Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Kolejna próba wprowadzenia opłat na krótszy czas przejazdu tramwajami i autobusami znów spali na panewce - wynika z naszych informacji.
Źródło: MKM Szczecin
Ciekaw jestem jaka jest wasza opinia na ten temat? Nie mam na myśli Szczecina, tylko ogólnie. Jak długie i za ile waszym zdaniem powinny być bilety km?
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
10 minut, to bez sensu. Nie czarujmy się, tramwajem, to jeszcze można przez 10 minut coś przejechać, choć i one często się ślimaczą, ale autobusem? I do tego w możliwym korku?
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
W £odzi te¿ s± 10-minutówki i tak¿e my¶lê, ¿e to z³y pomys³, na 10 minut nie op³aca siê wsiadaæ w tramwaj czy tam autobus, taki kawa³ek (w centrum to bêd± jakie¶ 3-4 przystanki) mo¿na w tym czasie przej¶æ pieszo. Sensowny wydaje siê bilet na 15 minut, albo wzorem W-wy na 20 minut. Nie wiem jakie jest odczucie mieszkañców Warszawy, ale moim zdaniem tamtejszy system biletowy jest bardzo dobrze dopasowany pod wzglêdem czasu wa¿no¶ci biletów: 20, 40, 60, 120 (jednorazowy wa¿ny do 120) minut.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Warszawskie 20-minutówki to relatywnie nowy wynalazek, wprowadzony bodaj w 2009. Wcześniej były jakieś bilety minutowe, ale chyba b. nieatrakcyjne i się o nich w ogóle nie słyszało. Nie było biletomatów ani możliwości kasowania biletu przez komórkę, w związku z czym również dostępność takich biletów była mocno ograniczona (kioskarze woleli koncentrować się na dystrybucji jednorazowych).
20-minutówki za 2 zł zrobiły furorę, do tego stopnia że przy okazji ostatniej sierpniowej podwyżki ZTM zamierzał je... zlikwidować. Na szczęście mu się to nie udało w związku z żywymi protestami (poległy za to 7-dniówki, 14-dniówki, 90-minutówki i bilety miesięczne na jedną linię).
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
We Wrocławiu obowiązują 30 minutowe bilety za 1,2 zł, 60 minutowe za 1,8 zł itd., chociaż zazwyczaj jeżdżę na dziennym (4 zł ulgowy) lub na jednorazowym (1,2 zł).
Mało kto korzysta we Wrocławiu z biletów czasowych "krótkodystansowych", jedyne czasowe, które kupuje się masowo to bilety 24 godzinne. Przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
mikrobart napisał(a):30 minutowe bilety za 1,2 zł, 60 minutowe za 1,8 zł itd.
Warto zaznaczyć, że są to ceny biletów ulgowych. Ja podawałem cenę "N".
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Oczywiście, zapomniałem dodać. Normalny - cena x2.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Jako ciekawostkę dodam, że w Poznaniu są bilety tzn. "przystankowe". Kupuje się bilet do określonej ilości przystanków, i się jedzie. Poza tym Poznań to chyba jedyny przypadek większego miasta, gdzie kasownik oprócz czasu i innych danych drukuje też przystanek
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Żeby nie przepisywać - tabela opłat biletów MPK Wrocław:
http://www.mpk.wroc.pl/images/stories/t ... plat_8.jpg
Najciekawsze są oczywiście bilety aglomeracyjne KM+pociąg, ale dość ciężko korzystać z jego walorów przy obecnej siatce kolejowych połączeń aglomeracyjnych, która tak naprawdę nie istnieje.
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
W Szczecinie na bilecie komunikacji miejskiej można jechać pociągami osobowymi na trasie Gumieńce - Główny.
Ogólnie rzecz biorąc, porównując cenniki innych miast do Szczecina, wydaje mi się, że wypadamy nie najgorzej, aczkolwiek każdy broni swojego :-P
Liczba postów: 949
Liczba wątków: 46
Dołączył: 23.02.2011
Reputacja:
0
W Krakowie także wprowadzono czasowe bilety 15 min. Ale prawda jest taka, ze w szczycie przejedzie się na nich często 1/2 przystanki. To jest dobre, ale głównie w soboty/niedziele.
[ Dodano: 2011-09-06, 14:16 ]
Cena 2 zł ulga 1 zł
Liczba postów: 5 604
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
kris123, od 4 sierpnia w Krakowie wszystkie bilety MPK są czasowe. Jest podział na 15, 30, 60 i 90 minutowe, ceny odpowiednio po 2zł, 2.80zł, 3.60zł. i 5.20zł.
Według mnie takie rozwiązanie jest bardziej sprawiedliwe od poprzedniego, dlatego że dawniej jeden jechał przez całe miasto bezpośrednim autobusem czy tramwajem za 2,50, a inny czasami tylko kilka przystanków, ale z przesiadką i musiał kupować bilet godzinny za 3.10.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Ejże, a bilet na 30 minut nie jest zarazem biletem jednorazowym upoważniającym do jazdy do końca daną linią? W Warszawie zazdrościliśmy Krakowowi takiego rozwiązania.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Ja uważam, że czasówki mają sens tylko i wyłącznie w wymiarach: 10 minut, 60 minut i dłużej. Oferta między 10 i 60 minutowymi biletami powinna być uzupełniona przez bilety jednorazowe bez określonego limitu czasu. Bilety 10-minutowe byłyby od nich oczywiście tańsze.
15, 20, 30, 45-minutowe bilety to bezsens.
Jaro
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
U nas to samo (prawie) też działa. Bilet na całą trasę jest jednocześnie biletem godzinnym.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
|