Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Ze zdziwieniem stwierdziłem, że nie ma tutaj tematu o PST, dlatego postanowiłem taki założyć. Myślę, że większość zna ideę szybkiego tramwaju, i wiedzą jak on działa.
Jednak napiszę kilka słów dla tych, którzy nie wiedzą na czym on polega, czy też jak on w Poznaniu wygląda. Trasa PST jest poprowadzona w wykopie i na estakadzie, liczy w sumie 6.1 km, a tramwaje mogą osiągnąć na niej prędkość 70 km/h, a wszystkie skrzyżowania są poprowadzone bezkolizyjnie (głównie wiadukty drogowe). Trasę PST obsługuje 5 linii dziennych i jedna nocna. Obecnie (2011) I linia PST jest poprowadzona na trasie os. Sobieskiego do zjazdu na Most Teatralny, ale niebawem linia ma zostać przedłużona do Dworca Zachodniego (kolejne 2 km linii).
Na tym jednak "zasięg" PST się nie kończy. W 2011 roku rozpoczęła się budowa kolejnej bezkolizyjnej, o roboczej nazwie Ratajski Szybki Tramwaj, którą to nazwę, same władze Poznania bardzo polubiły :-P Trasa będzie poprowadzona bezkolizyjnie, a dwa przystanki, będą pod ziemią.
Skoro mowa o PST, to 70tka nie obowiązuje na całej trasie. Jest sporo ograniczeń, np 30tka przy wjeździe na przystanek Most Teatralny, 50tka na estakadzie na Bogdance, 40tki na rozjazdach (kierunek na wprost), oraz parę 50 i 60 - wychlapy i zły stan toru za Poznań Plaza.
RST- tam zakładana Vmax to 30 km/h do Placu Bernardyńskiego a na odcinku Plac Bernardyński-Kórnicka jeżdżą zazwyczaj od 40 do 50 km/h. Od Kórnickiej do dawnej Pętli Lecha to 60 km/h, ale jeżdżą wolniej (50 km/h) bo tory są w kiepskim stanie (przegnite podkłady i mocno rzuca, jak w EN57 :-P )
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Virakocha, Ale od starej pętli os. Lecha - Franowo 70 musi być. W końcu będzie to nowe torowisko, a może te inne na trasie RST też wymienią, chociaż znając władców Poznania, to wątpię.
Co do PST, zapomniałem o łuku pod wiaduktem na linii Poznań-Szczecin gdzie obowiązuje jazda z Vmax 20 km/h (ostry promień łuku) ;-)
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
A kiedy chc± to skoñczyæ? Tylko ¿adnych ¿artów, ¿e na Euro bêdzie gotowe.
Maciej napisał(a):Skradziono ok. 50 m sieci podtrzymuj±cej przewód z napiêciem. :lol: Hahaha, a ten z pr±dem to zostawili?
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Obleśny Szczur, w grudniu 2012 ;-) Czyli już po Euro. ;P Trochę to dziwne, ale tylko dlatego, że termin (pierwotnie na Euro) przesunięto o kilka miesięcy - na grudzień - wybrana oferta jest o 25 milionów tańsza... :->
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Ta inwestycja to największa porażka Poznania. Szkoda, ze się nie dogadali prędzej, głośno o tym było do dawien dawna, a wyszło jak wyszło. Szkoda.
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Maciej napisał(a):w grudniu 2012 Znaczy siê, ¿e w trakcie Euro kibice bêd± mieli "niebywa³±" okazjê zobaczyæ i poczuæ rozgrzebane centrum Poznania - genialne.
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Najlepsze z tego całego zamieszania jest to, że prędzej zaczęto robić linię na Franowo mimo, że to nie ma nic wspólnego z Euro... Poza tym, plany budowy linii do Franowa są dość świeże niż plany przedłużenia linii PST do dworca PKP. Te papierkowe załatwianie w tym kraju jest denne.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Co do Franowa, to nagle ktoś się obudził, że z zajezdni na Gajowej trzeba się wynieść. A w projektowanej wtedy zajezdni na Franowie nie było torów...
Liczba postów: 1 830
Liczba wątków: 27
Dołączył: 13.06.2010
Reputacja:
0
Nie chodzi tu o papierki. Jakby tylko to od tego zależało, to już jeździlibyśmy PST do dworca.
Nie wierzę, procedura przetargowa babrała się jak smarki przez kilka lat, w tym problemu z przejęciem gruntów od PKP. Do tego dochodzą błędy w projektach i ciągłe ich ponowne zmiany.
Cytat:wraz z remontem podziemniej części ronda, czyli już po Euro
To po kiego zamykają teraz pół ronda, przecież będą tam kopać? :>
Po Euro, ale budowa będzie trwać już w 2012 tak? Więc syf będzie ;]
Generalnie przedłużenie trasy PST miała byś jak "pestka" w porównaniu do budowy trasy na Franowo, a wyszło jak wyszło.
Liczba postów: 1 161
Liczba wątków: 74
Dołączył: 22.05.2011
Reputacja:
0
Liczba postów: 2 287
Liczba wątków: 45
Dołączył: 07.06.2010
Reputacja:
0
Ale popatrz, nawet mieli izolowan± pi³ê :-)
Szybkie linie tramwajowe:
Wszystkie linie tramwajowe na PST poza 26 i N21 mają zmienioną trasę. 12, 14 bujają się po Towarowej z zawrotną prędkością 15 km/h, 16 jeździ przez Rondo Rataje, AWF, PKS na Górczyn, 15 jeździ na Ogrody. Tramino trafia się najczęściej na 14 i 16, Combino na 12, 14 i 16, Pumy nie widać, poza tym Moderusy Alfa, czasem Beta na 16 się trafia, a także klasyczne 105Na z S1 Głogowska i S3 Forteczna ;-)
Liczba postów: 280
Liczba wątków: 1
Dołączył: 23.06.2011
Reputacja:
0
Zabrakło litery B na przykład B jak bunkier, bo przystanki pestki przypominają bunkry albo stacje kolejowe w dzielnicach slumsów w Bombaju albo Kalkucie. Takie jest moje odczucie estetyczne. Chociaż sama pestka jako środek transportu fajna sprawa...
Yo pasa de todo!
|