Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Radek, z Borku do dworca co prawda kursuje "19", ale w dni powszednie przez cały dzień, w soboty do godz. 16, a w niedziele i święta wcale. Borek i Mały Płaszów chyba najbardziej straciły przez te zmiany. W niedziele i święta z sensownych połączeń na Małym Płaszowie została jedynie "20" co 20 minut i autobus "125" co godzinę. Tych autobusowych muchowozów "127" i "185" z nikąd do nikąd przez Mały Płaszów nie liczę, bo te linie są żywym dowodem marnowania miejskich pieniędzy. Jak już tak koniecznie chcieli wywalić "11" w niedziele, to powinni także wywalić "127" i "185", a w zamian "20" powinna jeździć przynajmniej co 15 minut. Było by to bardziej korzystniejsze, a koszty podobne.
Liczba postów: 93
Liczba wątków: 3
Dołączył: 20.05.2012
Reputacja:
1
Czyli w niedzielę nie ma bezpośredniego połączenia Dworzec Głowny - Borek Fałęcki, a co za tym idzie również Dworzec Główny - Sanktuarium, oj zaraz się ktoś na miasto, zikit i mpk obrazi.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
W przyszłym roku planuje się rozpocząć prace nad ostatnim odcinkiem Krakowskiego Szybkiego Tramwaju, czyli łącznikiem Lipska – Wielicka, w skład którego wejdzie estakada nad torami kolejowymi w rejonie Dworca Płaszów. I choć oddanie inwestycji do użytku to wciąż kwestia co najmniej kilkunastu miesięcy, Urzędnicy przygotowali już wstępną koncepcję układu tras tramwajowych po zmianach.
Szczegóły: KRABOK
Dzięki tej inwestycji Kraków będzie miał najdłuższą tramwajowo-pieszą estakadę w Polsce, która według wizualizacji będzie wyglądać TAK
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
MPK Kraków chce kupić 18 tramwajów , z możliwością powiększenia zamówienia do 36: http://www.rynek-kolejowy.pl/38696/_Kra ... owych_.htm
Liczba postów: 60
Liczba wątków: 2
Dołączył: 25.07.2012
Reputacja:
0
NGT8 dla Krakowa to słaby tramwaj w porównaniu z poprzednikiem. Tramwaj potrzebuje lepszych torowisk. Ich środowisko motornicze jest niezbyt niezadowolone.
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Dzisiaj pożegnaliśmy tramwaje GT6.
Cytat:W ostatnią podróż na linii nr 2 do Cmentarza Rakowickiego wypchany po brzegi GT6 wyruszył we wtorek w południe. Tramwaj oficjalnie przeszedł do historii, gdy prezydent Jacek Majchrowski i przewodniczący Rady Miasta Bogusław Kośmider podpisali specjalny certyfikat, w którym napisano, że trafi on jako zabytek do Muzeum Inżynierii Miejskiej.
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... toria.html
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
SirBertEN57 napisał(a):NGT8 dla Krakowa to słaby tramwaj w porównaniu z poprzednikiem. Tramwaj potrzebuje lepszych torowisk. Ich środowisko motornicze jest niezbyt niezadowolone.
Nigdy nigdzie takiej opinii na temat NGT8 nie słyszałem. Mają się dobrze, są mało awaryjne. Gorzej wygląda sprawa wagonów modernizowanych przez Protram, którym raczej Kraków nie służy. Tak 405N-KR jak i niedawno zmodernizowany N8 zdychają niemal na porządku dziennym i więcej stoją w zajezdni niż jeżdżą po mieście.
Co do torowiska, to na całej trasie "14" która w całości jest obsługiwana przez NGT8 torowisko jest w bardzo dobrym stanie. Jednak ostatnio te wozy zaczęły pojawiać się także na linii "13", a niestety ta jeździ przez ul. Podwale, a tam ok. 500 metrów torowiska jest faktycznie w agonalnym stanie.
dominik07317 napisał(a):Dzisiaj pożegnaliśmy tramwaje GT6.
Fotorelacja z uroczystości pożegnania "Norymberczyków" z udziałem prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, wraz z innymi przedstawicielami Urzędu Miasta i ZIKiT na Facebook MPK Kraków
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 27
Dołączył: 22.09.2012
Reputacja:
0
NGT-8 to moim zdaniem bardzo fajny tramwaj, ma wszystkie zalety poprzednika a jest dłuższy i ma fajny ryjek. Nowoczesny ale dzięki temu że się zwęża to wygląda jak tramwaj a nie jak klocek. Mniejsza moc silników nie szkodzi, bo u nas się szybko nie jeździ, zresztą dla porównania Pesy mają taką moc jak ngt-8 a nie jak ten mocniejszy ngt-6. Zrezygnował bym tylko z diód led na poręczach, nie wiem czemu one mają służyć ale jak się siedzi to są na wysokości oczu i oślepiają, w innych tramwajach ich nie ma i ludzie sobie dają rade.
Jeśli trzymać się Bombardiera to myślę, że ten model byłby dobry do tego przetargu, tylko skrócić o 2 metry i dać nowy ryjek:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bombardier_NGTD12DD
MPK sobie od dawna samo składa tramwaje od Bombardiera to już je znają, a jednolity tabor to mniejsze koszty napraw itd. Więc z technicznego punktu widzenia lepiej sie trzymać bombardiera.
A jeśli coś innego to np. Pesa to tylko w designie modelu TWIST bo on wygląda jak tramwaj powinien wyglądać i mi się nawet podoba, tymczasem SWING jak klocek po wieś-tuningu (np. okropne wystające plastiki nad wózkami), nie chcę czegoś takiego w zabytkowym Krakowie.
Mám rád Českých Drah.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Cytat:Zrezygnował bym tylko z diód led na poręczach, nie wiem czemu one mają służyć ale jak się siedzi to są na wysokości oczu i oślepiają, w innych tramwajach ich nie ma i ludzie sobie dają rade.
Czemu, mnie się te diody podobają, fajna choinka ;-) Ja bym bardziej powyłączał przynajmniej połowę tych oczoje *nych światełek których nawalili na całym suficie.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Miasto podpisało preumowę dotyczącą dofinansowania ostatniego odcinka trasy szybkiego tramwaju z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki. Łącznik ten umożliwi skierowanie tramwajów na alternatywną trasę omijającą centrum i skróci czas przejazdu.
Do oddania pierwszej nitki Krakowskiego Szybkiego Tramwaju w całości brakuje fragmentu między ulicami Lipską i Wielicką. Obecnie tramwaje z Kurdwanowa do Krowodrzy Górki natrafiają na wąskie gardło między ul. Wielicką a rondem Grzegórzeckiem, gdzie torowisko nie jest wydzielone. - Z badań potoków pasażerskich i zainteresowania tą trasą wynika, że większość wybierających ją pasażerów nie musi przejeżdżać przez centrum miasta. Kurdwanów jest bowiem dobrze skomunikowany z centrum. Poza tym łącznik Wielicka - Lipska sprawdzi się w sytuacji awaryjnej. Obecnie nie mamy w zasadzie żadnej alternatywy dla torowiska na Wielickiej, która uchroniłaby Kurdwanów przed odcięciem w razie usterki. Pozostaje tylko komunikacja zastępcza - tłumaczy Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Więcej: Gazeta.pl Kraków
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Ryzyko jazdy tramwajami i autobusami miejskimi w Krakowie bez biletów zmniejsza się, bo coraz łatwiej rozpoznać kontrolerów. Twórcy strony interentowej "Kanary Kraków MPK" zachęcają do fotografowania kontrolerów biletów i umieszczania ich zdjęć w sieci.
Więcej: Gazeta Krakowska
Liczba postów: 685
Liczba wątków: 32
Dołączył: 14.06.2010
Reputacja:
12
Nowe barwy pojazdów komunikacji miejskiej - mieszkańcy Krakowa przeciwni.
W maju Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przedstawił nowe wzory malowania pojazdów MPK. W sieci wrzało od negatywnych komentarzy na temat zmiany koloru, a niezadowoleni mieszkańcy Krakowa wystosowali nawet petycję do prezydenta miasta o konsultacje społeczne poświęcone nowym barwom pojazdów. – Chcemy, by społeczeństwo wyraziło swoje zdanie dotyczące estetyki miasta i miało realny wpływ na jego wygląd – domagają się w piśmie.
Źródło i więcej wizualizacji: http://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe-b ... 1093#photo
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Drogie Zwiedzanie Krakowa - czyli jak zostałem wydymany przez MPK!
źródło: www.taniezwiedzanie.pl
Artykulik ciekawy, szczególnie dla osób posiadających legitymację ISIC.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Prezydent Krakowa przygotował projekt uchwały w sprawie wzajemnego honorowania biletów komunikacji miejskiej oraz kolejowych. Teraz tematem zajmą się radni. Wzajemne honorowanie biletów ważnych w pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie oraz biletów ważnych w pociągach uruchamianych na zlecenie Województwa Małopolskiego na terenie aglomeracji krakowskiej ma obowiązywać do 30 czerwca 2021 r., czyli do czasu zakończenia dużych inwestycji kolejowych w naszym mieście.
Szczegóły: Gazeta Krakowska
Liczba postów: 868
Liczba wątków: 126
Dołączył: 26.05.2013
Reputacja:
8
Od lata Karta Krakowska. Bilet tańszy o 20 proc
Cytat:Prawdopodobnie od lipca krakowianie będą mogli korzystać z Karty Krakowskiej, która będzie uprawniać do przejazdów tramwajami i autobusami z 20-procentową zniżką, pod warunkiem, zameldowania lub płacenia podatków w Krakowie. Dodatkowo karta będzie oferowała zniżki do miejskich instytucji kultury.
Karta Krakowska to projekt, który w styczniu przedstawił radnym prezydent miasta Jacek Majchrowski. To pomysł podobny do stołecznej Karty Warszawiaka, która działa od czterech lat i osobom płacącym podatki w mieście zapewnia tańsze o kilkanaście procent bilety okresowe i bonusy w muzeach, kinach, teatrach i restauracjach.
Szczegóły :
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/...85676.html
|