Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Witam. Ostatnio jeżdżąc SA w pewnej firmie zauważyłem, że rp12 podawany jest przez kierowników pociągów z kabiny maszynisty.
Według mnie prawidłowo:
-kierownik pociągu siedzi przed kabiną
-podczas stacji i przystanków osobowych powinien wyjść, otworzyć drzwi, zobaczyć czy ktoś wsiada/wysiada, czy nie potrzebna jest mu pomoc np. z bagażem
-po upewnieniu się, że jest się gotowym do dalszej jazdy nadać sygnał rp12 do maszynisty
Zauważyłem, że niektórzy robią tak, inni inaczej. Co o tym myślicie?
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
maszynista, Teoria to jedno, a praktyka drugie. W KW wychodzą sami podawać odjazd do drzwi
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Myślę, że to ich obowiązek...
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
maszynista, W Kolejach Śląskich to maszynista jest odpowiedzialny za czuwanie nad bezpieczeństwem podczas odjazdu. Ja już jednak trochę widziałem i z doświadczenia wiem, że nawet niekiedy w IC drużyna konduktorska nie obserwuje odjzdu pociągu. Niegdyś ,,Sudety" odjechały bez kogokolwiek w drzwiach
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ostrowianin napisał(a):W Kolejach Śląskich to maszynista jest odpowiedzialny za czuwanie nad bezpieczeństwem podczas odjazdu.
Za bezpieczeństwo podróżnych bezwzględnie odpowiedzialny jest kierownik, maszynista ma obserwować drogę i sygnały.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 631
Liczba wątków: 26
Dołączył: 08.06.2010
Reputacja:
0
Niekiedy trzeba uważać wychodząc dawać sygnał odjazd :lol:
Liczba postów: 895
Liczba wątków: 6
Dołączył: 25.09.2011
Reputacja:
0
Bartek, No nieźle, czegoś takiego jeszcze w życiu nie widziałem ;D
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Ale filmik...hehehehe rozumiem, że kierownik pociagu ma obowiązek otworzyć drzwi, zobaczyć czy ktoś wsiada/wysiada, dać sygnał przez otwarte drzwi maszyniście
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
Ma obowiązek podać sygnał Rp13 "słownie lub za pomocą środków łączności" (Ie-1 naprawdę nie gryzie). Skąd poda-jego brocha.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 110
Liczba wątków: 3
Dołączył: 19.11.2011
Reputacja:
0
Przed odjazdem pociągu konduktor czy kierownik pociągu sprawdza, czy nie przypadkiem jakiś pasażer wsiądzie czy wysiądzie bez jego decyzji. Ale też zauważa, o bezpieczeństwo pasażerów.
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Liczba postów: 278
Liczba wątków: 23
Dołączył: 27.12.2011
Reputacja:
0
Więc może siedzieć w kabinie maszynisty i dawać odjazd? Według mnie nie powinien siedzieć u maszynisty i powinien schodzić dawać odjazd do drzwi. Rozumiem, że kierownik ma obowiązek uważać czy ktoś wchodzi/wychodzi, ale nie ma obowiązku otwierać drzwi i dawać przez nie odjazdu do maszynisty.
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
maszynista napisał(a):Więc może siedzieć w kabinie maszynisty i dawać odjazd?
Może i w toalecie siedzieć, byle by dbał o bezpieczeństwo.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 965
Liczba wątków: 22
Dołączył: 19.04.2012
Reputacja:
0
Często też jest tak ze w ostatnim wagonie jest konduktor daje sygnał gwizdkiem i ręką po czym kierownik w 1 wagonie również gwizda i podnosi rękę po czym podaje mechanikowi komendę przez radiotelefon
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Liczba postów: 2 017
Liczba wątków: 166
Dołączył: 12.08.2010
Reputacja:
0
Zasadniczo z tego co zauważyłem tak jest w znaczniej większości pociągów wagonowych