interREGIO a pierwsza klasa - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html) +--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html) +--- Wątek: interREGIO a pierwsza klasa (/thread-957.html) |
interREGIO a pierwsza klasa - psim - 08.05.2011 Niedawno na forum był filmik z iR bodajże Wielkopolanin(?), i tam były wagony w malowaniu interREGIO - kilka z ozn. 2 klasy, i jeden z 1 klasą (oraz żółtym paskiem u góry), co mnie zadziwiło. Czy pierwsza klasa (taryfa) w ogóle bywa stosowana w interREGIO? - psim - 08.05.2011 Oczywiście mam na myśli te obecne interREGIO. Jeśli masz jakieś fajne materiały czy informacje o dawnych "IRN", to można podzielić się nimi >tutaj< - sam jestem bardzo ciekaw, bo praktycznie nie pamiętam tych prób. Ciekawe, że pojawił się na torach charakterystyczny wagon iR caly z pierwszą klasą. Czyżby to przymiarka do dalszego "cywilizowania" oferty iR? - REGIOchłopak - 08.05.2011 psim, takie wagony pojawiły się już w poprzednim RJ. Możliwe, że w dalekiej przyszłości planują wprowadzenie 1 klasy. Zdaje się była swego czasu nawet taryfa na 1 klasę dla pociągów iR. - ET40 - 08.05.2011 Nie ma czegoś takiego jak 1 klasa w obecnych interREGIO. Z wagonów zdeklasowanych oraz z 1 klasy w EZT można korzystać tak, jak w pociągach Regio, bez wykupywania biletu na 1 klasę. Poza tym wagony zdeklasowane typu Az również mają żółte paski u góry, jak "prawdziwa" 1 klasa :-) Uważam, że to bardzo dobrze, korzysta pasażer mogąc podróżować w komfortowych przedziałach nie dopłacając ani grosza do zwykłego biletu na 2 klasę. Inaczej to wygląda w RegioExpresach, gdzie na 1 klasę są osobne, droższe bilety. - psim - 08.05.2011 Wobec tego po co są malowane wagony iR w pierwszą klasę (zwłaszcza że wyposażeniem nie różnią się niczym od identycznych bez żółtego paska i z oznaczeniem "2")? Rozumiem że czasami jeżdżą wagony ze starym oznaczeniem "1" jako dwójki, bo nie było pieniędzy/okazji żeby porządnie przemalować oznaczenie, ale ... świeżo odmalowany wagon? Myślę, że coś się święci. - ET40 - 08.05.2011 Być może ktoś w PR zadecydował o stopniowym wprowadzaniu 1 klasy, chociaż moim zdaniem wprowadziłoby to niepotrzebny zamęt (co wtedy z 1 klasą w ezetach?). Musiałbym zobaczyć taki wagon, by ocenić, może chodzi tylko o podkreślenie wyższego standardu takiego wagonu (typ Az) od zwykłego wagonu dziesięcioprzedziałowego, 80-miejscowego. Ale może faktycznie wraz z płynnym podwyższaniem standardu IR wprowadzona zostanie 1 klasa. Nie wiem :-) - psim - 08.05.2011 Dziś iR Bystrzyca na EN57-1317 (świeżo po rewizji 04/03/2011) przedział z fotelami 1 klasy wygląda bardzo porządnie, jakby wymienione poszycia foteli (2 kl. derma), żółty pasek nad tym przedziałem elegancko odmalowany. http://www.lgk.cal.pl/details.php?image_id=9594 A przedtem tego żółtego paseczka coś jakby nie było? http://www.youtube.com/watch?v=ApZ-qh2jMKU A może to złudzenie tylko. - ET40 - 08.05.2011 Większość EZT z takim przedziałem ma ten żółty paseczek :-) - Lutek - 08.05.2011 Może tak oftopicznie ale dotyczące norm m.in. żółtego paska, bo może nie wszyscy to wiedzą. Cytat:Napisy i znaki, które muszą znajdować się na wagonie, powinny być rozmieszczone zgodnie z postanowieniami karty UIC 580; należą do nich: kolej.krb.com.pl - DamianT - 09.05.2011 Jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby EN57, który posiada przedział/wagon pierwszej klasy nie miał w odpowiednim miejscu żółtego paska. - psim - 09.05.2011 No tak, ale spodziewałem się że skoro zrezygnowano z biletów 1 klasy w pociągach na EN-57, to te przedziały będą stopniowo ujednolicane z resztą, albo dostaną oznaczenie "2 klasa" (choćby na wsuwanych plakietkach zasłaniających jedynki). A tu latka lecą, kolejne rewizje, i nic - pasażerowi robi się wodę z mózgu, kto ma "spryt" ten zajmuje lepsze miejsca, a "głupki" się tłoczą na dermie (w tej samej cenie). To może już lepiej udostępnić tę pierwszą klasę (taryfową) tam, gdzie obiegi są przewidywalne? - Lutek - 09.05.2011 DamianT napisał(a):Jeszcze się nie spotkałem z tym, żeby EN57, który posiada przedział/wagon pierwszej klasy nie miał w odpowiednim miejscu żółtego paska. No bo nie ma takiej opcji, przynajmniej teoretycznie. 1 klasa musi być wyraźnie oznakowana zgodnie z postanowieniami karty UIC 580. - ET40 - 09.05.2011 psim napisał(a):No tak, ale spodziewałem się że skoro zrezygnowano z biletów 1 klasy w pociągach na EN-57, to te przedziały będą stopniowo ujednolicane z resztą, albo dostaną oznaczenie "2 klasa" (choćby na wsuwanych plakietkach zasłaniających jedynki).Jeżeli ktoś nie wie, że w Regio za jazdę w przedziale 1 klasy się nie dopłaca, to niech jedzie na skaju, proste. :lol: Albo niech pogłębi swoją wiedzę na temat 1 i 2 klasy w Przewozach Regionalnych. - psim - 09.05.2011 Nie, nie, nie! Nie tędy droga, tak nie można! To jest myślenie betonowe, z pogardą dla szarego pasażera. Kolej nie jest od tego, żeby pogłębiać wiedzę o niej, tylko od wożenia szarych pasażerów. Pogłębianie wiedzy wyłącznie dla chętnych. Kurczę :-( czemu tyle osób tego nie rozumie? Nie można pozwalać na robienie ludziom wody z mózgu błędnymi oznakowaniami... To tylko utrwala pogląd "na kolei jest stały burdel i wszyscy mają wszystko w du*ie", i powoduje przesiadanie się do samochodów... - mikrobart - 09.05.2011 Zgadzam się z psim - oznaczenia powinno być jednoznaczne - pociąg prowadzi tylko klasę 2, a jeśli pojawią się miejsca w klasie pierwszej, to można śmiało te miejsca zajmować. Wystarczy nalepka: "Tu możesz podróżować z biletem na klasę 2.". |