Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[£ód¼] Budowa podziemnego dworca £ód¼ Fabryczna
#1
Drodzy mi³o¶nicy kolei (ci prawdziwi i ci zwykli),

Jak zapewne wiecie wielkimi krokami zbli¿a siê zamkniêcie dworca £ód¼ Fabryczna przed jego destrukcj± i zej¶ciem do podziemi. W zwi±zku z tym zg³osi³em siê do £ZPR z pytaniem o oficjaln± datê zamkniêcia oraz z propozycj± po¿egnania ostatniego poci±gu jaki odjedzie ze "starej" Fabrycznej, tj. wed³ug obowi±zuj±cego obecnie rozk³adu R2029 do Koluszek (odjazd z £odzi Fabrycznej o godzinie 22:39, przyjazd do Koluszek 23:12).
Wed³ug obecnego rozk³adu zawieszenie ruchu na Fabrycznej mia³o nast±piæ 31 sierpnia, jednak dosta³em informacjê, ¿e zosta³o to wstêpnie przesuniête na 15 pa¼dziernika br. Pewnej i oficjalnej daty jeszcze nie ma - PRy tak¿e na ni± czekaj±, bo zale¿y to wy³±cznie od PLKi.
Dobra wiadomo¶æ jest taka - £ZPR jest pozytywnie nastawiony do propozycji po¿egnania ostatniego poci±gu, zacytujê fragment mailowej odpowiedzi, któr± otrzyma³em od Pani Naczelnik Dzia³u Marketingu £ZPR:
Cytat:Co do pomys³u po¿egnania ostatniego pociagu odje¿d¿aj±cego z dworca £ód¼ Fabryczna jeste¶my jak najbardziej na tak. My¶lê, ¿e szczegó³y bêdziemy mogli omówiæ w chwili gdy zostanie podjêta konkretna decyzja o wy³±czeniu z eksploatacji dworca £ód¼ Fabryczna.

By³y ju¿ w Polsce takie imprezy po¿egnalne - wieszanie wieñca pogrzebowego na czole kibla itd. - ale to wi±za³o siê z zawieszeniem ruchu osobowego na zawsze, tutaj natomiast mamy koniec "starego" dworca.
To teraz pytanie do Was, jak widzieliby¶cie takie po¿egnanie? Przejazd tym ostatnim poci±giem jest moim zdaniem obowi±zkowy, ale oczekujê wszelkich propozycji.
Odpowiedz

#2
Dobra będzie obecność mediów. Może być zjazd miłośników, wspólne nagrania starego dworca, pokazanie jego ciekawych miejsc, tych godnych polecenia i zapamiętania jak i tych odstraszających. Jakieś rozmowy z pracownikami, spisanie historii związanych z tym dworcem. A na koniec huczne pożegnanie pociągu. Może nie wieniec pogrzebowy, ale jakieś inne symbole.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#3
Je¶li wymy¶limy co¶ dobrego postaramy siê zg³osiæ do EC1 -> http://www.ec1lodz.pl/ Oni mog± Nam zapewniæ media i wiêkszy rozg³os ca³ej imprezy.
Zwiedzanie dworca ciekawy pomys³ - tutaj trzeba bêdzie zagadaæ do PLKi.
Odpowiedz

#4
Nie wiem, ale sądzę że na przejazd ostatnim pociągiem jeśli będzie on o 23 w Koluszkach nie każdy będzie chciał się wybrać. Poza tym - wieniec pogrzebowy ... O tak :-D

Zwiedzanie dworca-a raczej jego zakamarków to może być ciekawa sprawa.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#5
Na pewno godzina 23 odpada, bo kto przyjdzie. Oczywiście można się zjawić i zrobić pamiątkowe zdjęcie. Oficjalne pożegnanie zorganizowałbym nieco wcześniej jeszcze ze światłem dziennym, do tego jak już wcześniej Mika wspominał zwiedzanie dworca. Wieniec odpada, myślę że jakaś tablica pamiątkowa wystarczy, może jakieś specjalne bilety. Jakieś zdjęcie grupowe i to wszystko. Rozumiem że całość pod banderą forumkolejowe.pl. Może poinformować media, jakiś wywiad z naszym adminem? hehe ;-)
Odpowiedz

#6
Oficjalne pożegnanie z mediami zróbcie tak, żeby wieczorem był materiał TV, a przecież są osoby, które i nocą bywają na dworach, więc pewnie ktoś z łódzkich MK się zjawi.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

#7
Szczerze to nie wiem czy taki materiał nada się na do TV na wieczorne Fakty itp. Ewentualnie jakaś wzmianka na TVN24 w ciągu dnia.
Odpowiedz

#8
Mika napisał(a):Zwiedzanie dworca-a raczej jego zakamarków to może być ciekawa sprawa.

Dokładnie! Powinno być tak jak z dworcem głównym we Wrocławiu. Zwiedzanie pomieszczeń normalnie zamkniętych dla podróżnych, robienie pamiątkowych zdjęć wszystkich detali dworca.

przem710 napisał(a):Może poinformować media, jakiś wywiad z naszym adminem?
To już prędzej z "lokalnym" moderatorem - Jakubem ;-)
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#9
Najatrakcyjniejszą formą pożegnania starego dworca, to uruchomienie pociągu z parowozem!! Myślę ,ze sprowadzenie parowozu z Wolsztyna lub Chabówki to żaden problem, a ile radości i wspomnień z dzieciństwa :-P .
Na pewno było by o tym głośno ,a i taka właśnie impreza z parowozem ściągnęła by mnóstwo wielbicieli kolei :-D
Odpowiedz

#10
Piszmy realnie. :-D Jak Kolega wyłoży z 50 tys. na ściągnięcie parowozu, to nie ma sprawy, inaczej pozostaje planowy kibel.
Odpowiedz

#11
Szkoda gadać. Jak bym miał to bym wyłożył tę kasę.
Ale kolej nie wyłoży, bo woli gdzie indziej "ulokować" pieniądze.
U naszych sąsiadów Niemców to była by sprawa priorytetowa. Tam wszyscy kochają kolej.
Odpowiedz

#12
mikrobart napisał(a):To ju¿ prêdzej z "lokalnym" moderatorem - Jakubem ;-)
Ja jestem za ma³o medialny i nie mam "parcia na szk³o" :-P

Jak na razie g³ówny postulat, który widzê to zwiedzanie dworca. A co tam dok³adnie by¶cie chcieli zobaczyæ? Nastawniê? Stanowisko megafonistów?
Odpowiedz

#13
Wszystko co się da.
Odpowiedz

#14
Głównie chodzi o te zakamarki, które są zazwyczaj szczelnie pozamykane. Nie wiem, jak wygląda budynek Fabrycznego pod tym względem, ale na wrocławskim Głównym można było wejść do pozamykanych zazwyczaj podziemi, na górne piętra itp.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#15
Dokładna data już znana.

http://www.rynek-kolejowy.pl/26754/15_p ... ryczna.htm
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ruszy przebudowa dworca w Tczewie za 11 mln zł norbis97 0 2 504 17.01.2019, 17:34
Ostatni post: norbis97
  Łódź Fabryczna masovian 69 27 832 19.04.2017, 05:37
Ostatni post: masovian
  Remont dworca w Gliwicach Cinek 15 10 100 22.07.2016, 13:59
Ostatni post: pasqudek
  [Toruń] Remont dworca maria 7 5 930 17.12.2015, 09:16
Ostatni post: WinD
  [Kalisz] Projekt modernizacji dworca pitagoras23 87 37 517 10.10.2015, 12:43
Ostatni post: MultiKolej

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.