii, wypełnij ją i zostaw swoje dane kontaktowe. Jeśli nie jesteś zainteresowany przeprowadzką do Austrii lub uważasz, że byłoby to zbyt trudne, byłbym również zainteresowany dlaczego. Tutaj jest link: Praca jako maszynista w Austrii Chętnie odpowiem na wszelkie pytania dotyczące tego, jak wygląda praca w Austrii jako maszynista (np. wynagrodzenie, warunki, godziny pracy itp.) lub co może być wymagane, aby uzyskać pracę jako maszynista w Austrii. Sam nie jestem maszynistą, ale ściśle z nimi współpracuję. Na wszelkie pytania, na które sam nie mogę odpowiedzieć, zapytam moich kolegów. Wybaczcie proszę wszelkie błędy w moim języku polskim. Mówię trochę po polsku (moja mama pochodzi ze Szczecina), ale w tym poście korzystałem z tłumacza online. RE: Praca jako maszynista w Austrii - Grzeski - 31.01.2025 Cześć, chciałbym się zapytać, czy w Austrii, maszyniści są zawożeni z/do pracy samochodami przez przewoźników, jeśli tak mógłbyś opowiedzieć o tym? Jak to wygląda i czy różni się to od tego jak wygląda to w Polsce. RE: Praca jako maszynista w Austrii - david_Austria - 03.02.2025 (31.01.2025, 19:42)Grzeski napisał(a): Cześć, chciałbym się zapytać, czy w Austrii, maszyniści są zawożeni z/do pracy samochodami przez przewoźników, jeśli tak mógłbyś opowiedzieć o tym? Jak to wygląda i czy różni się to od tego jak wygląda to w Polsce.Mogę wypowiadać się tylko w imieniu mojej firmy, a nie innych, ale korzystanie z taksówek do przywożenia maszynistów lokomotyw do pracy jest znacznie mniej powszechne. Sieć kolejowa w Austrii jest dość rozległa. Każdy z naszych maszynistów po pewnym czasie otrzymuje samochód służbowy. Otrzymują również bilet kolejowy 1. klasy, który uprawnia ich do bezpłatnych przejazdów wszystkimi pociągami w Austrii. Zarówno samochód, jak i bilet kolejowy mogą być używane prywatnie. Ich praca rozpoczyna się po opuszczeniu domu i otrzymują wynagrodzenie za czas podróży do stacji kolejowej, na której czeka lokomotywa. W zależności od pory dnia i liczby kursujących pociągów, pracownicy korzystają z biletu kolejowego lub samochodu służbowego. Niezależnie od tego, gdzie kończą zmianę, czas podróży do domu jest wliczany do ich czasu pracy. Jeśli mieszkają szczególnie daleko od miejsca pracy, staramy się to uwzględnić. Jednak w takim przypadku czas podróży zostanie obliczony z ustalonej lokalizacji (np. jeśli pracownik ma siedzibę w Wiedniu, czas podróży na rozpoczęcie zmiany jest obliczany z głównego dworca kolejowego w Wiedniu, nawet jeśli mieszka dalej). |