Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
Panowie prosiłbym o spokój, ponieważ tego rodzaju kąśliwe uwagi nie przysłużą się dobrze w zorganizowaniu poważnego spotkania.
Odpowiedz

Światowid napisał(a):Termin uzgodnimy w przyszłym tygodniu ponieważ jest on zależny od wielu innych spotkań. Interesanci są przyjmowani od poniedziałku do piątku

Po konsultacjach z Administracją forum, postanowiliśmy że na spotkanie z KODLK pojedzie czteroosobowa grupa przedstawicieli forumkolejowe.pl. Wkrótce drogą mailową postaramy się wysłać do KODLK proponowany przez nas termin takiego spotkania. Mail zostanie wysłany ze sporym wyprzedzeniem, tak żeby przedstawiciele KODLK mogli sobie zorganizować czas na to spotkanie.

ET40 napisał(a):Wątpię, żeby interesanci byli zainteresowani spotkaniem z panią poseł.

Jeśli na spotkaniu rozmowy z Panią poseł będą wyłącznie na tematy stricte kolejowe, to nie widzę przeciwskazań żeby Pani poseł w tym spotkaniu uczestniczyła. Tematami politycznymi i każdymi innymi nie związanymi z koleją napewno nie będziemy zainteresowani.

flanker napisał(a):Panowie prosiłbym o spokój, ponieważ tego rodzaju kąśliwe uwagi nie przysłużą się dobrze w zorganizowaniu poważnego spotkania.

Ja także przyłączam się do tego apelu. Postarajmy się powstrzymać wszelkie komentarze do czasu spotkania. Liczę że na spotkaniu przedstawiciele KODLK przedstawią nam stosowne dokumenty świadczące o wiarygodności tej organizacji.
Odpowiedz

A może by tak do delegacji się wkręcił ktoś ze Śląska? Jest jakieś wolne miejsce? I w ogóle co o tym sądzi administracja.
Odpowiedz

MK_ŚLĄSK to wszystko zależy od decyzji administracji forum, najlepiej zgłoś się do nich w tej sprawie :-)
Odpowiedz

Wszystkie dokumenty dotyczące naszej działalności dostaniecie- oprócz wewnętrznych czyli Regulaminu i statutu. Regulamin zobaczycie sobie tylko z wierzchu. Członkowie mojej organizacji nie wyrazili zgody na upublicznianie swoich danych osobowych razem z podpisami. Pani Poseł na pewno nie będzie spotkanie jest tylko z KODLK.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

Czekam na relację ze spotkania.

Wiem doskonale, że KODLK ma swoje zasługi na Dolnym Śląsku - choćby pociągi interREGIO wydłużane do Jeleniej Góry. Z drugiej strony, nie będę owijał w bawełnę, Wasze stowarzyszenie ma niezbyt dobrą opinię - mam nadzieję, że tylko ze względu na błędy ortograficzne w publikacjach i zdarzające się nieprawdziwe przecieki.
Jaro

Odpowiedz

ET40, myślę że spotkanie z przedstawicielami KODLK wyjaśni wszystkie za i przeciw, dotyczące tej organizacji. Głęboko wierzę że KODLK podejdzie do sprawy poważnie i delegacja naszego forum po spotkaniu będzie bogatsza w wiedzę, nie tylko na temat działalności samego komitetu, ale także problemów kolei na Dolnym Śląsku, którą będzie się mogła podzielić z innymi użytkownikami forum ;-)
Odpowiedz

Witam, jestem na forum nowy ale koleją interesuje się od lat i mam kilka uwag do KODLK.

W nazwie macie że powinniście działać na całym Dolnym Śląsku ,a jednak ja tego nie widzę w mojej okolicy.Być może mieszkam na zadupiu ale nie sądzę aby Zagłębie Miedziowe tj Głogów , Lubin (oba miasta liczą 150 tys mieszkańców)takim zadupiem na DS było.
Światowid pisałeś, że masz członka w komitecie z Głogowa to ja mam pytanie co robicie w temacie tego miasta? Bo na razie nic nie widzę tj od 5 lat kiedy KODLK powstał. Może ja wypunktuje co nam zabrali w tych latach.

Głogów 70 tys mieszkańców- niegdyś ważny węzeł kolejowy, dziś stacja na prowincji. 5 lat temu mogliśmy dojechać do Wrocławia, Zielonej Góry, Kołobrzegu Bielska Białej, Legnicy, Leszna, Szczecina, Świnoujścia, Kamienia Pomorskiego, Wrocławia przez Legnicę, Krakowa,Przemyśla, Ostrowa Wlkp i Przemyśla.

Na przestrzeni 5 lat zabrali nam takie pociągi:
-REGIO Karmazyn Wrocław -Kamień Pomorski
-REGIO Pionier Wrocław-Szczecin
-IR Slazak Zielona Góra-Kraków
-REGIO Głogów -Leszno - Ostrów Wlkp
-REGIO Głogów -Zielona Góra- Poznań
-REGIO Głogów - Legnica

to z tych najważniejszych. Obecnie z Głogowa możemy dojechać do Wrocławia i Zielonej Góry


To samo Lubin (80 tys mieszkańców)
tutaj to ogólnie katastrofa ,miasto kolejowo odcięte od świata,mimo iż prędkość dla szynobusow z Legnicy do Rynarcic to 60km/h a z Rynarcic do Rudnej Gwizdanów 80 km/h


Pisze to bo chce zwrócić uwagę na problemy tego regionu to też Dolny Śląsk przecież.Jak potraficie pchać IR i TLK do jeleniej góry to jakie są przeszkody w przypadku tych miast?

Światowid
czekam na odpowiedź w temacie co zostanie poczynione dla Głogowa i Lubina tym bardzie że to nie są wioski
Odpowiedz

Adams

KODLK podejdzie do spotkania normalnie. My nie mamy się do czego przygotowywać, ani czego obawiać. Po prostu dostaniecie dokumenty i tyle. Na papierze jest wszystko zapisane. Na temat działalności Komitetu wypowiadał się nikt nie będzie ponieważ to są nasze wewnętrzne sprawy.

Miedziowe

KODLK istnieje od 3 lat ale członka z Głogowa mamy dopiero od pół roku. W sprawie połączeń na linii Nadodrzańskiej rozgrzebaliśmy sprawę z linią Legnica- Rudna Gwizdanów i czekamy, jak sie to potoczy dalej. Było o tym głośno w październiku i listopadzie 2012. Również od stycznia tego roku będziemy się starać o uruchomienie w terminie codziennym od grudnia 2013 TLK PIRAT przynajmniej do Szczecina.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

Tak słyszałem o tym bo czytam waszą stronę.
Co do linii Rudna Gwizdanów - Legnica to trzeba walczyć o reaktywacje połączeń przecież na tej linii prędkość dla szynobusów waha sie od 60 do 80 km/h a ta linia właśnie spaja Zagłębie Miedziowe

Głogów potrzebuje pociągów do Opola,Katowic. Jeden TLK rano nie wystarczy a wiem o tym bo znajoma jest kasjerką w Głogowie.

Może byście zawalczyli o połączenie relacji regio Głogów -Wrocław i Wrocław - Opole wtedy na Odrzance w miarę by się polepszyła oferta.
Odpowiedz

Światowid napisał(a):Również od stycznia tego roku będziemy się starać o uruchomienie w terminie codziennym od grudnia 2013 TLK PIRAT przynajmniej do Szczecina.

A nie lepiej by było zamiast całorocznego połączenia nocnego, postarać się o połączenie dzienne w postaci powrotu d. "Czcibora" lub wydłużenia do Szczecina (w sezonie do Świnoujścia) TLK "Morcinek" z Katowic?
Odpowiedz

Światowid Puszczenie Pirata w terminie codziennym niema sensu .Ten pociąg spełnia swoje zadanie w wakacje przewożąc pasażerow z Opola,Wrocławia,Głogowa,Zielonej Góry do Świnoujścia i Kołobrzegu.

Kursowanie tego pociągu w terminie codziennym może go zniszczyć. W wakacje jezdzi na 12 pudłach i ma frekwencje bliską 100% , a w terminie codziennym nie znajdzie się chętnych nawet na 2 pudła.Powód prosty to jest typowo pociąg nocny , a kto w nocy będzie podróżował między Wrocławiem a Zieloną Górą.Obecnie Regio który jeździ 20 min wcześniej od planowanego rozkładu jazdy Pirata ma frekwencje mizerną. W Głogowie wysiada zawsze max 10 pasażerów.
A przecież w tym chodzi aby polepszyć oferte na odrzance a nie ją dobić.

Adams Twoja propozycja jest dobra .Odrzance właśnie brakuje pośpiesznego w kierunku Szczecina ale w dzień a nie w nocy.

Ja bym sie pokusił na miejscu KODLK,jak np nie wyjdzie z pociągiem Kudowa-Gdynia.To można spróbowac Kudowa-Świnoujście w wakacje,a codziennie Kłodzko-Szczecin p. Głogów i Zieloną Góre.Frekwencja była by murowana,bo to właśnie mieszańcy Ziemi Lubusiej i Zagłębia Miedziowego upodobali sobie Kotline Kłodzką. A jak na złośc nie ma dobrego połączenia drogowego,wiec taki pociąg przyjołby się na pewno
Odpowiedz

Miedziowe

PKP IC nie puści nic nowego na tej linii, a lepiej się postarać o coś co jeździ i cieszy się dobrą opinią. Pociąg nocny między Wrocławiem a Szczecinem jest potrzebny, bo sam UZNAM, który obecnie został na trasie Wrocław- Szczecin jest niesamowicie napchany, więc PIRAT by go odciążył. Z drugiej strony godziny kursowania PIRATA jako pociągu nocnego na Nadodrzance są rewelacyjne, z Wrocławia, Głogowa, Ścinawy czy Wołowa pociąg pojedzie późnym wieczorem a na Pomorze Zachodnie dotrze o 5 rano do Szczecina więc pora wręcz idealna.
Zasugerowaliśmy PIRATA, ale równocześnie dając spółce alternatywę, że jeżeli nie PIRAT, to coś w ciągu dnia. Właśnie dzisiaj rano rozmawiałem na ten temat z Biurem Zarządzania Produktami i zobaczymy co da się zrobić. Spółka nie mówi NIE. Na razie propozycje są analizowane. Inna sprawa to taka, że PIC chce się pozbyć pociągów TLK od 2014 roku.
O pociąg Kudowa - Gdynia się nie martw. Rozmawialiśmy w tej sprawie z Dyrektorem Północnego Zakładu PKP Intercity Panem Markiem Pawickim i zapowiedział, że dołoży wszelkich starań aby przynajmniej do Kłodzka pociąg z Gdyni w przyszłym rozkładzie jazdy wyruszył.
Kolej to najlepszy środek transportu.
Odpowiedz

Światowid napisał(a):Zasugerowaliśmy PIRATA, ale równocześnie dając spółce alternatywę, że jeżeli nie PIRAT, to coś w ciągu dnia. Właśnie dzisiaj rano rozmawiałem na ten temat z Biurem Zarządzania Produktami i zobaczymy co da się zrobić. Spółka nie mówi NIE. Na razie propozycje są analizowane.

Tak sobie pomyślałem o "Pogórzu". Ze względu na pory w jakich przyjeżdża i odjeżdża do/z Wrocławia, aż się prosi żeby ten pociąg jechał gdzieś dalej. Poznań odpada, bo moderna, Jelenia Góra też, bo dubel z "Karkonoszami", więc Szczecin przez Nadoodrzankę byłby niezłym pomysłem. Tym pociągiem można by było "upiec dwie pieczenie w jednym ogniu", gdyż byłby on nocnym połączeniem Wrocławia z Krakowem/Zakopanem i równocześnie dziennym Szczecina z Wrocławiem. Poza tym byłaby to równoważnia dla "Przemysława" na Nadodrzance. Można by nawet wzorem dawnego "Czcibora" puścić go przez Legnicę - Lubin, wtedy i kawałek zgorzeleckiej by zyskało. W sezonie Zielona Góra, Głogów i Legnica miałaby dodatkowo bezpośrednie połączenie także z Zakopanem, przez co pociąg mógłby się przyjąć. Podczas rozmów z PKP IC moglibyście taki pomysł podsunąć.

Światowid napisał(a):Inna sprawa to taka, że PIC chce się pozbyć pociągów TLK od 2014 roku.

Jeśli nawet tak by się stało, to napewno powstanie podmiot który przejmie ekonomiczny segment połączeń dalekobieżnych, bo chyba nikt sobie nie wyobraża kolei w Polsce bez tego sementu.
Odpowiedz

Światowid Mam jeszcze pytanie co z linią Rudna Gwizdanów - Legnica jest planowana reaktywacja połączeń w przyszłym rozkładzie jazdy ???

I mam pytanie jeszcze jedno czego żadnego IR nie wydłużycie do Głogowa . We wszystkich miastach już to zrobiliście . IR do Kłodzka(Międzylesie), Jeleniej Góry , Legnicy(Węglinca) a Głogów jest ciągle pomijany mimo iż pociągi są nabite pasażerami .

A i jak z połączeniem relacji Wałbrzych - Wrocław i Wrocław - Zielona Góra bo do bardzo dobry pomysł.

Jak możesz to odpowiedz w temacie. Czekam na odpowiedź
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mapa linii kolejowych 2014 Dudzio 5 5 180 14.11.2014, 10:56
Ostatni post: DamianT
  Filmy edukacyjne Polskich Linii Kolejowych pitagoras23 17 9 551 23.10.2012, 13:13
Ostatni post: pitagoras23
  Mały atlas linii kolejowych polski semaforek 15 11 136 18.06.2011, 13:42
Ostatni post: Tp4

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
10 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.