Liczba postów: 44
Liczba wątków: 0
Dołączył: 27.10.2012
Reputacja:
0
Co do Raciborza, to akurat trafiło na niedzielę, wieczór powrotów na Opole.
"RUMCAJS" w niedziele już od Chałupek zbierał sporo ludzi po drodze, by do Opola dotrzeć przeładowanym kiblem.
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Mika, za te EN57 płaci Sigma Tabor. I w tym właśnie jest problem - nawet nie skonsultowali z KŚ tych kibli tylko podstawili jako tabor zastępczy...
LukE83, toteż dlatego czekałem na nieuniknione. Zastanawiałem się, czy się zreflektują i podmienią na jakiegoś ezeta :lol:
BTW, co tam właściwie się zepsuło?
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
jackii napisał(a):o te EN57 był dzisiaj pytany prezes KŚ. Ponoć, gdy o nich mówił, to wściekłość z niego aż biła ;-D
Dobrze mu tak, dotychczas jemu i (zwłaszcza) jego rzecznikowi uszami wylewały się tylko buta i zarozumialstwo.
Mika napisał(a):Ciekawe czy chociaż przedstawią rozliczenia za zabawki.
EN57 sponsoruje Sigma Tabor :-D To są "za-Wadlopery" :-D
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Żadnych kar umownych nie zapisali?
Niemniej jednak te byki, wagony z PKP IC (itd.) za darmo nie jeżdżą, a więc rozliczonko by się przydało.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Mika napisał(a):Żadnych kar umownych nie zapisali?
Dyskutowaliśmy o tym parę stron temu. Postawione pod ścianą, Koleje Śląskie grzecznie przystały na znaczące złagodzenie wszelkich kar, tak że praktycznie nie stanowią one żadnej dolegliwości (przynajmniej tak jest w umowie na wagony od CD). Już wtedy pisałem, że to bardzo źle wygląda.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Fakt, zapomniałem :-P
Za EN57 się inaczej płaci PLK niż za te nie dowiezione? A to już pewnie KŚ będą musiały regulować. Choć przy tych milionach to są grosze.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Mika napisał(a):Żadnych kar umownych nie zapisali?
Niemniej jednak te byki, wagony z PKP IC (itd.) za darmo nie jeżdżą, a więc rozliczonko by się przydało. Za co kary umowne? Przecież Sigma Tabor - zgodnie z umową - podstawiła składy zastępcze w zamian za VT614 (i bodajże 2 SN83). Czyli z umowy się wywiązuje, a że w sposób, który się KŚ nie podoba?
Za byki pewnie ostatecznie zapłaci Lotos, którego loki stoją bezużytecznie a za wagony Czesi i Niemcy.
Mika, PLK inkasuje tyle samo - do 150 ton. Finanse KŚ jednak mimo wszystko cierpią, bo eksploatacja szynobusu jest o jakieś 30% tańsza :-)
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 1 066
Liczba wątków: 3
Dołączył: 26.03.2011
Reputacja:
0
Kary umowne za niewywiązanie się z umowy.
Choćby właśnie to, że miały to być spalinówki.
Pozdrawiam ;-)
Liczba postów: 240
Liczba wątków: 1
Dołączył: 16.10.2012
Reputacja:
0
Mika, to już kwestia dla prawników. W umowach zwykle (w tym przypadku chyba też) zawarte są zapisy o "taborze równoważnym".
EN57 ma zbliżoną pojemność do VT614. Co prawda ma gorsze własności trakcyjne, więc chyba łatwo by było obalić. Ale wpierw trzeba mieć coś w zamian.
Pozdrawiam
Jacek
P.S.
Także to nie tak że...
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Kryniczanin napisał(a):psim napisał(a):Internauci już nie pamiętają, jak w październiku i listopadzie Przewozy Regionalne bez żadnego ostrzeżenia ani komunikacji zastępczej kasowały ostatnie pociągi w dobie, z braku maszynistów?
A może tak choćby wspomnienia z zimy 2010/1 :-P
Ani Ty ani psim, nie próbujcie szukać żadnego uzasadnienia. Żadne wytłumaczenie nie wchodzi w grę. Już czytając pewne fora mam wrażenie że co by się nie działo to i tak KŚ są zachwalane.
Liczba postów: 5 941
Liczba wątków: 146
Dołączył: 20.08.2010
Reputacja:
5
Mój materiał z wczorajszego przejazdu do Lublińca (pierwszy dzień KŚ na tej linii).
Koleje Śląskie: Blachownia - Lubliniec
9 grudnia 2012 roku Koleje Śląskie przejęły wszystkie kolejowe połączenia w województwie Śląskim. Przez moją miejscowość przejeżdżają pociągi linii S13 relacji Częstochowa - Lubliniec - Częstochowa. Tego też dnia wybrałem się na przejażdżkę do Lublińca.
Na matriale możemy zobaczyć kilka zdjęć ze stacji w Blachowni, przyjazd EN57-1178, jego wnętrze, wjazd na stację w Herbach Starych, na której postój miał ET22 - 842 z talbotami, zdjęcia stacji w Lisowie i w Kochanowicach, wjazd na stację w Lublińcu oraz odjazd składu osobowego w drogę powrotną do Częstochowy.
Pozdrowienia dla współtowarzysza, Kolekcjonera205.
Liczba postów: 43
Liczba wątków: 1
Dołączył: 09.12.2012
Reputacja:
0
Wiadomo już przynajmniej kiedy Sigma Tabor dostarczy zaległy tabor?
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Nie wiadomo, SZT muszą przejść polonizację. Ciekaw czy ściągają również te które wcześniej jeździły w moim regionie czy SN83-001, 002, 003, 004. Wygląda na to że tak bo 001 już jest w KŚ.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ja z innej beczki zapytam: czy ktoś wie, jakie numery EN57 z PR jeżdżą obecnie dla KŚ?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Z wrzuconych zdjęć zauważyłem 974, 1714, 1721.
|