Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Władze Jasła chciałyby, aby ponownie pojawiła się możliwość podróżowania pociągami z Jasła do stolicy Małopolski. Trasa pociągu miałaby przebiegać przez teren województwa małopolskiego, przez Biecz i Stróże. Ale problemem są stare tory, brak taboru i oczywiście brak pieniędzy w budżetach dwóch województw.
Więcej: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... akowa.html
Jakby powstała koncepcja porządnego remontu trasy to by to miało sens. :-D
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
No fakt linia nie jest w najlepszym stanie i całoroczny pociąg mógłby nie mieć racji bytu. Jednak myślę że taki pociąg by się sprzydał w terminach kursowania składu Rzeszów - Łupków i skomunikowanie z tym składem w Jaśle, gdyż w Rzeszowie Łupków w obecnej formie nie ma skomunikowania praktycznie z niczym.
Wyjazd z Krakowa w piątek rano i powrót w niedziele wieczorem. Pociąg ten powinien być porządnie przyśpieszony, tzn. postoje jedynie na stacjach Kraków Gł, Kraków Płaszów, Bochnia, Brzesko, Tarnów Mościce, Tarnów, Tuchów, Gromnik, Bogoniowice Ciężkowice, Bobowa Miasto, przejazd obwodnicą Stróż i dalej Gorlice Zagórzany, Biecz i Jasło. W takiej formie czas przejazdu takiego pociągu mógłby być w miarę rozsądny.
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Adams napisał(a):taki pociąg by się sprzydał w terminach kursowania składu Rzeszów - Łupków
Masz na myśli, w terminie kursowania "kolejowego" busika Rzeszów - Łupków? :->
http://www.rynek-kolejowy.pl/32143/Podk ... rudnia.htm
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
psim, no to można powiedzieć że swoim newsem temat zamknąłeś. W takim układzie pociąg z Krakowa do Jasła narazie nie jest nikomu potrzebny :-(
Liczba postów: 48
Liczba wątków: 10
Dołączył: 11.03.2012
Reputacja:
0
No tak... W końcu po co komu podkarpackie...
To już jest poprostu nie do opisania co się dzieje...
W takim razie pociąg Rzeszów - Łupków nie ma żadnego sensu, bo kto myślący spędzi w pociągu (busie) 6h żeby jechać niby PR, gdzie autobus normalny jedzie 3 godziny..
Widzę, że ktoś na siłę chce udusić kolej na podkarpaciu... A szkoda...
Nawet ZSR wyraziły chęć stworzenia wakacyjnego połączenia z Medzilaborców, czyli tylko przez granicę hop i na Słowacji...
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
fru_jay_km napisał(a):Nawet ZSR wyraziły chęć stworzenia wakacyjnego połączenia z Medzilaborców, czyli tylko przez granicę hop i na Słowacji. Jeśli powodem wprowadzenia KKA jest remont linii Rzeszów - Jasło - Zagórz, to aż się prosi żeby słowacki motorak dojeżdżał do Zagórza, albo nawet Sanoka czy Krosna. Ale niestety, pewnie wszystko będzie opierało się o koszty, noi pozostaje UTK które by musiało tego motoraka dopuścić do ruchu po polskich torach.
fru_jay_km napisał(a):bo kto myślący spędzi w pociągu (busie) 6h żeby jechać niby PR, gdzie autobus normalny jedzie 3 godziny. Święta racja. Podejrzewam że te "RegioBusy" będą świecić pustkami, bo jeśli ktokolwiek nimi pojedzie, to jedynie posiadacze RegioKarnetów czy turystyków żeby ograniczyć koszty, a takich osób wiele nie będzie. Wiele osób wybierało pociąg na dojazd w Bieszczady dla możliwości przewozu roweru, a skoro w "RegioBusie" takiej możliwości mieć nie będą to napewno wybiorą kursowy PKS, bo nie dość że szybciej, to pewnie taniej.
Takim oto sposobem niszczy się kolej w Bieszczadach. Zaczęto od likwidacji połączeń Stróże - Jasło, potem likwidacja ruchu dalekobieżnego, następnie likwidacja połączeń do Ustrzyk/Chyrowa, a teraz wykańcza się do reszty całą linię.
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Pociąg w Bieszczady: mieszkańcy Gorlic piszą list otwarty
http://www.rynek-kolejowy.pl/32353/Poci ... twarty.htm
Liczba postów: 48
Liczba wątków: 10
Dołączył: 11.03.2012
Reputacja:
0
Hmm....
Mam nadzieję, że coś to da chociaż znając polskie koleje to godzina odjazdu i przyjazdu nie będzie zbyt przyjazna zorganizowaniu jakiegoś wypadu...
Ale jeśli ewentualnie ten pociąg pojedzie, to i tak tylko do Jasła a co dalej??
Liczba postów: 3 909
Liczba wątków: 159
Dołączył: 01.02.2011
Reputacja:
0
Dalej autor listu proponuje autobusy pod marką Intercity, do Zagórza. Moim zdaniem to lekki absurd.
Bahnfahren ist unser Business
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
PKP Intercity nie wyklucza jednak uruchomienia połączenia kolejowego, które pozwoli dotrzeć turystom w Bieszczady. To dobra wiadomość. Zła – nastąpi to najwcześniej w rozkładzie jazdy 2013/2014.
Więcej: http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/77 ... czady.html
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Od 7 maja w Bieszczady nie będzie możliwości dojazdu pociągiem. "Kurier Kolejowy" podaje że za wszystkie pociągi tam kursujące będzie wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa, która narazie będzie obowiązywać do końca maja. Oficjalnym powodem wprowadzenia KKA jest modernizacja linii.
Szczegóły: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... busem.html
Modernizacja modernizacją ale prawda jest taka, że nie wszystkie SA z PZPR są sprawne. Jakoś nie widać SA134, SA135 może jeden w ruchu. :-| Ostatnio na Koronie jechała podkarpacka SA103 zamiast SA134 z PZPR
Liczba postów: 5 606
Liczba wątków: 98
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
27
Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa, Władysław Ortyl, marszałek województwa podkarpackiego oraz Peter Chudik, przewodniczący Kraju Preszowskiego podpisali dokument inicjujący przywrócenie połączeń kolejowych między Łupkowem a Medzilaborcami. To pierwszy krok w kierunku reaktywacji regularnych przewozów osób publicznym transportem zbiorowym między Polską a Słowacją, które obecnie praktycznie nie funkcjonują.
Szczegóły: Kurier Kolejowy
Liczba postów: 18
Liczba wątków: 2
Dołączył: 18.12.2016
Reputacja:
0
(15.04.2012, 20:02)Adams napisał(a): Władze Jasła chciałyby, aby ponownie pojawiła się możliwość podróżowania pociągami z Jasła do stolicy Małopolski. Trasa pociągu miałaby przebiegać przez teren województwa małopolskiego, przez Biecz i Stróże. Ale problemem są stare tory, brak taboru i oczywiście brak pieniędzy w budżetach dwóch województw.
Więcej: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... akowa.html Dwa lata temu odcinek miedzy Grybowem a Stróżami był remontowany z Tarnowa od Nowego Sącza nie jezdziły koleje
|