Remont linii podg Kłodzko Nowe-Kudowa Zdrój na odcinku podg Kłodzko Nowe - Duszniki Zdrój - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html) +---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html) +---- Wątek: Remont linii podg Kłodzko Nowe-Kudowa Zdrój na odcinku podg Kłodzko Nowe - Duszniki Zdrój (/thread-952.html) |
Remont linii podg Kłodzko Nowe-Kudowa Zdrój na odcinku podg - Virakocha - 07.05.2011 Pojawiła się szansa dla linii. Na stronie PLK jest aneks z SIWZem do przetargu na roboty na w/w linii. Część materiałów wrzucam : 1. Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi opracowanie dokumentacji wykonawczej wraz z realizacją zadania „Naprawy linii kolejowej nr 309 na odcinku Kłodzko Nowe – Duszniki Zdrój przy użyciu materiałów nowych wraz z robotami towarzyszącymi” w następujących lokalizacjach: Szlak Kłodzko Nowe tor nr 1 w km 0,040 – 0,755 oraz p.o. Kłodzko Nowe tor nr 1 w km 0,755 – 0,880; Szlak Kłodzko Nowe – Kłodzko Zagórze tor nr 1 w km 0,880 – 2,700 oraz p.o. Kłodzko Zagórze tor nr 1 w km 2,700 – 2,902; Szlak Kłodzko Zagórze – Stary Wielisław tor nr 1 w km 2,902 – 5,530 oraz p.o. Stary Wielisław tor nr 1 w km 5,530 - 5,749; Szlak Stary Wielisław – Polanica Zdrój tor nr 1 w km 5,749 – 9,888 oraz stacja Polanica Zdrój tor nr 1 w km 9,888 - 10,927; Szlak Polanica Zdrój – Szczytna Śląska tor nr 1 w km 10,927 – 15,378 oraz p.o. Szczytna Śląska tor nr 1 w km 15,378 - 16,567; Szlak Szczytna Śląska – Duszniki Zdrój tor nr 1 w km 16,567 – 21,289. Po robotach przewidywana Vmax ma wzrosnąć do 50 km/h. Ciekawe czy Dolkom nie skopie roboty :? :?: - Obleśny Szczur - 07.05.2011 A dlaczego tylko 50km/h? Ja rozumiem, ¿e to górska linia, ale naprawdê "niedasie" wiêcej? - rustsaltz - 08.05.2011 Może łuki są takie a nie inne, poza tym po co na jakiejś lokalnej linii np. 90? - Obleśny Szczur - 08.05.2011 Mia³em na my¶li raczej max 70. Lokalna to ona jest, ale zauwa¿, ¿e prowadzi do miejscowo¶ci turystycznej. Swego czasu by³ poci±g z £odzi Kaliskiej do K³odzka, przed³u¿ony w sezonie do Kudowy. - Lubuszanin - 08.05.2011 Obleśny Szczur, naprawdę nie da się wiecej. NIe znasz chyba profilu tej linii. - Bartek - 08.05.2011 Linia do Kudowej z tego co pamiętem miała prędkośc konstrukcyjną 50 km\h i nigdy więcej pociągi tam nie jeździły. - darowu - 26.07.2011 Wrócą pociągi do Kudowy-Zdroju Ponad rok temu kursowanie pociągu „Kamieńczyk” na odcinku od Kłodzka do Kudowy-Zdroju zostało zawieszone. Stało się tak z powodu ciągłych awarii lokomotyw powodowanych fatalnym stanem torowiska. Składy nie były przystosowane do jazdy ze stałą prędkością 20 km/h. - Dodatkowe trudności sprawiał trudny profil trasy, liczne łuki i duże nachylenie - mówi Jerzy Dul, Dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji PKP. - Zima też zrobiła swoje, tabor co chwilę ulegał awariom. Od marca 2010 roku autobusy zastąpiły pociąg. Dziś już wiadomo, że przewozy wrócą do Kudowy. - Wszystko dzięki porozumieniu z Urzędem Marszałkowskim, który w dużym stopniu sfinansuje te inwestycję - tłumaczy Dul. W tej chwili ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie trasy. W przyszłym roku powinny ruszyć prace budowlane. Jeśli remont skończy się jesienią przyszłego roku, to nowe pociągi wjadą na trasę w grudniu 2012 roku. Koszt inwestycji to ok. 60 mln zł. Poniżej fotoreportaż autorstwa Krzysztofa Witosa linii kolejowej na odcinku Duszniki Zdrój - Kudowa Zdrój. Całą galerię można zobaczyć tutaj. prw.pl - mikrobart - 26.07.2011 Do jakiej prędkości przystosują tory? Myślę, że 50 km/h przy takim profilu wystarczy. - lxd2bartek - 26.07.2011 Kłodzko Nowe - Polanica Zdrój: 50 km/h, Polanica Zdrój - Kudowa Zdrój 45. Czyli dokładnie tak jak było w 2000 po ponownym uruchomieniu linii. - Virakocha - 27.07.2011 Akurat od Kłodzka Nowego do Książka to linia jest w miarę prosta i tam być może te 60 km/h dało by się zrobić. Oby tylko nie robił tego DOLKOM, bo będzie 10 km/h :-P - mikrobart - 27.07.2011 Virakocha napisał(a):Akurat od Kłodzka Nowego do Książka to linia jest w miarę prosta i tam być może te 60 km/h dało by się zrobić.A to mówisz na podstawie jakichś badań, czy po prostu linia "jest prosta"? Na tej linii więcej jak 50 km/h nie jest potrzebne. - MaciekP - 04.11.2011 Witam. Dwa słowa na temat prędkości na szlaku Kłodzko Nowe - Kudowa Zdrój w roku 1943. Odcinek Kłodzko Nowe - Kulin - 50 km/h Kulin - Kudowa Zdrój - 40 km/h Dodatkowo były dwa ograniczenia: 1. 40 km/h - wyjazd ze stacji Kłodzko Zagórze w kierunku Kudowy km 6,9 - 7,0 2. 30 km/hprzejazd przez most - km 7,0 - 7,2 w dwóch kierunkach - Obleśny Szczur - 04.11.2011 Ooo ciekawe :-) ale wygl±da na nasz polski standard - je¼dzimy wolniej ni¿ 100 lat temu, a jak remontujemy to do stanu sprzed 50 lat, który i tak by³ gorszy ni¿ "za Niemca". Jestem ciekaw ile teraz bêdzie zwolnieñ, zapewne co najmniej kilkana¶cie, przejazdów po drodze trochê jest... - Virakocha - 04.11.2011 Te najważniejsze będą zabezpieczone sygnalizacją świetlną (lub nawet półrogatkami). Oby tylko ten system działał jak należy, bo znów co chwila będzie WOS :-( Poza tym na linii najprawdopodobniej pojadą SZT. Nie wiadomo tylko kto będzie ją obsługiwał, KD czy PR Wrocław - JONIN_EZT - 04.11.2011 Pewnie można tam zrobić 70km/h ale tego, żaden tabor na tak krótkim odcinku nie osiągnie, bo zaraz będzie musiał hamować. Czyli marnotrawstwo paliwa w tym momencie. 50km/h to jest optimum co się da zrobić z technicznego punktu widzenia. Z przejazdami to zależy, jeżeli to wszystko będą kategorii D to zwolnienia do 15km/h niestety będą musiały na większości zostać wprowadzone (widoczność). Szkoda, że linia straci swój staroświecki klimat, ale technologia do przodu też musi iść. Tak samo z linią 213 Hel - Reda, dawien dawno temu były kształtowe, teraz są świetlne i cała linia sterowana z jednej nastawni [wyjątek Hel, który ma swoje sterowanie]. Mniej wydatków na pensje, nie trzeba zatrudniać tylu pracowników itd. |