Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Automatycznie sterowane gondole, przemieszczające się 10 metrów nad ulicami po sieci lekkich prowadnic z prędkością do 50 km na godzinę. Wbrew pozorom, to nie fantastyka naukowa, lecz opis nowatorskiego systemu publicznego transportu miejskiego, jaki mógłby połączyć prawo- i lewobrzeżną część Szczecina. Nowoczesna alternatywa dla kosztownego „szybkiego tramwaju"?
źródło: Kurier Szczeciński
Koniec marzeń o gondolach w Szczecinie
Nie dogadali się. Miasto nie wierzy w wynalazek Olgierda Mikoszy, on sam zaś w dobre intencje miasta.
źródło: Głos Szczeciński
Oba artykuły jak widać zamieszczam z miesięcznymi opóźnieniami, jednak jestem ciekaw waszych opinii - czy gondole jako transport miejski są możliwe? Osobiście uważam, że szkoda, że UM Szczecin nie jest w stanie dogadać się z autorem projektu. Wydaje mi się, że, taka krótka np. 3 kilometrowa testowa linia, mogła by odpowiedź na pytanie, czy to dobry pomysł. Niestety, witamy w Szczecinie...
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Pan fantasta Mikosza od ładnych paru lat lansuje swoje wizje i jeszcze się wzburza o to, że już prawie nikt tego nie łyka.
Jedno jest pewne - wyobraźnię to on ma. Może lepiej niech zajmie się pisaniem książek SF i zarabia na tym, zamiast wciskać swoje nierealne wizje władzom różnych miast (tym razem Szczecina, wcześniej sprzedawał swoje wizje opolanom - w obu przypadkach próby nieudane, co mnie nie dziwi).
Jaro
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
ROTFL, "Mister" znowu atakuje. Gdzie tego nie miało być - ja pamiętam huczne zapowiedzi w Warszawie i w Rzeszowie... ;-)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Dobry, możliwy pomysł, ale nie tutaj.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Słusznie, nie stać nas na takie drogie i dość wątpliwe eksperymenty. Niech to najpierw przećwiczą bogatsze kraje.
Ale one nie zechcą, bo już dawno wiedzą jak organizować transport publiczny i rowerowy, a ograniczać indywidualny ruch samochodowy. Nie potrzebują takich skomplikowanych, nie sprawdzonych wynalazków.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Gondole można zorganizować na małym obszarze, jak atrakcję turystyczną, głównie w kurortach, gdzie będzie miała wielu sponsorów. Jako rodzaj komunikacji miejskiej? Nie. W Polsce? Jeszcze większe "nie".
Liczba postów: 153
Liczba wątków: 4
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
mikrobart
A czemu nie?
Powinni to zrobić np. w USA, a może za 30 lat i w Polsce.
Zauważ, że to jest na prąd, a więc tanie w użytku. Będziemy śmigać po mieście szybciej niż rowerem.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Koncepcja pana Mikoszy to wielkoobszarowa, skomplikowana sieć połączeń, zyskująca głównie na tym, że jest sterowana (trasowana) w pełni komputerowo. Na pierwszy rzut oka - niegłupio. Jednak diabeł tkwi w szczegółach.
Niestety, ani krótka linia "eksperymentalna", ani tym bardziej atrakcja turystyczna, nie pozwoli wykazać tych domniemanych atutów.
A kolejkę linową wymyślono już dawno ;-)
karolmaszynista napisał(a):Będziemy śmigać po mieście szybciej niż rowerem.
To niemożliwe! ;-)
Poza tym, wcale niekoniecznie "na prąd = tanie". Metro też jest na prąd, i jest cholernie drogie. A toto jest dziesiątki razy bardziej skomplikowane, niż metro.
karolmaszynista napisał(a):Powinni to zrobić np. w USA, a może za 30 lat i w Polsce.
Niech sobie w Kopenhadze zrobią, oni mają duuużo $$$ na różne przekombinowane pierdoły, np.:
Cytat:Co roku z ulic duńskiej stolicy ginie 18 tys. rowerów. W 2008 r. lewicowa burmistrz Ritt Bjerregaard kosztem 3,2 mln koron wprowadziła w życie pionierski program pilotażowy zapobiegający kradzieżom. Blisko 5 tys. właścicieli dostało specjalne chipy, które za pośrednictwem GPS pomagały namierzyć ich rower w razie kradzieży. Wiosną br. program jednak zawieszono, gdyż kilkumilionowa inwestycja okazała się kompletnym niewypałem. Dzięki chipom z GPS udało się odzyskać tylko dwa rowery.
http://wyborcza.pl/dziennikarze/1,84228 ... hadze.html
Ale oni tego nie zrobią. Oni już dawno wiedzą, że rower jest najlepszy :-)
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Władze miasta i Politechniki Wrocławskiej wspólnie wybudują kolejkę linową nad Odrą, która w ciągu godziny będzie mogła przewieźć 360 pasażerów.
Źródło: KOW (Infokolej)
Coraz bliżej wybory?
Liczba postów: 271
Liczba wątków: 5
Dołączył: 08.07.2010
Reputacja:
0
rysiogeniusz napisał(a):Coraz bliżej wybory? Przecież były w zeszłym roku.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Tet, ok, ale dlaczego dziwnym trafem zawsze jakieś projekty są omawiane dopiero przed wyborami? Jak widać nieważne jakie wybory - obietnice są wszędzie, nawet na szczeblu samorządowym
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Tet, nie zapominaj kto kandyduje do senatu
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
PWr zbuduję tę kładkę, Senat wyraził na to zgodę, rektor też mocno się o to stara a z tego co wiem to władze uczelni są dość skuteczne. Kolejka ma prowadzić do Geocentrum, rzeczywiście, spacer bez kolejki odbywałby się "dookoła świata", bo aż przez Most Grunwaldzki. Jeśli kolejka powstanie to będzie to chyba jedna z najciekawszych współczesnych wizytówek Wrocławia.
|