Liczba postów: 6 035
Liczba wątków: 247
Dołączył: 16.06.2010
Reputacja:
4
Ale to chyba nie jest jakiś gigantyczny koszt aby ustawić rogatki na przejazdach i zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pojazdów drogowych ale i uprawnić ruch pociągów. Przecież to nie jest takie trudne żeby na to wpaść na taki pomysł.
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Dokładnie, ale PLK ma oczywiście inne, pilniejsze wydatki ;-)
Liczba postów: 6 881
Liczba wątków: 156
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
26
przem710 napisał(a):Ale to chyba nie jest jakiś gigantyczny koszt aby ustawić rogatki na przejazdach i zwiększyć bezpieczeństwo ruchu pojazdów drogowych ale i uprawnić ruch pociągów. Przecież to nie jest takie trudne żeby na to wpaść na taki pomysł.
Przelicz sobie ilość niestrzeżonych przejazdów w Polsce. Toż to ogromne koszta, mimo relatywnie niewielkich kosztów jednostkowych. Poza tym ten przejazd ktoś musi obsługiwać... Jeden dyżurny ze stacją, szlakiem i dajmy na to dziesięcioma przejazdami?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
Obsługa przejazdów przez dyżurnego to niewypał, tym powinni się zajmować dróżnicy. Dyżurny w nastawni z urządzeniami mechanicznymi scentralizowanymi ma tyle roboty (zazwyczaj na nastawni jest sam), że kontrola przejazdów to już przesada. Wiem, jak jest w Rawiczu - dyżurny lata co chwilę przez całą nastawnię żeby przejazd zamknąć czy otworzyć, gdy równocześnie musi podać do kolejnej stacji informację o odjeździe/przyjeździe pociągu.
Liczba postów: 86
Liczba wątków: 5
Dołączył: 12.06.2010
Reputacja:
0
nie ma sensu wprowadzać wszędzie, raczej większość pozostanie dalej niestrzeżonych, ale warto wprowadzać na takich trasach na których jest duży ruch ponieważ tam będzie to opłacalne
Liczba postów: 8 026
Liczba wątków: 365
Dołączył: 04.06.2010
Reputacja:
2
To zabawa na kilka lat, ale zaczynając od tych najważniejszych linii można dojść w końcu do maksymalnego zmniejszenia liczby tych przejazdów niestrzeżonych. Na liniach-magistralach niestety, ale przejazdy niestrzeżone trzeba usuwać całkowicie, a te najważniejsze zastępować skrzyżowaniami dwupoziomowymi. Zniknie wiele dojazdów do gruntów rolnych, ale takie są konsekwencje sąsiedztwa ważnej linii kolejowej. Na zastąpienie wszystkich tymi bezkolizyjnymi pieniędzy nie będzie nigdy.