Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
W 1997 otwierał szybki tramwaj. Teraz idzie na złom.
12 tramwajów GT-8, zwanych przez poznaniaków "helmutami", idzie na złom. Wśród nich jest pojazd, który 15 lat temu otworzył trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju, czyli popularną Pestkę.
To było wielkie wydarzenie dla Poznania. Pierwszy tramwaj wyjechał na trasę na osiedle Sobieskiego ST 30 stycznia 1997 roku o godz. 10.08. Planowano, że szybką linię zainauguruje nowoczesny "Tatra", ale producent opóźnił dostawę, więc w pierwszy kurs wyruszył zakupiony w Niemczech używany tramwaj typu GT-8. Był to pojazd o numerze 650.
źródło: www.tvn24.pl
Liczba postów: 280
Liczba wątków: 1
Dołączył: 23.06.2011
Reputacja:
0
Czas najwyższy pozbyć się niemieckiego szrotu. AVE!
Yo pasa de todo!
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
A jest pewność, że pójdą na złom?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 4 536
Liczba wątków: 165
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
4
Nie zdziwiłbym się gdyby poszły do Gorzowa. Najstarsze z tych tramwajów mają ok. 50 lat, więc na nie już czas. Wie ktoś może ile jeździ GT8 i GT8ZR w Poznaniu?
Jaro
Liczba postów: 280
Liczba wątków: 1
Dołączył: 23.06.2011
Reputacja:
0
Swoja drogą wielkie mi mecyje. Skasują 12 pojazdów z 54. Nikt nie zauważy róźnicy w braku tych 12 wozów.
Obecnie jeździ 47 wozów GT8, dwukierunkowców jest 7. Stan liczebny zmieni się po odjęciu tej 12.
Yo pasa de todo!
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Osobiście sporo widuję tych Helmutów w Poznaniu. Jeżdżą na liniach 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 17, 18, czyli praktycznie wszystkich.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Właśnie, coś mi tu nie pasuje... TVN24 napisał: Cytat:tramwaj znalazł się na liście bimb, które trafią na złom. Są na niej wszystkie tramwaje typu GT-8, czyli popularne czterodrzwiowe "helmuty",
Owszem, 4-dzrwiowe idą na złom, i dobrze, bo 1. mają już po ponad 50 lat (5 znich po 49), a dwa, ale nowsze 5-drzwiowe też nazywają się GT8 więc wszystkie GT8 nie będą skasowane, a z artykułu tak wynika.
rustsaltz napisał(a):A jest pewność, że pójdą na złom? Raczej tak, większość to już totalny szrot, chyba nawet Gorzów by tego nie kupił ;-D
mrug napisał(a):Czas najwyższy pozbyć się niemieckiego szrotu.
Heh, teraz MPK się pozbywa, ale w zeszłym roku nakupowali jeszcze tego... w 2010 i 2011 roku kupili tego 21 sztuk.(#693 - #713). Chociaż nie powiem, nie są w złym stanie. No i 10 lat młodsze od tych kasowanych. ;D
Aha, no i numery wagonów do kasacji:
#650
#652
#654
#655
#656
#662
#674
#676
#677
#678
#679
#680
A tak nawiasem mówiąc, to MPK mogłoby odnowić swoje kontakty z Amsterdamem, tamtejszy przewoźnik ostatnio wyzbywał się tramów LHB 9G i 10G, ale partię 16 sztuk zgarnęło pod nosem Poznania Sarajewo. Ale jest jeszcze ok. 20 sztuk. No tak, ale w budżecie Poznania wciąż brakuje pieniędzy, a z pustego Salomon nie naleje, a co dopiero Ryszard.
Liczba postów: 280
Liczba wątków: 1
Dołączył: 23.06.2011
Reputacja:
0
To raczej nie wchodzi w grę. Holenderskie tramwaje odbijały się poznańskiemu MPK czkawką przez długie lata ;-D Ryszarda mało interesuje czy w miejskiej kasie starczy na wszystko, ważne by jemu z pensji co miesiąc starczało na kosmetyki do pielęgnacji wąsów ;-D
Yo pasa de todo!
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
mrug, no, ale dlaczego? Pierwszy powód - wąskie drzwi w 9G został zniwelowany, drzwi są odskokowo-przesuwne, nie harmonijkowe i same w sobie na oko są szersze, nie wiem jak z zamykaniem drzwi i miejscem w środku niestety.
mrug napisał(a):Ryszarda mało interesuje czy w miejskiej kasie starczy na wszystko, ważne by jemu z pensji co miesiąc starczało na kosmetyki do pielęgnacji wąsów
Taak! Szczota Jest Najważniejsza. ;-D
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Otwieranie trasy na Franowo najwyraźniej będzie trwać w nieskończoność.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-poznan,4 ... 65218.html
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Tramwajowa rewolucja - remont Kaponiery
Nie będzie nowego przetargu - II etap modernizacji ronda Kaponiera przeprowadzi Hydrobudowa. Prace mogą ruszyć jeszcze w lipcu. Zapowiadają się bardzo duże zmiany komunikacyjne. Trasy - przynajmniej na krótko - zmieni aż 11 z 19 poznańskich linii tramwajowych.
Tramwaje do góry nogami
Dla pasażerów zamknięcie ruchu tramwajowego na rondzie Kaponiera to istna rewolucja. Przez główny węzeł komunikacyjny w centrum przejeżdża aż 11 z 19 linii tramwajowych: 2, 5, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 18 i 26.
Czarny scenariusz zakłada, że tramwaje nie przejadą przez rondo przez ponad rok. Zakończenie przebudowy zaplanowano bowiem pod koniec 2013 r. To jednak mało prawdopodobne: - Wszystko wskazuje na to, że przez większość czasu przejazd będzie niemożliwy (? chyba powinno być możliwy). Liczymy, że uda nam się w pierwszych dwóch - trzech miesiącach utrzymać część kursów i tramwaje będą mogły poruszać się po linii północ - południe czy wschód-zachód - tłumaczy Kupś.
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-poznan,4 ... 64780.html
Dodatkowo trasę będzie musiał zmienić nocny tramwaj N21. Nie wiem jak będzie z nocnymi autobusami, bo z 21 nocnych linii, 15 jedzie przez Kaponierę, a 13 z tych 15 tam zaczyna/kończy. Nie mam pojęcia gdzie będą kończyć. Część może na Dworcowej, jest tam miejsce by nawrócić, ale czy wszystkie wejdą tam...
N21 pojedzie na Rataje
Z inicjatywą przedłużenia trasy N21 na Rataje wyszła Rada Osiedla Chartowo, która skontaktowała się z ZTM w Poznaniu i pomogła uzyskać zgody od wszystkich zainteresowanych podmiotów, na terenie których linia ta będzie przebiegać. Linia ma być przedłużona we wrześniu, a po jej uruchomieniu zmianie ulegną trasy nocnych autobusów zmierzających na Rataje.
http://epoznan.pl/news-news-33945-Tramw ... _na_Rataje
Liczba postów: 1 050
Liczba wątków: 70
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
0
Rozpoczęto montowanie konstrukcji wiaty od przystanku tramwajowego przy dworcu zachodnim:
źródło: PCC
Volenti non fit iniuria
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Widzę, że konstrukcja dworca była dla tego projektu pewnym natchnieniem ;P
Liczba postów: 254
Liczba wątków: 5
Dołączył: 08.02.2012
Reputacja:
0
No właśnie - tylko nie wiem, jak to będzie się komponować ze starą bryłą dworca zachodniego, który w końcu jest dość ładnym i stylowym budynkiem...
Liczba postów: 7 986
Liczba wątków: 232
Dołączył: 20.04.2011
Reputacja:
0
Bardzo podoba mi się inicjatywa wydłużenia nocnego tramwaju na Rataje, gdzie mieszkam.
Teraz dojazd jest utrudniony. Nocne autobusy jeżdżą jak chcą, a tramwaje jakoś bardziej regularnie kursują.
|