21.06.2011, 22:24
Metro w Warszawie ogłosiło przetarg na dostarczenie lokomotywy manewrowej niedużej mocy.
http://metro.waw.pl/dostawa-lokomotywy-manewrowej.html
W dużym skrócie opiszę co jest wymagane:
- Cena od 387 000€ do 10 000 000€
- Waga od 30t do 36t
- Budowa modułowa
- Moc silnika spalinowego większa niż 250kW
- Spełnia normy emisji spalin IIIb
- Siła pociągowa wyższa niż 44kN
- Da radę transportować wagony metra (200 ton) z prędkością 40km/h
- Prędkość maksymalna 40km/h
- Klimatyzacja
- Sprzęg automatyczny
- Żywotność lokomotywy to co najmniej 25 lat
Szanse na to że przetarg wygra któryś z krajowych producentów, ostatnim zakładem który produkował nowe lokomotywy manewrowe był Kolzam z Raciborza, którego zresztą MW użytkuje 2 lokomotywy.
Ja spodziewał bym się oferty CZloko:
http://www.czloko.cz/en/products-servic ... comotives/
http://metro.waw.pl/dostawa-lokomotywy-manewrowej.html
W dużym skrócie opiszę co jest wymagane:
- Cena od 387 000€ do 10 000 000€
- Waga od 30t do 36t
- Budowa modułowa
- Moc silnika spalinowego większa niż 250kW
- Spełnia normy emisji spalin IIIb
- Siła pociągowa wyższa niż 44kN
- Da radę transportować wagony metra (200 ton) z prędkością 40km/h
- Prędkość maksymalna 40km/h
- Klimatyzacja
- Sprzęg automatyczny
- Żywotność lokomotywy to co najmniej 25 lat
Szanse na to że przetarg wygra któryś z krajowych producentów, ostatnim zakładem który produkował nowe lokomotywy manewrowe był Kolzam z Raciborza, którego zresztą MW użytkuje 2 lokomotywy.
Ja spodziewał bym się oferty CZloko:
http://www.czloko.cz/en/products-servic ... comotives/
Volenti non fit iniuria