[Bombardier] TRAXX AC3 Last Mile Diesel - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: [Bombardier] TRAXX AC3 Last Mile Diesel (/thread-977.html) Strony:
1
2
|
[Bombardier] TRAXX AC3 Last Mile Diesel - mikrobart - 11.05.2011 Na targach w Monachium Bombardier przedstawił nową lokomotywę o nazwie Traxx AC Last Mile Diesel. To lokomotywa elektryczna posiadająca silnik spalinowy, który pozwoli na manewry na torach niezelektyfikowanych bez konieczności udziału lokomotywy manewrowej. http://www.rynek-kolejowy.pl/23966/Nowy ... rdiera.htm W Polsce raczej nabywców nie znajdzie - bo i komu jest taka lokomotywa potrzebna, w dobie nadwyżki SM42? - Obleśny Szczur - 11.05.2011 Prywaciarze mogli by siê skusiæ. Czasem widaæ jak jedzie sk³ad ci±gniêty przez elektryka z dieslem na haku, a ten diesel jest w³a¶nie do manewrów na bezdruciu. - RomekL - 11.05.2011 A może jakiś przewoźnik prywatny by takie cudo kupił? Czytałem, ze wielu prywaciarzy wlecze na doprzęgu loka manewrowego, żeby móc samodzielnie zrobić manewry na bocznicy klienta... Mając Traxxa AC Last Mile Diesla -wystarczy tylko odpalić silnik spalinowy, nie trzeba rozpinać żadnego sprzęgu - i już manewrujemy. - przem710 - 11.05.2011 W zależności jakiej mocy jest silnik który jest tam zainstalowany. Wydaje mi się że służy do manewrów samej lokomotywy. Druga sprawa to wygląd, szkoda gadać nawet zachód nie ma już wyczucia. - mikrobart - 11.05.2011 przem710, bo to ma przede wszystkim jeździć, a nie wyglądać. Nie wiem, nigdzie nie podano, czy silnik będzie tylko do manewrów lokomotywy, czy będzie można przepychać co nieco wagonów - może będzie coś na stronie Bombardiera? - sphinx - 11.05.2011 Do manewrów lokomotywy, 3x mniejsza moc niż w SM42 raczej nie pozwoli na więcej. - mikrobart - 12.05.2011 Czyli raczej nikt nie będzie w Polsce skłonny do jej zakupu - chyba, że pojawi się wersja z mocnym silnikiem spalinowym. http://666kb.com/i/btcgbrrdv1mkgi2wv.jpg - TOMEKKOT - 12.05.2011 Lokomotywa jest przedstawicielem nowej serii "Traxx AC3" Na wygląd nie narzekam, bo traxom potrzebne było odświeżenie. Jest to rozwinięcie serii Traxx 2E, więc większość parametrów jest zbliżona. Mimo iż jest to wariant do pociągów towarowych, to jego prędkość maksymalna wzrosła do 160km/h Największą zmianą jest zainstalowanie dodatkowego silnika spalinowego, który o dziwo będzie w stanie zapewnić lokomotywie wystarczającą ilość mocy aby pracować ze składami o masie 2000t przez 8-10 godzin. Silnik będzie w stanie zapewnić moc 180kW, maksymalną siłę pociągową w wysokości 300kN oraz oraz prędkość maksymalną 50km/h Pierwsze zamówienie w liczbie 5 sztuk złożył railpool w któregoch barwach została zaprezentowana lokomotywa. Lokomotywa zaprezentowana na targach w Monachium jest niekompletna, do końca roku ma zostać ona ukończona. W 2012 roku ma przechodzić procesy związane z homologacją, a w 2013 pierwszy egzemplarz ma trafić do odbiorcy. Pierwszym operatorem lokomotyw (3 sztuki) będzie szwajcarski BLS Cargo, w przypadku którego umowa z Railpool została podpisana. Różne artykuły/fora na temat owej lokomotywy. Po angielsku: http://www.railcolor.net/index.php?nav=1408878&lang=1 http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d80173a1d Po niemiecku: http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... ?4,5375800 http://www.eisenbahn-kurier.de/startsei ... generation - przem710 - 28.05.2011 Kika zdań na temat tej lokomotywy. http://inforail.pl/text.php?from=main&id=40195 - karolmaszynista - 12.06.2011 Dobry pomysł z lokomotywą elektryczno-spalinową. Ale racje ma mikrobart. SM42 i SM48 mamy za dużo. U mnie w mieście stoi kilka SM42 i jeden SM48. Ruszają się tylko jak na towarowej stacji coś się dzieje(przyjedzie Gagarin z węglarkami), a SM42-001 i SM30-002, LS 60067 niszczeją Co zrobić ze stonkami, przez nie nie będzie jak ustawić lokomotyw nowych. - TOMEKKOT - 12.06.2011 Jak to co zrobić ze starymi lokomotywami? Kupując nowe stare się potnie, zamiast stać bezczynnie przyniosą zysk. - karolmaszynista - 12.06.2011 TOMEKKOT Sprzedanie da chyba więcej zysku. Do takiego Maroka. - przem710 - 12.06.2011 Naprawdę nie pisz głupot, koleje Marokańskie mają lepszy sprzęt niż ten w Polsce. http://inforail.pl/text.php?id=13806 - TOMEKKOT - 15.09.2012 Na tegorocznych targach Innotrans w Berlinie pojawi się druga lokomotywa z tej serii. - TOMEKKOT - 14.10.2012 Nowy Traxx może być sterowany drogą radiową. |