NS 999 i inne pojazdy akumulatorowe - Wersja do druku +- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl) +-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html) +--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html) +---- Dział: LOKOMOTYWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-87.html) +---- Wątek: NS 999 i inne pojazdy akumulatorowe (/thread-995.html) |
NS 999 i inne pojazdy akumulatorowe - TOMEKKOT - 14.05.2011 Prototyp NS 999 powstał na bazie lokomotywy GP38 w 2009 roku z ręki NS (Norfolk Southern) przy współpracy z Amerykańskim departamentem energii, Federalną administracją kolejową oraz Uniwersytetem stanu Pensylwania. Z zewnątrz lokomotyw wygląda dość zwyczajnie, za to od wewnątrz jest dość zaawansowana technicznie. Zamiast silnika spalinowego zastosowano serię 1080 tradycyjnych 12-woltowych akumulatorów ołowiowo- kwasowych. Dzięki zastosowaniu akumulatorów poziom emisji spalin lokomotywy wynosi 0 % Lokomotywa na naładowanych bateriach może być eksploatowana przez 24h (3 zmiany), a proces jej ładowania trwa 2 godziny. Ładowanie baterii może się odbywać również dzięki hamowaniu, energia generowana z hamowania zostaje przekazana do naładowania akumulatorów. Silnik elektryczny dysponuje mocą 1500 KM (1103 kW) Norfolk Southern deklaruje, iż koszt wyprodukowania takiej lokomotywy jest identyczny względem tradycyjnej. Na dalsze prace rozwojowe nad „zieloną lokomotywą” kongresmen Shuster przeznaczył 1300 000$ Jest to pierwsza tak silna lokomotywa zasilana całkowicie za pomocą akumulatorów. - psim - 15.05.2011 Bajer! W Warszawie w ramach poronionego projektu "ekologizacji" miasta stanęły punkty ładowania samochodów elektrycznych - prąd za darmo. Raczej nikt z nich nie korzysta. Nic, tylko zajechać tam taką lokomotywą i ładować! ;-) - ET40 - 15.05.2011 http://www.phototrans.eu/14,64021,0,Kon ... _3002.html ;-) Sam pomysł napędzania pojazdów szynowych energią z ładowanych na stacjach akumulatorów to nic nowego. Już EZT produkcji pruskiej były napędzane w taki sposób. - mikrobart - 15.05.2011 Zwróćcie tylko uwagę na moc tych zespołów i porównajcie z mocą NS 999. Zadziwia krótki czas ładowania (często dłużej ładuje mi się telefon komórkowy ;-) ) i długi okres korzystania z naładowanej lokomotywy. Ludzie "eko" mogą to podłapać i pomysł forsować. - danyeru - 15.05.2011 mikrobart, nie ma co porównywać, w końcu to stuletnia przepaść. Należy podziwiać ówczesny postęp techniczny. Czas ładowania rzeczywiście krótki, zapewne impulsowe ładowanie wysokim prądem. Nic, tylko trzymać kciuki za rozwój projektu. - mikrobart - 15.05.2011 danyeru, chciałem zwrócić uwagę na to, że zespoły trakcyjne potrzebują stanowczo mniejszej mocy - tak samo w czasach produkcji Witffelda jak i teraz. - Alexej - 16.05.2011 Skoro już jesteśmy przy pojazdach akumulatorowych, to nie należy zapominać o EPA42. Był to prototyp lokomotywy akumulatorowej ,powstałej na bazie SM42 (wywalono silnik spalinowy i prądnice,po czym wstawiono zespół akumulatorów. ) Jak wyszło, możemy sobie poczytać w "zapiskach maszynisty" http://1435mm.bloog.pl/id,2867584,title ... index.html Fotografie owego ustrojstwa: http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Ele ... EPA42.html - mikrobart - 17.05.2011 O stonce na prąd rozmawialiśmy tu: http://forumkolejowe.pl/418.htm Interesuje mnie fakt produkcji NS 999 - czy ktoś w USA będzie nią zainteresowany na większą skalę i czy projekt nie skończy się tylko na prototypie. - rustsaltz - 17.08.2014 http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... terie.html Anglicy testują ezeta na baterie. A kiedy w Polsce? Akumulatorowy pociąg w Wielkiej Brytanii wozi pasażerów - kazio - 24.01.2015 Czterowagonowy zespół trakcyjny z bateriami fosforanowo-litowo-magnezowymi rozpoczął próbne jazdy z pasażerami we wschodniej Anglii. http://kolejblog.wordpress.com/2015/01/ ... pasazerow/ |