Kolej a metro - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +--- Wątek: Kolej a metro (/thread-867.html) Strony:
1
2
|
Kolej a metro - fassam - 17.04.2011 Witam was wszystkich, mam pytanie dotyczące znaków na kolei i w metrze ich różnic itd. można takie informacje znaleźć w dzienniku ustaw ale mam z tym problem. pomóżcie //Pisz staranniej. przem710 - rustsaltz - 17.04.2011 http://kolej.krb.com.pl/metro/sem.htm http://kolej.krb.com.pl/mr1/mr1.htm Dwie podstawowe instrukcje - fassam - 17.04.2011 Ok. Mam sygnalizację w metrze a różnice jak wygląda ona na kolei, sa wogóle jakies różnice ? - mikrobart - 17.04.2011 Te instrukcje, które przesłał rustsaltz, dotyczą metra. - fassam - 17.04.2011 A teraz dotyczące kolei, jakie są różnice ? - mikrobart - 17.04.2011 Oto instrukcja E1 - przepisy sygnalizacji na PKP: http://kolej.krb.com.pl/e1/e1.htm - Mannerheim - 17.04.2011 http://www.tadek.jasky.pl/theme_1.php?s ... page=26860 Tu są podane sygnały świetlne oraz wskaźniki stosowane w warszawskim metrze. Jak widzisz (porównując do kolejowych z instrukcji E1) zdecydowana większość się powtarza, różnice w zasadzie obejmują tylko pomarańczowe światło na semaforze oraz kilka wskaźników (Wm4, Wm8, Wm16, Wm17, Wm30, Wm31, Wm32). Sygnalizacja kolejowa jest bardziej rozbudowana, wystarczy spojrzeć na sygnalizację świetlną. Na kolei sygnałów jest całe mnóstwo, w metrze tylko kilka podstawowych, brak jest tarcz ostrzegawczych. - Lutek - 17.04.2011 mikrobart napisał(a):Oto instrukcja E1 - przepisy sygnalizacji na PKP: Ta E-1 jest z 2000 roku, obecnie stosujemy tą z 2007 i to już jest Ie-1 ( ex. E-1 ). - mikrobart - 17.04.2011 Tu link do Ie-1: http://kolej.krb.com.pl/ie1/ie1.html Jednak jeśli chcemy porównywać metro z koleją to spokojnie można to robić w oparciu o E1. - JONIN_EZT - 21.04.2011 Na metrze jak i na kolei stosuje się te same sygnalizacje manewrowe. W świetlnej jest o tyle różnica, że w kolei pomarańczowe ciągłe oznacza co innego niż w metrze. W Kolei - jazda z Vmax, następny semafor S1 (stój, czerwone ciągłe), a w metrze jazda z V=40km/h następny stój. Metro jako jedno z dwóch linii w Polsce posiada 2stawną SBL, tak jak linia WKD. Działa to na tej samej zasadzie. W Metrze za to pojawiają się dodatkowe wskaźniki, lub trochę zmienione w porównaniu do kolei. Na pewno te same oznaczające odcinek rozpoczęcia i zakończenia odcinka ze zmniejszoną prędkością. - fassam - 09.05.2011 Kiedy na kolei mamy do czynienia z sygnałem sn, czyli nieoświetlony semafor ? - rustsaltz - 09.05.2011 Na kolei de facto nie powinien wystąpić. Przepisy nie wyróżniają tego jako sygnał, ale mówią, że obok ciemnego semafora przejechać nie wolno. - Lutek - 09.05.2011 Świetlnego raczej nie, ale kształtowego już tak, bo takich semaforów jest sporo. - rustsaltz - 09.05.2011 Dla kształtowego sygnałem miarodajnym jest ramię, a te raczej trudno wygasić - Obleśny Szczur - 09.05.2011 Ale teoretycznie mo¿e siê to ramie zwiesiæ - chocia¿ konstrukcja mechaniczna takiego semafora powinna gwarantowaæ opadniêcie ramion do sygna³u stój w przypadku np. zerwania pêdni. Ale przejechaæ obok wygaszonego wolno, oczywi¶cie na rozkaz. |